Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Hei, jeg skal på tur til Frankrike med hele familien min (foreldre og søstre, menn, tantunger osv) i 4 dager og jeg trenger en god unnskyldning for å ikke drikke vin. Tenkte på antibiotika som er en gjennganger, men nå har det seg slik at mamma er lege og hadde fattet mistanke med en gang når hun ikke ser pakken og når jeg ikke vet i minste detalj om hva slags piller jeg tar. Det er alt for tidelig å fortelle noe ( er bare 4 uker på vei) og siden vi har hatt så mye komplikasjoner før jeg blei gravid så vil jeg først vente en god stund. Blir og vanskelig å bytte om etiketter osv siden vi skal på vinsmaking og spiser for det meste ute. Håper noen har en fantastisk ide :-)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg sa bare til de rundt meg at jeg prøver å komme i bedre form. Trene, spise sunt, kutte alkoholen. Funket det Du kan jo kanskje si til familien din at dere prøver å bli gravid, og siden/hvis de kjenner til historien deres skjønner de nok at du vil holde deg unna alkohol =)
dorri Skrevet 16. april 2012 #3 Skrevet 16. april 2012 Oi, den er vanskelig å komme seg unna. Ville nok gått for at du er så sliten og vil bruke denne ferien til å komme deg litt ovenpå igjen. Derfor trenger du ikke alkohol nå. Men hvis dere er en vin elskene familie slik vi er, veit jeg jo at det også fort blir avslørt. Hmm er det så farlig om dere forteller nærmeste familie da?? Vi måtte det, da vi fant ut at jeg var gravid to uker før vi skulle til India med mine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #4 Skrevet 16. april 2012 Jeg hadde for en stund siden bakteriell vaginose, og fikk i den forbindelse Flagyl. Det er et antibiotikum med antabuslignende effekt, og skal selvsagt ikke kombineres med alkohol. Mener jeg fikk beskjed på apoteket om å holde meg unna alkohol også i 2 dager etter avsluttet kur, da det fortsatt ville være noe igjen av virkestoffet i kroppen. Jeg husker dessverre ikke hvor mange mg tablettene var på, hor mange ganger per dag eller hvor over hvor mange dager jeg tok dem. Her er en link til Felleskatalogen og Flagyl så du kan lese deg opp på dosering og antall dager, dersom du vil bruke dette som unnskyldning for å ikke drikke alkohol. http://www.felleskatalogen.no/medisin/flagyl-sanofi-aventis-559145 Evt. snakk med apoteket om hva som er vanlig dosering av dette midlet. At du fysisk ikke har tablettene kan da ikke være et problem? Moren din snoker neppe i toalettsakene dine, og dersom dere skal dele leilighet/hus i Frankrike så så kan du ved evt spørsmål si at du hat tatt tabletten på badet? ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #5 Skrevet 16. april 2012 Hadde simpelthen "faket" et skikkelig tummy bug i forkant av besøket jeg! Med "oppkast og diare" si at du er sliten og fremdeles litt shaky, så du vil kun spise lett mat og unngå alkohol ; )
VinterSol+2 Skrevet 16. april 2012 #6 Skrevet 16. april 2012 si at du har blitt avholds? det vil riktignok antagelig fordre noen diskusjoner men.. evnt er jo migrene grei unnskyldning. i min familie duger heldigvis "nei, har ikke så lyst på i dag" helt fint.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Jeg var på tur med venner når jeg akkurat hadde funnet ut at jeg var gravid og klarte å skjule det ganske bra. Bestilte vin som de andre og gjorde ikke noe nummer ut av det, bytta glass med mannen min i smug. Ingen som la merke til det før siste kvelden, da ble jeg dårlig og da sa vi det likegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå