Gå til innhold

Takke ja til studieplassen,men søke perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre...

Har søkt overflytting fra en skole til en annen, og det har gått i orden. Men da jeg søkte var jeg ikke gravid. Kan man takke ja til plassen og så ta permisjon? Føder ca 8 uker etter studiestart.

Egentlig så hadde det vært best å begynne neste høst likevel, og da på deltid istedet for heltid som jeg søkte overflytting til. Blir sikkert hektisk nok med to barn, så tror deltid er mer realistisk å gjennomføre. Ikke minst mtp helseproblemer jeg har fra før.

Grunnen til dilemmaet er at hvis jeg takker nei, så havner jeg blant ordinære søkere til neste år, og det er slett ikke sikkert jeg kommer inn selv om jeg er halvveis i studiet. Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet (endret)

Ja, du skal takke ja!! Ellers får du ikke foreldrestipend av lånekassen!!! Husk også at permisjonen din først starter tre uker før termin. Starter du før det må det være fordi skolen krever det, ellers mister du også retten til stipend.

Du rett på foreldrepermisjon! :-) Lånekassen krever dessuten ikke at du starter på studiet etterpå, så da kan du heller søke til deltidsstudiet neste år i stedet.

Hilsen en som hadde termin i september i fjor :-)

Endret av peacock
Skrevet

Ja, du skal takke ja!! Ellers får du ikke foreldrestipend av lånekassen!!! Husk også at permisjonen din først starter tre uker før termin. Starter du før det må det være fordi skolen krever det, ellers mister du også retten til stipend.

Du rett på foreldrepermisjon! :-) Lånekassen krever dessuten ikke at du starter på studiet etterpå, så da kan du heller søke til deltidsstudiet neste år i stedet.

Å så bra! :) men får jeg det selv om jeg har hatt en runde med foreldrestipend ifjor/år? Jeg har hatt permisjon fra studieåret 11/12, så har ikke søkt om studielån/stipend etter stipendperioden,må jeg ikke ha gjort det for å få stipend på nytt, eller holder det at jeg søker til høsten når jeg "begynner".

Blir mye permisjoner på meg, men håper at jeg greier å fullføre det jeg har begynt på :)

Skrevet

Å så bra! :) men får jeg det selv om jeg har hatt en runde med foreldrestipend ifjor/år? Jeg har hatt permisjon fra studieåret 11/12, så har ikke søkt om studielån/stipend etter stipendperioden,må jeg ikke ha gjort det for å få stipend på nytt, eller holder det at jeg søker til høsten når jeg "begynner".

Blir mye permisjoner på meg, men håper at jeg greier å fullføre det jeg har begynt på :)

Haha og vips var jeg ikke anonym lenger :) *surrehue* ikke farlig da :)

Gjest peacock
Skrevet

Du må ha hatt rett til stipend/lån i de 6 forgående mnd, men ikke nødvendigvis ha tatt ut penger. Går ut ifra at foreldrepermisjon gjelder som studietid, men ring lånekassen for en sikkerhets skyld :-) Når det gjelder å få foreldrestipend flere ganger har jeg lurt på det samme selv. Står ingen steder at man bare kan få en enkelt gang så tror ikke det skal være et problem, men du kan jo spørre om det i samme slengen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...