Gå til innhold

Å nei!! Barnet mitt har hull i tenna IGJEN!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos tannlegen og reparert to hull, dette hullet er på fortanna som ifølge tannlegen kommer til å dette ut i løpet av sommeren.

Nå gjør det vondt å spise og tanna er litt løs.

Orker ikke å gå inn på en lang (bort)forklaring om hvorfor det er hull i tanna det er sammensatt. Nå lurer jeg på om det er mulig å få ut den tanna uten tannlege? Siden både mor og barn er redde tannlegen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det kanskje ikke så rart at barnet er redd tannlegen når også mor er det? Eller er du smart nok til ikke å vise det?

Nå vil vel ikke tannlegen bore i en tann som allikevel skal falle ut, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Skal du få ut tanna må du antagelig slå den ut, og det var vel ikke det du ville???!!

Siden du beskriver årsaken som noe du må bortforklare håper jeg også dere har tatt tak i årsaken og sørger for bedre tannhelse for tennene som kommer når melketennene er ute.

Skrevet

Ja, jeg stålsetter meg hver gang vi skal til tannlegen og prøver så godt jeg kan å ikke overføre min frykt til barna.

Barnet er skeptisk til tannlege pga de andre tenne som måtte behandles og grunnen til at jeg sier bortforklare er at uansett hvilken forklaring jeg gir så blir det ikke bra nok.

Jeg fucket opp fordi jeg ikke klarte å ta vare på tennene til barnet bedre og nå må barnet lide fordi jeg ikke klarte å gjøre jobben min som mor.

Frister nesten å slå den ut bare for å slippe å få nok en forklaring på hvor dårlig mor jeg hos tannlegen, men tror ikke barnet ville ha satt så stor pris på det...

Kanskje det å slå ut tanna fremfor er et bedre alternativ enn å trekke den??? ( bare kødda altså)

Takk for svar,

Hi

Skrevet

Siden det er vondt å spise er det nok ikke så greit å vente til den detter ut av seg selv. Tannlegen er nok eneste utvei.

Har selv 4 barn. Nr 3 har hatt hull i tennene gang på gang siden han var 3 år, de tre andre har aldri hatt hull.

Samme foreldre, samme mat/drikke vaner, samme (gode) tannhygiene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...