Gå til innhold

Litt inspirert: prosjekt slank til sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg har også startet et prosjekt, men det har jeg tenkt å bruke ca 1år på. Skal ned ca 15.20kg. å jeg har også satt meg opp en matplan(inspirert av Grete Roede). kanskje noen kan se litt på dette? For jeg har egentlig ikke peilig på kosthold..

Frokost: ca 200kcal - 2brødskiver med pålegg (leverpostei, makrell i tomat, ost etc, vandlig mat liksom).

Mellommål: en frukt. kanskje en yoghurt

Lunch: ca 200kcal- 2.brødskiver med pålegg, eller salat med kylling/tacokjøttdeig (alt etter hvor jeg er, å hva jeg kan spise).

Mellommål: ca 100kcal: knekkebrød med pålegg

Middag: ca 450kcal. vanlig norsk middag.

Kvelds: ca 200kcal Brødskive og litt frukt.

Ellers så drikker jeg lettmelk, vann, farris bris og te.

Nå har jeg fulgt denne menyen i ca 2 uker, å har gått ned ca 1,5kg. Så det går no nedover, å glad er jeg for det. Men er det noe jeg skulle ha kuttet ut, eller føyet til. Syns jeg spiser så mye brød..(men jeg må ha noe som jeg lett kan ha i en matpakke, å da er brød veldig greit..)

Takk for svar og innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ser kjempefint ut, ligner litt på grete roede. Du burde seriøst vurdere å gå kurs, det er utrolig motiverende å møte andre med samme mål. Kan virkelig anbefales :). Jeg gikk kurs etter første svangerskap og gikk ned 25 kg (ikke alle skyldtes graviditeten...), og har holdt vekten siden (9 år).

Husk på grete roede er brødskivene veldig tynne (to skiver = 60 gr hvis jeg ikke husker feil). Det er veldig lett å skjære for tykke skiver, og siden det er relativt mange kalorier i brød, vil totalinnholdet av kalorier bli for høyt. Det samme gjelder ris/past/poteter til middag, som er ca 100 g, og det er ikke så mye.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan dine skiver ser ut, men de skal være utroli små og tynne med bare et skrapt lag med pålegg på for å komme på så lite som 200 kcal. Ost er en skikkelig kaloribombe, og det er makrell og brødmat også. Hva med tynne knekkebrød og kjøttpålegg? Men om du går på kurs får du sikkert mye veileding :) Ellers kan du enkelt legge deg gratis til roedeklubben.no og få en ovetsikt.

Skrevet

Jeg er også på slankern :) Prøver å kutte ned på brødspisinga, og her er ting jeg liker å putte i matpakka eller ha som mellommåltid:

Taco med karbonadedeig uten lefse med mager kesam (Har to bokser med meg, en med kjøttdeigen som jeg varmer i micro, salat osv i den andre)

Omelett laget på vann med skinke, lettost og tomater

All bran med skummet melk (metter veldig)

Wasa sandwich (har blitt litt hekta)

Yoghurt naturell, ferske bringebær og noen dråper natreen

Kyllingspyd, byggris og div grønnsaker + sursøt saus

Kald laks, mager kesam og grovbrød

Osv....middagsrester er gull i matpakka! Lykke til :-)

Skrevet

Ja, jeg har lest litt om Grete Roede, å bladd i noen bøker. Så kjenner til litt av opplegget, kanskje jeg skal t aå melde meg på kurs! Blir spennende. Men jeg er litt slik at jeg ikke ønsker å vise til så mange at jeg går inn for å slanke meg..

Skrevet

Gjennomsnittlig inneholder ikke brød så vanvittig med kalorier som folk vil ha det til (234 kalorier per 100 gram, ser ut til å være gjennomsnittet). En brødskive av 30 gram er ikke så himla tynn, og du kan godt skru den opp til 35 gram hvis du velger bort smør og bruker magert pålegg.

selv består frokosten min av to ristede brødskiver ca 75 kalorier per stykk, en dasj mager kesam, og syltetøy uten sukker. Kjempegodt, og i underkant av 200 kalorier.

Skrevet

Jeg baker grove brød selv, egentlig aner jeg ikke eksakt hvor mange kalorier det er i mine brød, men jeg vet de er grove. Å nÅr jeg veier opp en brødskive som er rundt 30g, sÅ er den ikke sÅ tynn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...