Gå til innhold

vondt i magen ved sit ups o.l...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det være? Har akkurat begynt å trene, men i dag kunne jeg ikke ta noen andre mageøvelser enn for å trene de skrå... Det kjennes ut som om noen stikker en kniv i magen min og vrir om bare jeg bruker de littegrann! Da jeg trente de skrå kjente jeg ingenting fra venstre side, men det stakk i høyre... Bør jeg avvente mer magetrening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har vært borti dette?

Skrevet

Hvis du har trent mye i det siste eller akkurat begynt å trene og begynt litt for hardt, kan du være overtrent og evt fått småskader i muskulaturen (som går over), eller irritasjon i muskelfestene fordi musklene har fått veldig stor spenning i seg.

Hvis det ikke bedrer seg innen noen dager så kan du jo la en naprapat undersøke deg, de er ofte dyktige ift bindevev og muskler.

Ellers kan du prøve å tøye magemusklene forsiktig. Det kan du gjøre med øvelsen som kommer hvis du googler tøyning mage (de to første bildene viser det jeg mener).

Hilsen fysioterapeut :)

Skrevet

tusen takk for svar :D Ja, jeg har akkurat begynt, og kjørte nok hardt på. Men det er allerede bedre i dag enn i går, hedigvis. Mye mulig jeg hopper over mageøvelsene i dag da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...