Gå til innhold

Når blir vi innkalt til tannlege/tannpleier igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da gutten min var 3 år hadde han sin første tannlegetime (eller tannpleier da). Nå er han 4,5 år og jeg lurer på når han blir innkalt igjen....

Burde det ikke vært en gang pr år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får en gang i året. Fikk første gang i fjor da hun var 2 år og fikk nå nettopp innkallelse i posten

Skrevet

Vi har vært der noen ganger pga skade på tennene og jeg mener hun sa den siste gangen vi var der at det vanlige er at de blir innkalt igjen ca 2år etter de var der første gang hvis det ikke var noe spesielt på den undersøkelsen.

Gjest 5 andre
Skrevet

det er 3 og 5 år. Trenger ikke hvert år hvis det ikke er problemer med tenna. Ene våres var også på på kontroll da hun var 4, siden hun hadde knekt en tann under lek tidligere.

Skrevet

ok, takk for svar. Vi fikk bare skryt for tannpuss og tenna hans når vi var der da han var 3 år... så da hører vi nok kanskje ikke noe før til senhøsten når han blir 5 år.

Skrevet

Det er ulikt fra fylkeskommune til fylkeskommune, og fra barn til barn. Noen steder er maksimalt intervall 18 mnd, andre 24. Barn med god munnhygiene og fine forhold blir kalt inn sjeldnere enn barn med større behov for oppfølging. Hos noen klinikker kan det også være endel etterslep, slik at intervallene blir lengre. Hilsen tannlege.

Skrevet

Her er det også annehvert år frem til skolestart, etter det er det hvert år siden da er de nye tennene gjerne kommet og de må passes ekstra godt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...