Gå til innhold

Hjelp, hunden min har epilepsi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår på 2 å har epilepsi. Jeg har hatt hund før med dette, så vet hva det er. Men dyrlegen vil ikke gi forebyggende medisiner mot det. Min forrige hund fikk fenemal.

Dyrlegen mener at siden anfallene ikke varer mer enn et par minutter, så trenges ikke forebyggende behandling.

Jada, de varer bare et par minutter, men krampene er helt ekstreme. Hun ligger på siden med kramper så hele hun rister og "humper" bortetter gulvet, av og til prøver hun å reise seg, og da blir det bare verre.

Jeg prøvde å holde henne i ro under sist anfall, og da glefset hun etter meg. Jeg skjønner henne, hun var vel redd og usikker. Men jeg er så redd for at om hun får anfall, at ungene rekker frem først. De lurer jo på hva som er galt, og ikke sikkert de skjønner det til neste gang at de skal la hunden være når hun får anfall.

Resten av dagen er hun alltid desorientert og vimsete, og viser tendenser til aggressjon.

Hun knurrer til ungene uten åpenbar grunn, kan finne på å angripe kattene, og er ellers "skummel" og ubehagelig å ha med å gjøre.

Hva kan vi gjøre når dyrlegen ikke vil gi oss forebyggende medisiner?

Hun har anfall minst en gang i mnd, og vi ser ikke noe spesielt mønster. De kommer plutselig bare.

Dessverre så har vi bare en dyrlege her, må kjøre i 6 timer for å komme til neste..

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Kjør de seks timene likevel, om det gjør ditt og hundens liv lettere. Du kan jo fremdeles bruke lokal veterinær til alt forefallende, men du kan få resept av en annen. Men kanskje greit å ringe og forhøre deg først så ikke denne andre veterinæren er av samme mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...