Lillababy Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 Er det nokon som veit pris på desse vognene? Eg er så i stuss også , på kva eg skal ha. Nokon skriv at det er heilt avgjerande med gode sterke hjul og stor bag. Andre at ein må for all del ikkje kjøpa vogn utan justerbare hjul. Babyen kjem i august. Eg kjem til å gå på tur på grus og asfalt og tung bakke, til dagleg. Men eg kjem sjølvsagt til å gå innom butikkar også. PS har lest den lange tråden kor ein flink dame svarer om vogner, men eg føelr det var så masse forskjellig der at eg ikkje vart klokare. Blir kjempeglad for svar.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 Emmaljunga er det sjelden tilbud på, de koster en del penger. Simo er det kampanjer på rett som det er, tror det var forrige uke jeg så den på kampanje i katalogen til Barnas Hus, var det 5000 kr omtrent? Jeg har hatt både simo og city cross, som vintervogn ville jeg absolutt valgt Simo, den er super på vinterføre og baggen er stor og veldig lun, samtidig som den er vind- og vanntett. Ville heller byttet til en Emmaljunga når ungen nærmer seg året, da kan du kjøpe bare sportsdelen uten bag (mye billigere) og evt selge Simovogna. Veldig veldig mange foretrekker Simo som sovevogn (bl.a i barnehagen) så de er kjempelett å selge igjen på Finn, om du ikke velger å beholde den som sovevogn selv.
Lillababy Skrevet 15. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2012 Tusen takk for svar! Eg får ringa Barnas Hus i morgon!
Kosedottene Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Vi har nettopp kjøpt Emmaljunga City Cross og betalte: City Cross 5.595 City Bag 2.195 Til sammen 7.790
☆☆☆ Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Kjøpte city cross, city bag, fotpose og tilhørende stelleveske. Ble 9100 til sammen. Så langt er vi kjempefornøyd med vogna, den er helt super å trille. Har en venninne med simo, den er et tungt drog i forhold. Men sikkert ideell som sovevogn i barnehage...
nurkisimaven Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Har nitro city med bag, sportsdel, stelleveske og pose til føttene som skal til sportsdelen.. Litt over 9200:-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Simo koster vel ca 5846 kr www.kidsandcare.no , mens emmaljunga nitro koster 5595 kr www.babykos.no uten bagdel. Jeg vil anbefale deg å ha simo siden det er tungt å trille vogner med svinghjul på vinteren, da det kan være veldig variert føre (Sørpe, kramsne, regn osv) og da er det godt å ha en robust vogn med gode luft-hjul. Jeg har hatt Emmaljunga City cross med plast-hjul og likte det ikke i det hele tatt, men jeg var veldig glad i Emmaljunga edge duo combi som hadde lufthjul. Ha hatt simo også, men personlig liker jeg emmaljunga bedre. Siden du får en vinterbaby er det godt å ha en bag med god plass og som varer lenge. Vil heller anbefale deg å kjøpe en god robust vogn nå i begynnelsen, og heller gå over til en litt lettere etterhvert (f.eks neste år når sneen begynner å gå bort).
Lillababy Skrevet 15. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2012 Tusen takk alle sammen Til deg som svarte sist: Eg forsto ikkje heilt. Anbefaler du simo eller emmaljunga? Du skriv simo oppe, men siser du likte emmaljunga betre, då altså utan svinghjul. Anbefaler du simo, eller Emmaljunga edge duo comi? er alle emmaljunga sine bager mindre enn simo?
Vogndilla Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 (endret) Du må selv prøve vognene å finne ut hvem du liker best, alle har jo ulik mening om vogner og du vil bli anbefalt forskjellig av alle. Simo og emmaljunga har ca like store bager nå, omtrent 79cm. mens citybag er litt miindre, 75cm. Og ikke glem brio happy, ca samme bag som både emm og simo, men et annet utseende, kanskje du liker det bedre. Dra i butikk, prøv og velg så den du liker best, man bør aldri kjøpe vogn utelukkende på andres erfaring. De aller fleste ender opp med en mere robust vogn med fire faste hjul som hovedvogn, og en lettere trille med svingbare fremhjul som shopping/ferie vogn. Dette fordi det finnes ikke en vogn som har alle egenskapene man ønsker seg, desverre Og til sist vil jeg si at alle vogner er billigere i sverige, så har du mulighet så bør du handle der. Lykke til Endret 15. april 2012 av EnBlå&ToRosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå