Fru Monalisa Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Er så stolt av lille snuppa mi, så tenkte jeg skulle skryte litt og kanskje gjøre at noen andre ser lyset i tunnellen!! De første 3-4 mnd måtte vi bære og bære og bære babyen rundt hele kvelden. Hun skreik og hadde nok litt vondt i magen og det ble ikke natta før mellom 00 og 02.... Jeg var nokså fortvila enkelte ganger, og lurte på hvor lenge det skulle vare... Etter en stund blei det noe bedre og ho kunne være i nokså godt humør på kveldene. Da syns jeg ikke det gjorde så mye at ho var våken på kvelden, og jeg kunne ta henne med meg i seng når jeg la meg i 22-23 tida. Fra ca 5 mnd blei det mye bedre. Jeg kunne legge henne i 19-20 tida, men da la jeg meg med henne og amma i søvn. Vi har sånn seng du kobler inntil oss, så driver en form for samsoving. Hun begynner jo å bli stor, så jeg har lenge tenkt at det kanskje er lurt å begynne å legge henne i egen seng på eget rom (har ikke plass til den store sprinkelsenga på vårt rom) før vi Må pga plassmangel. Tirsdag denne uka bestemte jeg meg. I kveld skulle jeg prøve. Slutta da også med amming i søvn da dette blei litt vanskeligere siden jeg ikke lå siden av henne. Leggetid er ca 19. I løpet av en halvtime sov ho jommen, med litt løfting og trøsting og stryking over hodet. Dagen etter gikk det litt kortere tid og i dag var det INGEN grining og ho sovna på under 10 min. Såååå deilig Hun våkner enda i løpet av kvelden og første gangen hun våkner etter jeg har lagt meg tar jeg henne inn til oss. Jeg trenger nok litt avvenning jeg og Dessuten spiser hun ofte og bruker nok meg som sutt, så vi har et par ting til å jobbe med. Har også alltid sagt at er det en ting jeg skal være prinsippfast med så er det at vi skal kunne legge henne og gå uten å sitte der og stryke og rugge. Her har vi jo også noe å ta tak i. Dette blei langt, men kanskje noen kan få litt glede av å lese det - det vill ei alle fall jeg hatt for noen mnd siden! Vesla er forøvrig 6 mnd i dag
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Jeg vil også gjerne fortelle noe hyggelig til de som sliter. Jeg ammet i søvn helt til 8 mnd, da var gutten moden nok til at gråten var sånn viljegråt, så jeg avvente ham med å sovne med puppen ila et par netter. Samsov til ca 1 år, og da kjøpte vi en voksenseng og satte inn på rommet hans. Der syns han det er så koselig å legge seg. Leker med bamsene sine til han legger seg på armen min og sovner. Jeg ser ingenting negativt i å gi litt kos når han skal sove.
mrsrogaland. Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Min gutt på 3 mnd har fra han var 1 mnd gammel sovet fra 8 om kvelden til 7 om mårran fra han var en måned gammel. Våkner kun en, maks to ganger om natta. Men han sovner med en gang han har spist. Sover godt, gråter lite, og sover rundt hver natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå