Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Klør det alltid? Blir det helt borte med hjelp av mildison?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Bruker å hjelpe å kutte alt av hvete og mais (også maisstivelse i halvfabrikata), unngå sukker og få i seg nok omega3. Mange blir faktisk helt kvitt atopisk eksem ved å følge dette, så det er verdt et forsøk!
Annthe og gutta :) Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Kortison hjelper ja. Guttungen min på fire er plaget med atopisk eksem, spesielt om vinteren. Bruker mildison ved behov, flutivate ved gjenstridige eksemflekker. (sterkere kortison enn mildison). Bruk fuktighetskrem for å holde ting i sjakk (vi endte opp på ACO miniderm, suuuper!!). Blir huden tørr så klør det, så smør masse og sørg for å holde huden fuktig hele tiden. Så er det å prøve seg frem på hva som trigger det. .
Misti Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 takk for svar.. Lurer mest på om det er det jenta mi har. Legen sa det kunne ligne. men sører jeg på mildison så blir det helt borte og det virker ikke som det klør. små rødeprikker over øynene og rundt munnen. Nå denne gangen begynte det men det ene øye, og plutselig så var det rundt munnen og i dag rundt det andre øyet. For meg virker det ikke som atopisk eksem. Skal til legen i morgen, men ville bare ha noe fakta om atopisk eksem. Hva kan legen gjøre? henvise oss et annet sted? er jo en grunn til at hun får dette?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Du kan henvises til hudlege, der kan de også sjekke jenta for allergier. Jeg har atopisk hud og tidvis eksem, særlig om vinteren. Jeg får eksem på hendene og på ryggen. Eksemet blir betydelig bedre med kortison ja, jeg har sterkere preparater enn mildison da. Det klør hele tiden, verst om vinteren, blir bedre om sommeren.
Misti Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Hun har veldig tør hud på kroppen så om vinteren smører vi mye og har olje i vannet. Men dette ser liksom ikke sånn ut... nei ikke vet jeg, syntes bare der er så tett og mase på legen om det er atopisk eller ikke liksom. Syntes bare ikke det virker sånn.. ser ikke ut til og plage hu så mye. Sist vi var hos legen med dette tok de prik test, men den slo ikke ut på noe. Hun bruker astma medisiner på vintern og reagere så mye på mygg at hun må bruke medisiner om sommeren. Vil liksom ikke si at legen ikke har rett ang om det er eksem eller ikke om jeg ikke har nor grunnlag for det på en måte..
MrsMilla Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Hun har veldig tør hud på kroppen så om vinteren smører vi mye og har olje i vannet. Men dette ser liksom ikke sånn ut... nei ikke vet jeg, syntes bare der er så tett og mase på legen om det er atopisk eller ikke liksom. Syntes bare ikke det virker sånn.. ser ikke ut til og plage hu så mye. Sist vi var hos legen med dette tok de prik test, men den slo ikke ut på noe. Hun bruker astma medisiner på vintern og reagere så mye på mygg at hun må bruke medisiner om sommeren. Vil liksom ikke si at legen ikke har rett ang om det er eksem eller ikke om jeg ikke har nor grunnlag for det på en måte.. tja, høres veldig ut som sønnen min dette i starten. Han er helt fri for alle plager etter at vi kuttet vanlig mel, egg og gikk over til laktosefrie melkeprodukter. Ikke nødvendigvis det samme dere har, men kanskje greit å sjekke? Testene legene tar er mot allergi - men dere viser mer tegn på intoleranser. Da vil dere ikke nødvendigvis slå ut på tester. Gjør det temmelig mye vanskeligere..... eneste mulighet er å prøve å kutte ut fra kosten og så tilsette igjen etter en måned etc... Veldig typisk at astmatikere har et litt problemfylt forhold til melk iallefall.....
Misti Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 takk for svar. Ble jo bare sjekka prikktest mot dyr og ikke mat. kan det være lurt og be om prikktest mot mat? Jeg får bare ta turen og se hva han sier
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Jenta mi hadde ikke tørr hud i det hele tatt før eksemet plutselig kom da hun var 4 mnd. Ekstremt og verkende, hun klødde seg nesten ihjel.... Det var bitte bittesmå blemmer, og det kom blank veske ut av dem. Huff, ille. Vi prøvde alt mulig, fastlegen bare sa at "DU må jo smøre ungen!" 7 mnd gammel ble hun henvist til spesialist, jeg "klikka" på legekontoret da jeg igjen ble beskyldt for ikke å smøre. jeg sto til og med opp flere ganger om natta for å smøre!!! Atopisk eksem, fikk mildisom og Locoid. da hun var 2 år fikk vio ny fastlege, en med god peiling! han sa at eksemet var i underhuden, og ffor å bli kvitt det skulle jeg først smøre med Elocon (Fikk det i stedet for locoid, men samme greia) i 10 dager, så med mildisom i 10 dager selv om det var borte. Fordi det var i underhuden... Syns det var rart, siden jeg har fått beskjed om å aldri smør emer enn ei uke sammenhengende fra andre... Og det er KJEMPEVIKTIG å smøre med en FEIT krem etter at man har smurt med hydrokortison, for mildisom, elocol, locoid osv er ikke særlig bra for huden... den blir tjukk og stiv og "ødelagt". Jenta mi reagerer på e-stoffer i smågodt og sånn, og lightprodukter (juksesukkeret?) som f.eks Fun light-saft. Nå er jeg gravid igjen, og bruker Cocoa body butter fra Body Shop. hadde bada ungen, og glemt kremene så jeg smurte begge inn med denne.... Genialt! HUn ble Så mye bedre!!! Anbefaler forresten å prøve div produkter på seg selvførst, for å finne neo som ikke svir så jævlig. (har fremdeles dårlig samvittighet for at jeg smurte den kjempesåre kroppen til ungen min med denne: http://www.apotek1.n...m-5-100g-67923p . Smurte den nemlig på mine tørre albuer etter å ha brukt den på en skrikende unge en stund, og jeg har ALDRI kjent en krem som har svidd mer! Så nå testes ALT på meg selv først.) Den nye fastlegen sa at det ikke var så ofte eksemet kom av mat, mend et kunne det. jenta mi reagerte på Bjørk, og da var det en del kryssallergier bla gulrot. men han sa at de VELDIG ofte reagerte på syntetiske ting som godteri og lightbrus og sånn. jenta mi reagerer forresten veldig på all såpe. Stelller henne bare med olje, uansett. Og ikke såpe i badekaret heller. da blir det helt krise om kvelden, klør og klør - særlug i underlivet. De har sånn såpefri såpe i bhg, hun blir helt ille på hendene av å være der, for de vasker seg med såpe før maten. har selvfølgelig sagt fra om dette, men de "glemmer" det hele tida. Og forresten så fikk jeg beskjed om at barn med atopisk hud IKKE skulle bade før leggetid. Det varme vannet fikk huden til å hovne opp og klø enda verre.... De skulle heller bade på mårran/dagtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå