Gå til innhold

Fylle ut CV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke en jobb og må søke via jobbnorge står det. Jeg har en lang CV og må nå begynne utfyllingen siden jeg ikke har søkt via denne kanalen før. Er det dumt legge CV`n som vedlegg istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Jeg tror først og fremst de prioriterer de som har lagt litt flid i å ha alt på stell, så ja jeg tror det er litt dumt at du legger den som vedlegg. I tillegg blir det sikkert mye mer oversiktlig hos dem du søker jobb hos. Du kan vel tenke deg selv hvis du som arbeidsgiver mottar 20 søknader som er fylt ut helt etter skjema, og så en der cven ligger som et ekstra vedlegg som du i tilleg må åpne i et annet program. Det er greit man skal prøve å skille seg litt ut, men jeg tror ikke dette blir sett på som positivt hos arbeidsgiver.

Skrevet

Hmm.. Jeg tror først og fremst de prioriterer de som har lagt litt flid i å ha alt på stell, så ja jeg tror det er litt dumt at du legger den som vedlegg. I tillegg blir det sikkert mye mer oversiktlig hos dem du søker jobb hos. Du kan vel tenke deg selv hvis du som arbeidsgiver mottar 20 søknader som er fylt ut helt etter skjema, og så en der cven ligger som et ekstra vedlegg som du i tilleg må åpne i et annet program. Det er greit man skal prøve å skille seg litt ut, men jeg tror ikke dette blir sett på som positivt hos arbeidsgiver.

Hehe, du har nok helt rett. Har jobbet med prosjekter i en del år så derfor har CV`N blitt veldig lang og det er et mareritt når en skal søke jobb og må begynne legge inn alt på nytt.

Jeg er nesten ferdig nå hehe:)

Skrevet

Skjønner at det er slitsomt og sånt men jeg tror bare ikke det lureste er å legge den som et vedlegg da det kanskje blir masse styr for en potensiell arbeidsgiver og det gjør mest sannsynlig at søknaden din ikke blir vurdert engang, om de får inn andre søknader som er fylt ut på den måten de vil ha det. :)

Lykke til med jobbsøking!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...