Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Jeg lurer på hvordan det er med barnevernet. Når han blir innblandet i barneværnet, får man beskjed om dette, og når får man beskjed om dette. hvis man har vært innblandet i politiet og har barn, kan dette gjøre at man blir innblandet i barnevernet?
Englebarn11og12 Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 Barnevernet kontaktes nærmest rutinemessig av politiet hvis de mener det kan være noe. Er ikke sikkert du veit at barnevernet er innblandet før de ev oppretter tilsynssak. Uansett en gjør klokere i å være samarbeidsvillig en vrang. For ungenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Barnevernet kontaktes nærmest rutinemessig av politiet hvis de mener det kan være noe. Er ikke sikkert du veit at barnevernet er innblandet før de ev oppretter tilsynssak. Uansett en gjør klokere i å være samarbeidsvillig en vrang. For ungenes skyld. grunnen for at jeg lurer er fordi jeg hadde besøk av politiet igår kveld, pga en krangel jeg og mannen min hadde, men vi ordnet opp i det og politiet dro. derfor er jeg nå redd for at dette kanskje blir sak av hos barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Hvis det er du som ringte etter at mannen din hadde tatt seg 2 øl og han bærte ungen deres håper jeg egentlig at politiet underrettet barnevernet.... Det høres ikke klokt ut og jeg ville blitt bekymra over deres omsorgsevner for et lite barn etter en slik hendelse. Når man har barn må man handle/tenke som en voksen ikke som en trassunge på 5 år. "åe....du sparka meg i foten....mamma!! Han sparka meg....åe....Buhu....Jeg ringer politiet.... Dustemann!...." Huff, nå var jeg frekk og dum..Men skjerp deg litt a...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 faktisk, så er grunnen til at jeg ringte politiet fordi han hardi tidligere slått meg i ansiktet mange ganger før barnet kom, og jeg var redd for at dette skulle skje igjen igår kveld. DERFOR ringte jeg politiet. men da politiet kom, fortalte jeg dem at vi hadde bare hatt en vanlig krangel og at jeg ble redd. HI
YumYum2 Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Hvorfor får du barn med en som slår om jeg kan spørre? Jeg ville vært redd han skulle slått mine barn.. Mulig det blir en sak, men spørs helt hva krangelen var om og hva politiet så da de kom.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Om den mannen har slått deg flere ganger, og attpåtil nå sparker deg mens han bærer det nyfødte barnet. I tillegg hørte han ikke på deg når du ikke ønsker han skulle drikke. Jeg hadde gått i fra han. Om du velger å ikke gå i fra en såpass voldelig mann, så håper jeg i grunnen at barnevernet kommer inn i bildet, for slår han deg, så kan han like gjerne slå barnet når det blir større og mer trassig. Personer som ikke har sperrer, bør ikke bo sammen med barn, for er det noen som kan trykke på knapper å få personer til å tenne på alle plugger, så er det barn i trassalder!!! Og det kan jeg love deg ikke bare er i tenårene...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Jeg regner med at du er gankse ung, og at du og samboer/kjæreste har det trøblete på mange måter. Historien i går, og fortiden slik du beskriver den, gjør at jeg tenker at barnevernet er en god innblanding. Der kan du få støtte og hjelp, og du kan få trygghet mht barnefar. Hvis du overhode er redd for at han skal slå deg, er det helt nødvendig med et brudd. Jeg synes ikke du skal være redd for at politiet kontakter barnevernet, jeg mener du skal håpe på det. Faktisk mener jeg du skal ringe de selv på mandag, og be om et møte. Da viser du at du er moden og ser at dere trenger hjelp - barnevernet er der for å bistå, ikke lage problemer. Det å ta første initiativ taler til din fordel.
Sørlandschick03+09+12<3 Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 i denne situasjonen regner jeg nesten med at barnevernet får en bekymringsmelding fra politiet - med vedlagt rapport om hvorfor de rykket ut, hva som ble forklart og hva de konkluderte det. uten at jeg VET.... det jeg derimot vet, er at om noen som har barn blir innblandet i politiet så får politiet opp en rubrikk om at personen har barn, og da velger de om det skal sendes bekymringsmelding til BV... dette fordi det er en rutine de har...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 Dette kommer helt an på hvem som har den daglige omsorgen for barnet. Politiet kan sende inn melding dersom de er bekymret for barna. ( er selvfølgelig individuelt og årsaken eller forholdet som gjør at man er innblandet hos politiet er avgjørende. Du vil ikke nødvendigvis få vite noe om hans sak, du får kun vite om det som gjelder barnet ditt og det som får konsekvenser for ditt samvær (dersom det er han som blir innkalt til dem). Og så lenge du holder deg på riktig side av loven vil det ikke kunne få noen konsekvenser for deg.
Vogndilla Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 I dette tilfellet HÅPER jeg de fra politiet som var hos deg sender en mld til barnevernet. Hva slags omsorgsevner har du hvis du blir hos en mann som slÅr deg? det høres ikke bra ut.
lillekonvall Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Hei Hi! Jeg har ikke lest alt alle har skrevet, men ikke moro og være redd. Barnevernet gir alltid beskjed hvis de starter en sak. Som oftest får de beskjed fra politiet hvis de har vært i et hjem hvor det er barn. Men det er alikevel ikke alltid de starter en sak. Ble litt usikker hva som er vanlig rutine om en gir beskjed om at en har fått melding fra politiet men valgt å hennlegge eller om dere da ikke vil høre noe... Ikke hør på alle her som tråkker deg ned. Men husk at du er vedifull. Håper du har noen du kan snakke med om hva som skjer hjemme hos deg. Og for meg høres det ut som dere trenger hjelp. Det finnes ingen undskyldning for å slå - og det er ikke noe godt å leve med en redesel om at det skal skje igjen. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå