Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Blir gående i svskapspermisjon til høsten. Dette har kommet brått og overrraskende på, men tenker: Jeg er student og har forelesninger 2 dgr i uka. Jenta som begynner på skolen til høsten hadde vi først tenkt full sfo-plass til, men så lenge jeg ikke skal jobbe så kunne hun hatt bare de to dagene og komme hjem å gjøre lekser i fred og ro de andre dagene( før 4-åringen blir hentet i bhg) Eller er det viktig for integreringen at hun har en større plass?? Hun er ganske sjenert, stille og forsiktig av seg. Noen gode råd???
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Har en som begynner i 2. klasse neste år. Siden jeg blir hjemme, skal han kun ha 2 dager på SFO, nettopp fordi han trenger den sosiale treningen. Han er jo på skolen 5 dager i uka også, så noen tidlige dager, tror jeg han vil elske. Du kan jo begynne med 2 dager, og evt. søke om større plass hvis det viser seg at hun stortrives der. Min erfaring er at mange unger er slitne etter både skole og sfo, men unger er jo forskjellig :-)
Netti*** Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Hva med halv plass? Vet ikke om det er vanskelig å øke til full plass i løpet av året om man ombestemmer seg. Her er det lett. Tok ikke Sfo til elste da jeg fikk baby, siden jeg allikevel var hjemme. Men Sfo er sosialt så elste ville ha det uansett. Så da ble det halv plass. Funket fint for oss, hun var veldig glad for de dagene hun fikk på Sfo og de hun fikk hjemme.
3småtroll♥ Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Jeg var hjemme i permisjon da eldste begynte på skolen. Hun kjente ikke noen da hun begynte så jeg hadde 50% plass til henne på sfo. Det var jo der alle var Vet om andre som valgte å ikke ha sfo, men det endte med at de søkte likevel da barna ville være der.. Er jo ikke særlig med lekser i 1. klasse og såå slitne har hvertfall ikke mine barn hvert at de ikke har orket å leke etter skolen
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Her må man ha minst tre dager i uka om man vil ha SFO plass. Det har vi valgt for vår førsteklassing selv om vi jobber begge to. Den ene dagen hun ikke er på SFO er hun sammen med en venninne og den andre dagen skal hun uansett på trening tidlig. Det fungerer fint her. Hun har voksne å gå til om det skulle være problemer eller hun bare vil prate, men som regel nyter hun å kunne gjøre hva hun vil, inne eller ute, i noen tiner.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Kommer ann på hvor mange i klassen ellers som har SFO og om det er en stor eller liten skole.. På vår skole er det totalt 150 elever. I 1 trinn har 24 av 26 barn full SFO plass, selvfølgelig faller de 2 som ikke går på SFO utenfor. I vår klasse har halve klassen SFO og samspillet fungerer mye bedre.
Lammelåret Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Det er forskjell fra sted til sted hvor mye sfo blir brukt. Jeg ville nok startet med full plass for å sjekke ut hvor nødvendig sfo er.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Jeg hadde ikke hatt mer sfo plass enn det som er nødvendig. Men nå er jeg ikke veldig fornøyd med sfo som storesøster går på og bare gleder meg til jeg kan si opp onsdagen hun går, for da har de fri fra skolen. Storesøster vil heller være hjemme med meg enn på sfo, så siden jeg har vært sykemeldt mer eller mindre siden i høst har hun tatt skolebussen hjem så og si hver dag likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå