Gå til innhold

Kvalm av folsyre, noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å ta Folsyre, men blir så utrolig kvalm av de. Blir kvalm hele dagen, og brekker meg ofte. Så nå har jeg stoppet med de for en periode. Jeg er ikke gravid enda, men jeg bør vel ta de ihvertfall når jeg blir gravid. Noen som har tips til hvordan jeg kan ta de uten å bli så fryktelig kvalm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskt å ta de sammen med litt mat om kvelden?

Skrevet

Spis grønne grønnsaker i stedet - brokkoli, spinat, rosenkål, kinakål... Så slipper du å ta piller...

Skrevet

Forskt å ta de sammen med litt mat om kvelden?

Jepp

HI

Skrevet

Ville tatt de om kvelden, før mat så de ikke ligger øverst i magen og rekker bli skikkelig fordøyd før du står opp om morgenen.

Om det ikke fungerer ville jeg prøvd å ta det i et kombinasjonsprodukt, om du kjøter multivitaminer for kvinner inneholder de ganske mye folsyre og det samme gjør naturlig nok vitamintilskudd for gravide, kanskje du tåler det bedre når det er blandet inn i et multivitaminprodukt?

Skrevet

Ville tatt de om kvelden, før mat så de ikke ligger øverst i magen og rekker bli skikkelig fordøyd før du står opp om morgenen.

Om det ikke fungerer ville jeg prøvd å ta det i et kombinasjonsprodukt, om du kjøter multivitaminer for kvinner inneholder de ganske mye folsyre og det samme gjør naturlig nok vitamintilskudd for gravide, kanskje du tåler det bedre når det er blandet inn i et multivitaminprodukt?

Tåler ingen type vitaminer heller, blir kvalm og får vondt i magen

HI

Skrevet

jeg blir også kvalm, men fant ut at jeg måtte ta de etter måltid!

Skrevet

Prøvd de i eske fra helsekost? Jeg blir kvalm av de fra apoteket, men går bra med de andre:)

Skrevet

Prøvd de i eske fra helsekost? Jeg blir kvalm av de fra apoteket, men går bra med de andre:)

Ikke prøvd fra helsekosten, tror jeg skal teste de. De jeg har kommer fra billigtester.no

Skrevet

Jeg ville tatt et multi-B-vitamin-tilskudd slik at du får alle b-vitaminene, ikke bare folsyre. B-vitaminene jobber sammen, så selv om det er folsyre som er viktigst i denne sammenhengen så kan det være gunstig å ta et multipreparat.

Jeg holder med magica fra tryll som sier at du bør prøve noen fra helsekost. Det selges en del preparater andre steder som er sammensatt av billige råvarer og råvarer som ikke har like høy bio-tilgjengelighet - dvs, tas dårligere opp i kroppen. Så velg GODE vitamin/mineraltilskudd! :)

Bio-Life B-stress og Solaray er gode B-vitaminpreparater, da tar du to pr dag for å få nok folsyre.

Ellers er det ofte sammenheng mellom å bli kvalm av tilskudd og det å ha en ubalanse i tarmfloraen. Anbefaler deg derfor å kjøpe gode tarmbakterier også. Dette vil uansett være godt for den lille i magen også, og du bør bruke det til du er ferdig å amme også :)

Skrevet

Jeg ville tatt et multi-B-vitamin-tilskudd slik at du får alle b-vitaminene, ikke bare folsyre. B-vitaminene jobber sammen, så selv om det er folsyre som er viktigst i denne sammenhengen så kan det være gunstig å ta et multipreparat.

Jeg holder med magica fra tryll som sier at du bør prøve noen fra helsekost. Det selges en del preparater andre steder som er sammensatt av billige råvarer og råvarer som ikke har like høy bio-tilgjengelighet - dvs, tas dårligere opp i kroppen. Så velg GODE vitamin/mineraltilskudd! :)

Bio-Life B-stress og Solaray er gode B-vitaminpreparater, da tar du to pr dag for å få nok folsyre.

Ellers er det ofte sammenheng mellom å bli kvalm av tilskudd og det å ha en ubalanse i tarmfloraen. Anbefaler deg derfor å kjøpe gode tarmbakterier også. Dette vil uansett være godt for den lille i magen også, og du bør bruke det til du er ferdig å amme også :)

Kjøpe tarmbakterier, der er jeg helt grønn merker jeg. Noen tips til hvilken? Kan jrg bruke det når jeg blir gravid og altså?

Skrevet

Ja, ingen fare å bruke som gravid. Faktisk tvert imot! Når babyen blir født "sauses" den inn i morens bakterieflora, dermed blir morens immunforsvar også et forsvar inntil barnets immunforsvar er bygget ordentlig opp og modnet, noe som skjer de første årene. Hvis morens bakterieflora ikke er optimal, eller moren kanskje også har sopp i systemet (trenger ikke merke det) så arver også baby dette, også gjennom morsmelken. Dette vil gode tarmbakterier motvirke, altså virke positivt for både deg og den lille. 70-80 % av immunforsvaret vårt er i tarmfloraen vår, så veldig viktig at denne er så god som den kan bli.

Det er gjort undersøkelser som viser at babyer har mindre problemer med allergi/eksem når mor tar gode tarmbakterier. I tillegg er det også kommet forskning som viser at babyer tatt med keisersnitt har økt risiko for astma som treåringer, noe de mener bl.a. kommer av at ks-barn ikke får like god bakterieflora som det babyer som er født vaginalt har. Men om man må ta keisersnitt så kan man med tilskudd av gode tarmbakterier likevel gi den lille et bedre utgangspunkt. Hvis mor tar gode tarmbakterier så får den lille det gjennom melken, og det finnes også tarmbakterier som er aldersbestemt - fås også kjøpt på helsekost.

Bio-Life sin Bio-dophillus er et godt tilskudd med bredspektrede tarmbakterier, så de anbefales. (Det er ikke nok å bare drikke Biola eller lignende!) Hvis du senere ønsker å gi den lille ekstra tarmbakterier så har BioCare og Udo's Choice aldersbestemte typer.

Bare husk å oppbevare dem i kjøleskapet, og ta dem helst om kvelden før du legger deg slik at de får jobbe i fred over natten.

Skrevet

Jeg får folat på resept, de har litt høyere konsentrasjon enn de reseptfrie. Jeg blir ikke kvalm av de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...