Gå til innhold

Er så skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er midt i samlivsbrudd med samboeren (har to barn). Har ikke leilighet ennå. Har det veldig tøft og er deprimert. Og hun som liksom er beste venninnen har overhode ikke vært der for meg. :( Veldig skuffet. Hun er så selvsentrert. Bare seg selv. Nå er hun gravid og dårlig. Ikke har vi møtes, lite tlf og sms. Er dere selvsentrerte? Jeg vet selv at jeg er flink å sende meld og gi oppmerksomhet når det er grunn og ellers. Hadde et håp å få litt tilbake. I den værst perioden i livet mitt. Ville dere sagt noe om det? Frister veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er gravid er jeg veldig selvsentrert, dessverre, og enda verre om jeg er dårlig. Er ikke meg selv, og klarer knapt å holde fokus når noe prøver å snakke med meg.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke sagt noe, hva har du å vinne på det egentlig?

Skjønner godt at du er skuffet, selv om hun spyr som er gris, er svimmel, uvel og dårlig går det an å sende en melding eller ringe. Kan forstå at hun ikke orker besøke deg akkurat nå om hun er så dårlig, men vise omtanke burde gå uansett om hun selv føler seg helt pyton.

Vi er forskjellige vet du, antagelig går hun også gjennom den tøffeste perioden så langt i sitt liv akkurat nå også. Når man blir dårlig i svangerskapet, er hormonell og føler seg pyton påvirker det alle aspekter av hennes liv negativt også. Kanskje viser mannen hennes lite forståelse, kanskje bekymrer hun seg for jobben, hva vet jeg, men hun er kanskje lei seg for at du ikke har kapasitet til å trøste henne også?

La det ligge, du er i en større krise enn henne og er såret, det skjønner jeg. Hun skjønner nok det etterhvert hun også og da vil hun be deg om tilgivelse fordi hun ikke klarte være der for deg. Jeg synes du skal tilgi henne det for å beholde en god venn.

Håper det ordner seg greit for deg etterhvert. Om venninnen din evner å sende deg omtanke og en klem akkurat nå skal du få en av meg. Lykke til videre.

Gjest peacock
Skrevet (endret)

Forstår godt du er skuffet. Kan jo være mange andre forklaringer enn at hun ikke er interessert i å hjelpe deg. Jeg husker eksempelvis alle de tankene som kværner i hodet når man er gravid, det kan være vanskelig å tenke på noe annet - gravidboblen som jeg kaldte det... Om hun i tillegg er dårlig kan det jo hende at hun rett og slett ikke orker å ta seg av andre? Det kan også hende at hun er lykkelig for graviditeten og ikke vil belemre deg med gleden? Eller kanskje hun ikke har lyst til å høre om andres problemer nå men bare vil gledes over sin graviditet? En annen mulighet er jo at hun ikke har lyst til å blande seg...

Synes du burde ta en telefon til hende og høre om hun har lyst til å snakke. Synes du bør være ærlig og fortelle hende hvor viktig hun er for deg og at du virkelig trenger støtte fra hende akkurat nå. Da kanskje hun våkner litt opp? Lykke til :-)

Endret av peacock
Skrevet

Takker for svar. Var aldri dårlig når jeg gikk gravid så vet ikke hvordan hun har det, men som sagt en meld om hvordan det går etc er vel ikke for mye å forvente. Som sagt vet at jeg er og har vært flink opp igjennom å gi oppmerksomhet til henne og andre når det har vært noe. Tjener kanskje ikke noe på å si noe så gjør kanskje ikke det, men er veldig skuffet ihvertfall. Takker for klemmen. :)

HI

Skrevet

Du må huske på at de som er dårlige i svangerskapet går ofte og føler seg så dårlig som du gjør midt i en runde med omgangssyke hele dagen, hver dag, hele uken. Det sliter utrolig på, og samtidig er du mer hormonell enn noen gang ellers i livet. Det er en altoppslukende tilstand som dessverre gjør at det er lite plass til omsorg for andre, uansett hvor glad man er i dem.

Mange klarer ikke ta vare på sine egne barn engang...

Har selv svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme bak meg, og må bare si at alt annet var fullstendig uten interesse for meg der jeg lå musestille og gulpet, helt tappet for krefter og energi siden jeg ikke fikk i meg særlig av hverken vått eller tørt.

Nå vet jeg ikke hvor syk venninnen din er, er jo mange grader av kvalme, men om hun er veldig syk har jeg stor medfølelse med dere begge.

Skrevet

Har du tatt kontakt med henne da? Fortalt henne at du har det kjempe tøft nå og trenger venninna de? Kanskje tenker hun det samme som deg, at du burde tatt kontakt med henne nå som du vet at hun har det tøft?

Kanskje hun ikke vil mase og heller venter til du sier til henne at du vil ha henne der? Ikke lett å være tankeleser vettu.

Skrevet

Jeg vet hva du mener når du sier du er skuffet. I fjor da jeg var gravid og hadde store smerter i bekkenet hadde vi en veldig tøff periode i forholdet. Jeg var alene hjemme hver dag og hadde ungene alene mens de hadde 4 uker ferie. jeg slet meg gjennom hver dag og jeg var sliten både psykisk og fysisk, jeg ble litt deprimert og hadde ingen gode dager. ingen kom på besøk til meg da jeg satt alene og ingen spurte hvordan jeg hadde det. en av mine beste venninner hadde jeg hørt lite fra men snakket såvidt med henne på facebook. fortalte hvordan det sto til. men etter det hørte jeg ingenting. ikke noe. så at hun var på facebook men hun tok aldri kontakt. jeg ble sta og bestemte meg for at jeg skulle vente og se hvor lenge det gikk før hun tok kontakt. hørte ingenting før en uke før fødsel. da ringte hun. jeg var så dårlig at jeg ikke orket og snakket akkurat da. jeg lå bare om dagen og ventet på å få føde å slippe smertene jeg hadde. etter fødsel fikk jeg en melding, siden har jeg ikke hørt noe fra henne. gutten er nå 6 mnd. Jeg har hørt at hun har sagt at det er dårlig gjort at jeg ikke tar kontakt med henne. jeg synes det er dårlig gjort at hun ikke brydde seg mer om meg i den perioden hvor jeg hadde det utrolig tøfft!

Jeg hadde villet snakket med venninnen din så fort som mulig hvis jeg var deg, dessto lengre tid det går, jo værre er det å snakke ut om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...