Gå til innhold

Ville du latt din 1.klassing

Anbefalte innlegg

Skrevet

ta med dukke på ta med dagen på skolen?

Han leker både med gutter og jenter på skolen, og jeg synes jo ikke det gjør noe at han leker med dukker. Men vil ikke at han skal bli ertet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg nok. Det kommer litt an på barnet da, men har han venner, så er ikke en dukke noe som kommer til å rokke på vennskapene tror jeg.

Jeg har selv en gutt som leker mye med jenter og har i lang tid elsket rosa samt søte små figurer og bamser. Det er ikke noe jeg har prøvd å "skjule" og han har ikke lidd av å få bruke de farger han vil og leke med det han vil.

Skrevet

Nei det ville jeg faktisk ikke latt han.

Greit at han leker med både dukker og biler, men det er ikke verdt det når listen for å bli ertet enkelte steder er veldig lav.

Det er akkurat som jeg overstyrer min når han vil ta med leker som lett kan gå istykker eller har mye smådeler i ta-med-leke-dagene i barnehagen.

Skrevet

vil han ha med dukke,synes jeg han skal få det,det er en del av han..er det noen som kommenterer,må man heller stoppe de,og lære at ingen barn er like,og det finnes ikke jente og gutte leker,men leker er for begge kjønn.

Skrevet

Tror ikke jeg ville ha gjort det.. Det kan jo gå helt fint, men litt dumt hvis det ikke går så bra.

Skrevet

Tenker at det er en u-ting å ha med leker på skolen og i bah.

Så her er svaret nei...

Skrevet

Tenker at det er en u-ting å ha med leker på skolen og i bah.

Så her er svaret nei...

På "ta med dager" har man ikke så mye valg desverre.

Skrevet

Ja hvorfor ikke? Kunne godt latt jenta mi tatt med en fotball eller spiderman dukke, så hvorfor ikke la gutten ta med en dukke? Det er vi foreldre som "overbeviser" om at dukker er for jenter og lego for jenter osv.. Ville også gjort gutten oppmerksom på at DET KAN VÆRE noen som vil le av han men at han ikke må bry seg. Og at han kan fortelle at ja, han leker med dokker.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hjelpes, ja, hvorfor ikke. Hvilke grunn vil du gi gutten for at han ikke skal få lov til å ta med den leken han ønsker?

Skrevet

Ja, det ville jeg. Det hadde ikke vært noe problem i klassen til min 7 åring.

Skrevet

Hi her, Takk for svar, ser jo at det er veldig delte meninger her.

jeg har latt han ha med dukke, nettopp fordi jeg har sagt at det finnes ikke gutte og jente leker. men jeg vil jo selvsagt ikke at gutten skal ble ertet. Vi har snakket om at noen kanskje vil erte eller synes det er teit, men når han likevel vil ha den med så er det greit for meg. Synes jo egentlig også at det er litt tøft med de barna som tør å være seg selv :-)

Skrevet

Jeg synes det er kjempebra! at du lar ham få ta med dukke på skolen på ta-med-dagen. Da viser du at du mener det du sier om gutte- og jenteleker. I tillegg vil det da bli lettere for eventuelle andre gutter som egentlig også synes at dukker o.lign. er morsomt å leke med.

Det er jo egentlig funnstendig idiotisk å nekte en gutt å ha med "jente-lekere", for da fortsetter og forsterker vi jo holdninger som vi (de fleste av oss) egentlig er imot og vil slutt på (tanken om at jente rog gutter passer til forskjellige ting, og ikke kan gjøre de samme tingene).

Chapeau!

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg det! Jenta mi på 5 digger spiderman og elsker spiderman-trusene fra HM. Guttetruser, men ha så?

La barn være barn og utfolde seg naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...