Gå til innhold

Spørsmål ang bakovervendt sitting??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så med hva vi skal gjøre til sommeren når minste vokser ut av baby sete sitt :(

Vi har en citroen c5, gangske stor stasjonsvogn. Vi har 3barn. Eldste på 4 sitter i beltestol, mellomste på 2 og et halvt sitter i et britax multi tec bakovervendt, og lille på snart 7 mnd i baby sete sitt. Men selv om bilen vår er av de større stasjonsvognene, så tviiler jeg på at vi får plass til 2 bakovervendte seter :( ( vi har ikke råd til å kjøpe ny bil, så det trenger ikke dere å foreslå) Jeg har ikke vært å prøvd om det går enda, så er jo ikke helt sikker. Men saken er den, jeg vil jo ikke snu mellomste enda. Han er en meget stor 2 åring . 100 cm, og 16 kilo. Så hvis han skal snues så må han over i beltestol på grunn av vekten.

Er det noen av dere som vet om noen bra bakovervendte seter som ikke tar så stor plass i bilen??

Og når gutten vår no nesten ikke har plass i multi tecen lengre på grunn av lange ben ( Han klager voldsomt når vi kjører, og bare på en tur på 15 min, så klarer han ikke å stå på beina sine de første minuttene etter han har kommet ut) Hvilket sete burde vi da ha til han, som har bedre ben plass??

I det hele tatt, hva hadde dere gjort i denne situasjonen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp hi way eller max way, de er ganske små bakover seter :) kan jo spørre butikken om dem kan hjelpe deg å finne et sete som passer :)

Skrevet

Er de smale? For er jo det som vil bli problemet. Takk for svar skal ta en titt på de :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt et Britax Maxway, det har scoret kjempebra på Plustester og er lite og nett i bilen. Barnet sitter bra, og setet kan brukes i midten også.

Skrevet

Vi har to akta graco cosmic comfort stående ved siden av andre i vår bil, og en beltestol. Den bakovervendte som står i midten står lengre ut på kanten enn det ene. Da blir det bedre plass i bredden med at de på en måte overlapper hverandre. Vår gutt hadde også problemer med å gå når han hadde sittet i sitt multitech, så vi gav det til besteforeldrene. Akta gracosetene vi har har mye høyere sittepute, så beina for plass nedover. Har ikke hatt det problemet med vårt barn som er 3.5 år etter vi byttet.

Det er forresten lettere å finne beltestoler som ikke tar så veldig stor plass enn bakovervendte.

Skrevet

Vi har også Acto Graco Cosmic.comfort. Det er ganske høyt.

Det er ikke spesielt smalt, men smalt nok til at vi får "klemt" det mellon forsetene liksom....

Plasser størsteungen på ene sida, 2-åringen i midten bakovervendt, og "klem" setet så langt frem som du får det.

Min 2,5-åring når ikke borti baksetet med føttene engang.

Men hun er kort, under 90 cm.

Når du får klemt det midterste langt frem så har du plass til et bakovervendt til ved siden av.

Når beina til unge nr.3 blir for lange så plasserer du ham i midten og snur mellombarnet sitt sete og plasserer ham på andre sida...

Innvikla, men skjønner du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...