Gå til innhold

Kan sikringsskapet være åpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke plass til et skap i boden, ved siden av sikringsskapet, får ikke lukket opp døren. Men kan ha døra åpen, og få "full tilgang" til sikringsskapet. Er dette farlig?

Et annet brannrelatert spm: Har en bærbar barne-cdspiller(rare orddelingen), hvor strømtilførsel ikke fulgte med, men var kontakt til det. Kjøpte en multistikkontakt, og den står i spilleren konstant. Større brannfare med slik kontakt enn ellers, kanskje bedre å bruke batteri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, døra kan IKKJE stå open, med mindre du har alvorlig høg kapslinsgrad der inne. Herunder mykje deksel og minimal tilgang til strømførande deler. Du skal ikkje kunne stikke eit tynt skrujern inn noen plass med fare for å treffe noke strømførande.

Når det gjeld spilleren; så er ikkje det meir brannfarlig nei.

Skrevet

Nei ! Sikringsskapet kan ikke være åpent.

CD spilleren : Så lenge kontakten passer ordentlig, at den ikke er slingrete og kan foråraske varmgang (skal uansett fanges opp av sikringene) er det ikke noe fare.

Skrevet

Skapet skal i være lukket. Dette bl.a for å at du ikke skal ha brennbare materialer i nærheten av sikringene (sikringsskap er alltid i ubrennbare materialer). MEN - jeg vil tro at du kan lage en ny festeanordning på skapet som gjør at du kan løfte døren vekk når du skal ha tilgang og så henge det på plass igjen. Det kan også være føringer om at det skal være tilgang for elektrikeren til skapet (for å jobbe), hvilket høres ut som kan bli et problem - ville derfor ikke uten å ha sjekket det opp skrudd fast et skap der.

Avhengig av hvor viktig dette er for deg og hvor mye midler du er villig til å bruke på dette - ta kontakt med en elektriker og be om hjelp.

NB! Jeg har ikke detaljkunnskap om dette så det ovenfor er bare synsing fra min side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...