Gå til innhold

Noen der har blitt overstimuleret (IVF)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er det??

Lagt på meg 3 kilo siden onsdag, har en masse vann i kroppen og ser ut som jeg er poppeklar og ikke 5 uker på vei!

Har ikke vont i magen, men er kort pustet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakta og fortell de om det, men ikke forvent at de vet hva det er...... Dersom du ikke får time der og videre på sykehuset på kontroll ville jeg ringt IVF-klinikken din i kveld (de aller fleste har en vakttelefon hvor en kan få svar relativt fort).

Jeg var selv overstimulert denne gangen og ble veldig dårlig 5+6. Så dårlig at jeg lå stekk ut på badegulvet og nesten ikke klarte å ringe etter hjelp da jeg hadde vært nær å besvime i dusjen. I etteritd forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke ringte 113 (det samme sier mannen) for jeg var dårlig. Svimmel, magesmerter (som jeg ikke sa til mannen for jeg var redd for at han skulle "bare" tro det var en kommende SA), kvalm, hadde ikke tissa på nesten to dager, stooooooor mage, mye veske og utrolig uvel genrelt.

Kom etter noen timer til legen. Hun avfeide det hele med omgangssyken og en bakteriell infeksjon og ga meg 2 uker avventende sykemelding......

Kom til gynekologen da jeg var 7+1 på tidlig UL. Hun oppdaget da veske rundt eggstokkene, digre eggstokker (godt 18cm tilsammen) og hun ble skremt da jeg fortalte om fastlegen som ikke hadde sendt meg til sykehuset . Hadde jeg ringt henne fra badegulvet hadde hun bedt meg om å ringe 113 for å få hjelp og en tur til sykehuset.

Jeg hadde kjent meg uggen fra noen dager før positiv test, og burde nok tatt kontakt med klinikken min da - eller i alle fall legevakta mens jeg enda var litt klar i hodet. For jeg har vært så dårlig at jeg nesten ikke har orket å snakke når jeg var på det verste. Men det stod bare ikke i hodet mitt hvor dårlig jeg kunne bli.........

Så ring legen for en sjekk på sykehuset, og om de ikke sender deg videre så ring klinikken din!!!!

Skrevet

Tusind takk for ditt svar.

"Problemet" er at jeg ikke har smerter i magen? Bare veldig oppblåst og så har jeg en masse vann i kroppen, leggene er stoore og sprenger, er det ikke bare magen der blir full av vann?

Skrevet

Jeg ble også veldig overstimulert med masse væske i magen og store eggstokker. Vi dro først til legevakta midt på natten, og legen der mente det var forstoppelse selv om jeg fortalte ham om prøverør og overstimulering. Han sendte meg uansett videre til sykehuset, hvor jeg ble lagt inn med en gang.

Når jeg var på sykehuset, så gikk en del av væsken ned i ene foten, og da sendte de meg på UL av foten for å forsikre seg om at det ikke var blodpropp. Hadde også endel væske bak i ryggen, og noe på lungene siden det var så mye væske i magen.

Ville absolutt kontaktet klinikken om jeg var deg.

Skrevet

Kan overstimuleringen bli værre etter først å ha blitt bedre??? Jeg er nå 11+5 og har fått vondt i venstre side i magen igjen..... På samme måte som når jeg var overstimulert. Har også vært veldig tørst de siste dagene.... Var på Ul for en uke siden, og da hadde eggstokkene gått fra 18cm totalt (uke 7) til 10 cm totalt (noe som fortsatt er mye ifølge gynekologen) Føler også at magen har blitt større igjen..... fortere enn livmoren vokser ++++ (vet at magen kommer tidligere med nr 3, men har jo mage som om jeg var 5 mnd på vei allerede!) Synes dette med overstimulering er noe dritt!!!! Skulle ønske vi IVF graivde kunne få problemfrie svangerskap siden vi måtte gå gjennom så mye i forkant.........

Skrevet

Legen sa til meg at det kunne bli verre igjen, fordi HCG stiger. Men aner ikke hvor lenge det kan holde på sånn. Har selv hatt det nå snart fire uker.

Skrevet

Ok. Jeg lurer på om jeg skal ringe legevakten. Smertene er så store at det er vondt å sitte oppreist, klarer kun sitte og hvile den siden det er vondt på...... Lurer på om noe kan ha sprukket eller vridd seg. Har vært litt aktiv i dag imotsettning til tidligere dager.....

Skrevet

Hvis du fortsatt har store eggstokker og plutselig har fått vondt ville jeg absolutt tatt kontakt med legevakta. Eggstokkene kan vri seg når de er så store...

Skrevet

Da er jeg tilbake fra legevakta :-) Kjempebehagelig lege som kunne bekrefte at eggstokkene fortsatt er på rundt 10cm tilsammen, men det er ikke lenger kritisk med tanke på vrenging. Og hadde en av eggstokkene vrengt seg ville jeg også vrengt meg av smerte. Så mine smerter som var smerter, men langt fra så vondt kommer nok av ligamentsmerter kombinert med eggstokksmerter. De begynner å avta litt - så nå har jeg faktisk lyst på mat igjen etter 6 timer uten matlyst :-)

Men angrer ikke på at jeg ringte legevakta, fikk bekrefta at det var viktig jeg kom. Og fikk også bekrefta at jeg ikke har noe på jobb å gjøre på noen uker enda - har nok med hus og hjem! Er sykemeldt på 6 uken nå...... og synes det er litt problematisk når sjefen og de på jobb ikke helt aksepterer at jeg er borte mer enn to uker.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...