Gå til innhold

Lapraskopi - sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal ta en lapraskopi til uka. For å undersøke om det kan være noe endometriose i meg.

Noen som har tatt det her?

Hva fant de/gjorde de (altså, fjernet de noe eller bare kikket de), hvordan var formen etterpå og hvor lenge var dere sykemeldt i etterkant?

Jeg har spurt sykehuset om hvor lang sykemelding man må regne med, men de kan ikke gi meg noe svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt lap tre ganger. En gang fjernet de en cyste, en gang endo, og en gang kun undersøkelse.

Normalt sett vil de fleste kunne klare seg med tre-fem dagers sykemelding, hvis ikke man har fjernet mye endometriose/cyster under lappen.

Jeg var rimelig oppe å gå igjen dagen etter op, og kunne ha jobbet etter tre-fire.

Skrevet

kommer helt an på hva du jobber med!

Jeg har kun tatt lapraskopi en gang, mens jeg var gravid. da for å undersøke om det var blod eller vann rundt fosteret. De undersøkte bare, da det viste seg å være vann.

I dagene etterpå så hadde jeg vondt for å komme meg opp av liggende stilling selv. (går jo litt utover muskler i magen), men jeg hadde fint klart å jobbe på feks et kontor 3 dager etterpå. Hadde jeg hatt en fysisk tung jobb så hadde jeg nok ventet en ukes tid.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Lapen er jo på onsdag og dersom de bare kikker og ikke finner noe eller fjerner noe bør jeg jo kunne jobbe mandagen etter da.

Jeg har kontorjobb, men er avhengig av å gå noen km til buss til og fra jobb.

Det høres i jo bra ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...