Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Jeg har fårr kraftige menstruasjoner etter jeg mistet sent i fjor, opplever at de 2-3 første dagen er ekstremt kraftige...deretter avtar det en god del....og går litt opp og ned i mengde i neste dagene, er dette normalt?? (det går absolutt ikke tilbake til oik mengde som de første dagene, men går fra litt til moderat-opp og ned) (Vet at alt av rester er ute)
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Er blitt slik her også, mistet i uke 21, før det hadde jeg menstruasjon i 3 dager bare, etter den fortidluige fødselen fikk jeg menstruasjon som varte i 6 dager, første 3 føltes forferderlig pga noe unormalt mye blødninger, hvertfall etter min mening. Dro til legen om det og fikk beskjed om at det kunne være at hormonene i kroppen min hadde endret seg noe, og det påvirket syklusen, fikk gu og ul for å forsikre oss om at ting var som det skulle, men ingen feil, bare kroppen som har blitt litt endret etter tapet. Men tror nok jeg i det minste ville ringt legen og forhørt meg, bare for å kunne føle seg sikker
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Takk for svar:) Trist at du mistet :( Avtar det gradvis for deg etter dag 3, eller gpr det litt opp og ned de siste dagene?? Var ikke noe "voldsomt" som kom her istad, bare at det kan gå en del timer uten omtrent noe...så kommer det litt/en del....men ser det kommer sjeldnere og sjeldnere ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Sånn er det hos meg også, ble sånn etter at jeg fikk yngste barnet mitt så noe er forandret altså. Jeg blør veldig kraftig i 2-3 dager, mer enn jeg har gjort tidligere i livet, så stopper det ofte helt opp, kan ha en dag uten blødning i det hele tatt før jeg plutselig blør igjen. Sånn holder det på i 7-8 dager. Før jeg fikk dette siste barnet blødde jeg moderat og det ble gradvis mindre og mindre blod i 5-6 dager...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Takk for svar:) Trist at du mistet :( Avtar det gradvis for deg etter dag 3, eller gpr det litt opp og ned de siste dagene?? Var ikke noe "voldsomt" som kom her istad, bare at det kan gå en del timer uten omtrent noe...så kommer det litt/en del....men ser det kommer sjeldnere og sjeldnere ihvertfall Etter 3 dagen går det alt fra litt blod på papiret, til å måtte bruke nattbind på dagen, er totalt slitsomt! Håpet at jeg kom tilbake til gamle syklusen etter første fødselen etter dette, men slik ble det ikke, og håper på det samme nå, men er jo ikke så stor sjanse for at jeg får tilbake den gamle syklusen..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Takk for at dere tok dere tid til å svare begge to:) Kjipt å se at flere har det slik, selvom det er fint å se at det er normalt og jeg ikke er alene. Jeg blør voldsomt de første 2/3 dagene...såpass mye at jeg føler det blir et "problem". Hater det! men siden vi skal begynne å prøve igjen snart, så fraråder legen min meg å begynne på tabletter for å minske mengden.... Det er jo fornuftig.- men synes det er synd at mensen er blitt en så stor "pest og plage". Håper det bedrer seg med tiden for oss alle!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Er det forresten sånn for dere også at dere etter de 2/3 første dagene blør lite/ingenting om nettene?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Jeg har opplevd at min mens har endret seg etter hver fødsel og SA. Syklusen er lik, men selve mensen og smerter forbundet med mensen er endret. Så dette er en del av å ha vært gravid, tror jeg. Synd at du mistet. Også dere andre som har gjort det. Men som min gynekolog har sagt - det er naturens måte å sortere ut de som ikke er levedyktige.....
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Har hatt det sånn etter nr to ble født for noen år siden. Ekstremt kraftig ( blør igjennom det meste etter to timer) mens de to første dagene etter det så er det nesten ingenting. Utrolig nok så var jeg hos kiropraktor for skjevheter i ryggen som jeg fikk rettet opp og de to menstrasjonene jeg har mengdene vært mer jevne. Aner ikke om det har noen sammenheng, men det er stor forskjell fra før og etter. Håper det holder seg sånn siden jeg måtte bytte bind hver andre time og itillegg ha med ekstra skift på jobb i tilfelle jeg blødde igjennom noe jeg nå slipper!
Gjest Ingen skal få! Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Jeg har det sånn. Ingenting om natten, men det fosser bokstavelig talt på dagen. De første tre dagene vil jeg helst ikke gå ut:/. Ble sånn etter førstemann. Bruker cyclokapron men det tar bare toppen av blødningene. Dag4 og ut blør jeg lite, ofte veldig lite, men har mensen ca 9 dager. Før barna blødde jeg bittelitt i 4 dager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå