Gå til innhold

Hvordan rense sminkekostene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan renser dere sminkekostene, og hvor ofte burde man gjøre det? :)

Har ikke noe spesiell rens, så lurer bare på om man må ha det, eller om man kan bruke noe annet?

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Tror fint du kan bruke sjampoo. Pass på at ikke vannet kommer for mye opp på skaftet - om limen oppløses kan hårene dette av :-)

Skrevet

Er det ikke balsam? Jeg er ingen ekspert. Faktisk har jeg bare en eneste pudderkost, som jeg ikke har vasket. Mener å huske at det rådet jeg fikk da jeg kjøpte den kan ha vært balsam.

Gjest peacock
Skrevet

Har bare hørt om sjampo, jeg, men det kan hende... Tror ikke umiddelbart at balsam renser noe særlig, men prøv å google det.

Skrevet

dei sel spesialshampo og, id, men den er kjempedyr. meiner det er shampo og ikkje balsam. men eg har aldri gjort det.

Skrevet

Kom på det nå. Shampo til vasking, men balsam etterpå for å gjøre hårene myke. Dette var da råd for en kabukibørste av dyrehår. Vet ikke om det gjelder de syntetiske også. :)

Skrevet

Bodyshop selger rens til kostene.

Skrevet

Naturhår (hår fra dyr) holder lengst hvis de blir vasket med en mild og fuktgivende hårshampoo, en gang i uken (koster som brukes til tørre konsistenser). Ekte hår er best til tørre produkt.

 

Flytende/kremete produkter er best å påfføre med syntetiske hår eller med koster som har både syntetiske hår og ekte hår. Koster som brukes i våte produkt bør vaskes etter hver gang.

 

Mange tror det tar lang tid å vaske kostene, men det tar faktisk bare et minutt å skylle opp kosten(e). Husk at det kommer hudceller og oljer fra huden din i kosten når du bruker den, bakterier yngler i skitne koster og kan føre til acne osv. Når kosten ikke blir vasket ofte nok, vil den legge igjen oljer og skitt fra huden nede i f.eks kompaktpudderet og lage en slags klumpete og fet overflate som ødelegger hele pudderet.

 

For å få kostene til å tørke kjappest mulig, anbefaler jeg å forme de som de skal være og legge dem på et kjøkkenpapir (som effektivt drar ut vannet fra hårene).

 

Balsam er ikke nødvendig. Det vil ofte legge igjen en film med silikon på hårene og gjøre kosten vanskeligere å bruke.

 

Zalo skal kun benyttes på syntetiske hår, gjerne blandet med olivenolje. Hvis man bruker zalo på ekte hår, vil hårene tørke inn og brekke rett av. Zalo løser opp fettmolekyler som det jo finnes i ekte hår.

 

Hilsen makeup-artist.

Skrevet

Naturhår (hår fra dyr) holder lengst hvis de blir vasket med en mild og fuktgivende hårshampoo, en gang i uken (koster som brukes til tørre konsistenser). Ekte hår er best til tørre produkt.

 

Flytende/kremete produkter er best å påfføre med syntetiske hår eller med koster som har både syntetiske hår og ekte hår. Koster som brukes i våte produkt bør vaskes etter hver gang.

 

Mange tror det tar lang tid å vaske kostene, men det tar faktisk bare et minutt å skylle opp kosten(e). Husk at det kommer hudceller og oljer fra huden din i kosten når du bruker den, bakterier yngler i skitne koster og kan føre til acne osv. Når kosten ikke blir vasket ofte nok, vil den legge igjen oljer og skitt fra huden nede i f.eks kompaktpudderet og lage en slags klumpete og fet overflate som ødelegger hele pudderet.

 

For å få kostene til å tørke kjappest mulig, anbefaler jeg å forme de som de skal være og legge dem på et kjøkkenpapir (som effektivt drar ut vannet fra hårene).

 

Balsam er ikke nødvendig. Det vil ofte legge igjen en film med silikon på hårene og gjøre kosten vanskeligere å bruke.

 

Zalo skal kun benyttes på syntetiske hår, gjerne blandet med olivenolje. Hvis man bruker zalo på ekte hår, vil hårene tørke inn og brekke rett av. Zalo løser opp fettmolekyler som det jo finnes i ekte hår.

 

Hilsen makeup-artist.

 

Har ID koster, så vet ikke om det er dyrehår eller syntetiske hår?

Så det vil si at jeg kan bruke shampoo, men helst unngå det?

Jeg har hatt kostene i snart 1 år, men de er kanskje i bruk 1 gang i mnd da jeg ikke sminker meg så mye. Tror uansett at det er på tide at dem får seg en skikkelig vask.

 

Mvh hi :)

Skrevet

Kjøp heptan på apoteket! Det renser ådreper all bakterie,å kostene tørker fort etterpå! Jobber mye med sminke,å vet at det er det beste..

Skrevet

Naturhår (hår fra dyr) holder lengst hvis de blir vasket med en mild og fuktgivende hårshampoo, en gang i uken (koster som brukes til tørre konsistenser). Ekte hår er best til tørre produkt.

 

Flytende/kremete produkter er best å påfføre med syntetiske hår eller med koster som har både syntetiske hår og ekte hår. Koster som brukes i våte produkt bør vaskes etter hver gang.

 

Mange tror det tar lang tid å vaske kostene, men det tar faktisk bare et minutt å skylle opp kosten(e). Husk at det kommer hudceller og oljer fra huden din i kosten når du bruker den, bakterier yngler i skitne koster og kan føre til acne osv. Når kosten ikke blir vasket ofte nok, vil den legge igjen oljer og skitt fra huden nede i f.eks kompaktpudderet og lage en slags klumpete og fet overflate som ødelegger hele pudderet.

 

For å få kostene til å tørke kjappest mulig, anbefaler jeg å forme de som de skal være og legge dem på et kjøkkenpapir (som effektivt drar ut vannet fra hårene).

 

Balsam er ikke nødvendig. Det vil ofte legge igjen en film med silikon på hårene og gjøre kosten vanskeligere å bruke.

 

Zalo skal kun benyttes på syntetiske hår, gjerne blandet med olivenolje. Hvis man bruker zalo på ekte hår, vil hårene tørke inn og brekke rett av. Zalo løser opp fettmolekyler som det jo finnes i ekte hår.

 

Hilsen makeup-artist.

 

Har ID koster, så vet ikke om det er dyrehår eller syntetiske hår?

Så det vil si at jeg kan bruke shampoo, men helst unngå det?

Jeg har hatt kostene i snart 1 år, men de er kanskje i bruk 1 gang i mnd da jeg ikke sminker meg så mye. Tror uansett at det er på tide at dem får seg en skikkelig vask.

 

Mvh hi :)

 

Jeg er usikker på hvilke hår det er i i.d kostene, men tror det er dyrehår (hest), eller en blanding av ekte og syntetisk. Kabuki-koster skal helst være av ekte hår siden hårene er tynne og står tett i tett for å samle og holde på løspudder :) Det tryggeste er å bruke shampoo uansett kost (men zalo kan brukes på syntetiske hår hvis produktet er vanskelig å få av, særlig vannfaste, longwear og oljebaserte produkter.) Bruker zalo på problemkoster, og vasker med shampoo og litt balsam til slutt bare for å få tilbake mykheten. Balsam på syntet går helt bra siden de brukes i fuktige produkter uansett..

 

Det går an å bruke en kostrens som inneholder både alkohol og sminkefjerner til kjapp vask av kosten (f.eks hvis du skal bruke samme øyeskyggekost til flere farger, eller rense kostene mellom kunder osv.), men best pleie og renest blir utstyret når det skummes opp med shampoo :) MAC har en kjempefin kostrens med alkohol. Husk at alkohol tørker ut hår også.. Det beste er å behandle kostene som sitt eget hår rett og slett.

 

Lykke til med rent og pent utstyr, kostene varer i årevis når de blir vedlikeholdt riktig :)

Gjest mammahenriette
Skrevet

Naturhår (hår fra dyr) holder lengst hvis de blir vasket med en mild og fuktgivende hårshampoo, en gang i uken (koster som brukes til tørre konsistenser). Ekte hår er best til tørre produkt.

 

Flytende/kremete produkter er best å påfføre med syntetiske hår eller med koster som har både syntetiske hår og ekte hår. Koster som brukes i våte produkt bør vaskes etter hver gang.

 

Mange tror det tar lang tid å vaske kostene, men det tar faktisk bare et minutt å skylle opp kosten(e). Husk at det kommer hudceller og oljer fra huden din i kosten når du bruker den, bakterier yngler i skitne koster og kan føre til acne osv. Når kosten ikke blir vasket ofte nok, vil den legge igjen oljer og skitt fra huden nede i f.eks kompaktpudderet og lage en slags klumpete og fet overflate som ødelegger hele pudderet.

 

For å få kostene til å tørke kjappest mulig, anbefaler jeg å forme de som de skal være og legge dem på et kjøkkenpapir (som effektivt drar ut vannet fra hårene).

 

Balsam er ikke nødvendig. Det vil ofte legge igjen en film med silikon på hårene og gjøre kosten vanskeligere å bruke.

 

Zalo skal kun benyttes på syntetiske hår, gjerne blandet med olivenolje. Hvis man bruker zalo på ekte hår, vil hårene tørke inn og brekke rett av. Zalo løser opp fettmolekyler som det jo finnes i ekte hår.

 

Hilsen makeup-artist.

 

Har ID koster, så vet ikke om det er dyrehår eller syntetiske hår?

Så det vil si at jeg kan bruke shampoo, men helst unngå det?

Jeg har hatt kostene i snart 1 år, men de er kanskje i bruk 1 gang i mnd da jeg ikke sminker meg så mye. Tror uansett at det er på tide at dem får seg en skikkelig vask.

 

Mvh hi :)

 

Jeg er usikker på hvilke hår det er i i.d kostene, men tror det er dyrehår (hest), eller en blanding av ekte og syntetisk. Kabuki-koster skal helst være av ekte hår siden hårene er tynne og står tett i tett for å samle og holde på løspudder :) Det tryggeste er å bruke shampoo uansett kost (men zalo kan brukes på syntetiske hår hvis produktet er vanskelig å få av, særlig vannfaste, longwear og oljebaserte produkter.) Bruker zalo på problemkoster, og vasker med shampoo og litt balsam til slutt bare for å få tilbake mykheten. Balsam på syntet går helt bra siden de brukes i fuktige produkter uansett..

 

Det går an å bruke en kostrens som inneholder både alkohol og sminkefjerner til kjapp vask av kosten (f.eks hvis du skal bruke samme øyeskyggekost til flere farger, eller rense kostene mellom kunder osv.), men best pleie og renest blir utstyret når det skummes opp med shampoo :) MAC har en kjempefin kostrens med alkohol. Husk at alkohol tørker ut hår også.. Det beste er å behandle kostene som sitt eget hår rett og slett.

 

Lykke til med rent og pent utstyr, kostene varer i årevis når de blir vedlikeholdt riktig :)

 

Tusen takk for godt svar! :)

Mvh HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...