Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Jeg har jogget flere ganger i uken siden nyttår. Som regel går det helt fint, men noen ganger får jeg en intens kløe på kroppen (lår, legger, mage, rygg, rumpe). Jeg finner liksom ikke noen sammenheng mellom bekledning, temperatur osv og denne kløen... Utrolig irriterende er det i alle fall! Noen som har opplevd lignende og har gode råd? :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Jeg klør ofte fordi jeg til tider har sensitiv og tørr hud og er dårlig til å smøre meg. Hvis jeg har tørr hud og svetter så klør jeg. Kanskje sånn for deg og?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Du er nok allergisk mot jogging. Best å slutte med en gang... Kur: Finne sofaen,. kose seg! Spise noe godt og drikke en cola! Jeg er også allergisk mot jogging....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Prøv å vaske klærne i vaskepulver uten parfyme og ikke bruk tøymykner. Begge deler ga meg sånn kløe tidligere, og det slo ut kun når jeg ble varm og svett når jeg jogget.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Jeg begynner ofte å klø når jeg svetter... Kan rett og slett være det som er rsaken...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #7 Skrevet 16. april 2012 Jeg har det også sånn, det kommer gjerne da jeg begynner å bli varm. Har alltid trodd at det har noe å gjøre med blodsirkulasjonen.
lille sprelle Skrevet 16. april 2012 #8 Skrevet 16. april 2012 Jeg kjenner to personer som har det slik når de blir varme. Det har gått i perioder og de har så blitt bra igjen. Et råd ut i fra de jeg kjenner, er å passe på at treningstøyet er så luftig som mulig slik at du ikke blir klam.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2012 #9 Skrevet 16. april 2012 Jeg har det også på samme måte - det skjer i blandt at jeg klør. Særlig klør jeg der jeg har mer underhudsfett, type lår/baksiden av overarmene, mage osv. Det kan klø så jeg blir helt frenstisk - og har måttet gå av tredemøllen eller stoppe og løpe for å klø meg. Får røde striper over alt. Jeg tror det henger sammen med blodsirkulasjonen. Jeg har ingen tro på parfyme/allergier, for det hender plutselig, og er ikke en fast plage. Jeg kan noen ganger også få kløe når jeg dusjer, og det har i disse tilfellene ingen betydning om jeg har begynt å såpe meg inn eller ikke, bruker parfymefritt e.l. (har prøvd, klør noen ganger i perioder). Det er som om varmen gjør at jeg klør. Kløen i dusjen er alltid værst på bena. Vet søsteren min opplever det samme - og jeg har googlet masse uten at jeg får helt klart svar. Legene foreslår alltid at det har med såpe/skyllemiddel og gjøre, men det får jeg ikke til å stemme. Men klart, svette på tørr hud kan jo også klø :-)
*Snuppeline* Skrevet 16. april 2012 #10 Skrevet 16. april 2012 Tusen takk for svar! Jeg tror heller ikke det er pga vaskemiddel eller tørr hud, siden dette kun skjer når jeg løper (ikke når jeg går tur i de samme klærne), og det gir seg med en gang jeg senker farten. Jeg tror heller ikke det er pga svette siden det aldri skjer når jeg trener inne, og da svetter jeg mye mer enn når jeg løper ute. Det kan nok godt hende det har blodsirkulasjon og temperaturreguleringen i huden å gjør... Jeg får spør legen neste gang jeg er innom der :-) Igjen, takk for svar alle sammen! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå