Gå til innhold

Var dette feil av meg? hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk sønnen min for 9 dager siden. Igår kveld tok mannen min seg 2 bokser øl, før han gikk på butikken og kjøpte disse, ga jeg han beskjed om at hvis han drikker, så skal han IKKE bære rundt på babyen.

og hva skjer! Når han hadde drukket di 2 boksene med øl, så tok han selvfølgelig opp babyen og bærte på han. Dette gjorde meg forbannet og sa det til han, det han gjort tilbake, var å sparke til meg med foten, mens han holdt barnet.

Så jeg ringte politiet og dem kom innom igår. Men da dem kom, fortalte jeg dem at vi hadde bare en vanlig krangel, og siden vi hadde en baby så ble jeg veldig redd.

Kan dette ha følger i ettertid?

ville dere ha ringt til politiet?

jeg føler meg helt elendig nå, og mannen min er utrolig forbannet på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke latt han drikke engang hvis babyen var hjemme. Jeg hadde reagert værre enn deg.

Skrevet

Nei, jeg ville nok ikke ringt politiet, men jeg hadde nok heller ikke kommet på at han ikke fikk bære barnet etter to bokser øl... Han er jo ikke beruset da? Tror nesten det må ligge noe mer bak dette.

Skrevet

Jeg ville ikke nektet samboeren min å bære datteren vår etter kun 2 øl. hadde han vært på en snurr så hadde jeg sagt noe. Hadde vel heller ikke ringt politiet for at han sparket meg i foten, så jeg må nok si at jeg skjønner at han er forbanna.

Skrevet

Unnskyld meg, men hva faen feiler det enkelte folk...Dette er jo ikke noe å lage noe nummer av!! Du må være en fryktelig umoden mamma HI.... Jeg ville aldri ringt politiet og dessuten stolt på at mannen jeg har bestemt meg for å dele livet med og få barn med var i stand til å selv vurdere når han kan bære/ikke bære barnet... Skjønner godt han er sur.

Dere kommer nok til å møte på større utfordringer og konflikter underveis og det går bare ikke an å ta på vei for en bagatell når man har barn!

Dette var ikke noe sjakktrekk av deg. Du burde legge deg flat og beklage. Og ikke ring politiet neste gang dere krangler....

Skrevet

Det er vel ikke noe problem å drikke 2 øl og så bære et barn???

Skal du aldri drikke noe mer da HI? Og hvis du har drukket et glass vin eller to, skal barnet bare ligge der da uten at du tør å ta han/henne opp? Hva hvis barnet vil til mamma når han/hun har blitt et eller to og du har vært på fest tidligere på kvelden? Tror du barnet blir skada av at du har vært på fest?

Skal heller han aldri få lov til å drikke øl en fredagskveld når han har blitt pappa? Du må jo ikke glemme at han også har bestemmelsesrett for hvilke "regler" dere har hjemme...

Lykke til med samlivet og voksenlivet etter familieforøkelsen sier jeg bare....

Skrevet

Åh herregud... Hva er 2 øl for noe da? Han mÅ da fÅ lov til og kose seg litt og slappe ordetlig av med 2 øl!?!

Og han sparket deg i foten ? Eh, javel. kanskje ungen sov og han ikke ville du skulle vekke barnet?

Jeg hadde aldri i hele verden ringt politiet for en sÅ liten bagatell.. Lurer pÅ Åssen du da tar det nÅr ungen er i tenÅra og kanskje prøver og angripe deg... Da sier jeg stakkars deg...

Skrevet

Hadde ikke brydd meg om 2 øl nei..verre dersom han hadde vert

synlig berusa. men hadde nok aldri ringt politiet..Dem ringer man dersom det er alvorlig!!

Skrevet

Nei, etter to bokser med øl så hadde ikke jeg reagert. Han kan umulig være beruset etter så lite. En annen ting var om han hadde vært pære full og knapt nok hadde klart å stå på bena...Hadde overhodet ikke ringt politiet. Nå jobber jeg i politiet selv, og må si at akkurat slike tilfeller, så er det sløsing med ressuser å rykke ut på en slik bagatell, selv om kanskje du føler at dette er "større enn som så"...Skjønner han er irritert, så jeg tror nok jeg hadde bedt om unnskyldning og sagt at du føler deg litt i ubalanse om dagen. Det er helt normalt de første dagene etter fødsel å overreagere på små ting...Håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

Å ringe politiet var overdrevent, men jeg skjønner ikke hvordan folk kan sitte å si at det er greit å drikke med ungen i hus? hm.

Er heldigvis forskjellige meninger når det kommer til alkohol og hjemme hos oss er det nulltoleranse for alkohol derfor hadde jeg reagert sterkt mot det.

Skrevet

hvis jeg hadde visste at han ikke var beruset av 2 bokser øl, så hadde jeg ikke brytt meg, men han har tidligere fortalt meg at han kan bli full av bare 2 bokser øl.

og han sparket meg med foten sin mot overkroppen min.

HI

Skrevet

hvis jeg hadde visste at han ikke var beruset av 2 bokser øl, så hadde jeg ikke brytt meg, men han har tidligere fortalt meg at han kan bli full av bare 2 bokser øl.

og han sparket meg med foten sin mot overkroppen min.

HI

Ehhhh..... Du merker jo om noen er fulle eller ei??? Jeg syns du overreagerte til de grader!!!

Null toleranse med barn og alkohol? Greit med rus å barn, men en øl el to el et glass vin, nei vet du va. Ro deg ned!!! skal du ikke drikke alkohol til mat, grill ol så lenge du har barn i hus? Kan gå 20 år det.......

Håper du er et troll

Skrevet

Og når det gjelder følger i ettertid kan det godt hende politiet sender en melding til barnevernet hvis de lurer på om det er noe muffens.

Skrevet

Å ringe politiet var overdrevent, men jeg skjønner ikke hvordan folk kan sitte å si at det er greit å drikke med ungen i hus? hm.

Er heldigvis forskjellige meninger når det kommer til alkohol og hjemme hos oss er det nulltoleranse for alkohol derfor hadde jeg reagert sterkt mot det.

Det er ikke greit å drikke seg full med ungen/ungene i hus!! Men det å ta seg to øl/cider/litt vin til maten eller som kos på en fredagskveld kan vel ikke skade?? Skal man ringe etter barnevakt fordi man kan ha lyst på en cider en kveld da mener du? Huffameg så prippne enkelte er.. :P

Skrevet

Jeg koser meg like fint med et glass brus hvis ungen er i hus :-) er ikke noe med å være prippen. Men jeg ser ikke grunn til å drikke når man har en nyfødt i hus.

Skrevet

Jeg koser meg like fint med et glass brus hvis ungen er i hus :-) er ikke noe med å være prippen. Men jeg ser ikke grunn til å drikke når man har en nyfødt i hus.

Skrevet

Jeg og mannen min sitter faktisk å ler oss ihel nå. sorry, men dette ble bare for dumt. En kan jo ikke ringe til politiet for slike små bagateller. Om mannen hadde slått hardt til deg, så hadde jeg skjønt det. En er heller ikke beruset etter to øl, om så er, så hadde du sett det på han .

Når det gjelder alkohol som noen diskuterte over, så har jeg ingen problem med å ta meg to glass vin når ungene ser på. Jeg synes det er viktig for barn å lære at det går an å kose seg med alkohol, og stoppe lenge før en blir beruset.Er det noe vi nordmenn trenger å lære våre barn så er det det. Mine barn har aldri sett meg beruset, men de har sett at både jeg og mannen tar oss vin til mat, eller øl. Det er berusede foreldre som er uakseptabelt etter min meining. Og jeg hadde ikke reagert i det hele tatt om mannen min ville ta barnet opp og kose med det etter to øl.

Så si unnskyld til mannen din, og si at hormonene spilte deg et puss. Det er utrolig viktig å ta vare på hverandre, og ikke hisse seg opp for bagateller. Det viktigste du kan gjøre for barnet ditt er å ta vare på forholdet til hans far, og selfølgelig barnet selv;)

Skrevet

Jeg har også 0 tolleranse når det kommer til alkohol og barn. Hadde blitt sur, går ann å droppe ølen, særlig når du nå er i den veldig psykisk slitne og nervøse fasen.

Var veldig usikker de første ukene jeg og, nektet folk som ikke var nyvaska å komme nær ham f.eks hehe ;) Og hundene var fyfy, nå eter han hundemat om han får sjansjen ;)

Det hjelper når de blir litt større og du ser at de ikke er så skjøre som de ser ut akkurat nå :)

Be om unnskyldning du, og prøv å ta det litt med ro, det går bedre med nervene etterhvert :)

Skrevet

Dette bør være et tulleinnlegg. Ingen ringer politiet pga sånne bagateller håper jeg...

Skrevet

Jeg må si jeg lurer litt på denne "HI".... Har sett mange innlegg fra denne personen, og samtlige innlegg er helt på trynet. Enten er dette et menneske med store problemer, eller så må det være en som bare sitter og leker seg og poster tulleinnlegg for å sette i gang diskusjoner...

Skrevet

[quote name=Moden mamma til 3 :)' timestamp='1334422306' post='144154930]

Jeg må si jeg lurer litt på denne "HI".... Har sett mange innlegg fra denne personen, og samtlige innlegg er helt på trynet. Enten er dette et menneske med store problemer, eller så må det være en som bare sitter og leker seg og poster tulleinnlegg for å sette i gang diskusjoner...

Ehh, du vet vel at HI ikke er 1 person, men at HI står for HovedInnlegger, altså den som starter tråden

Skrevet

Ok, men jeg tror allikevel dette kan være en og samme person. Legger merke til at disse innleggene har så og si de samme skrivefeilene og er sånne "tulleinnlegg". Mer har jeg ikke å si om saken.

Skrevet

Tror først og fremst "moden mamma til 3:)" mener at det er flere innlegg inne på skravleforumet om dette med øl, spark, barnevern og å ringe politiet. svarte på den andre og dette er samme person, men nok om det.

Jeg synes du overdrev veldig med å ringe politiet etter noe så lite. Da må du være en veldig usikker person. Men synes folk virkelig det er ok å drikke alkohol i det hele tatt med en nyfødt baby på 9 dager?? Jeg ville ikke godtatt det, da skulle han isåfall dratt et annet sted. 2 øl er nok til å gjøre en brisen og han har hele svangerskapet til å kose seg på.

Jeg vet med meg selv at etter fødsel er spedbarnstiden ofte tøft og du har gått ni mnder uten å være "alene". Ville da blitt litt snurt om gubben hadde gått rundt å drukket en uke etter vi kom hjem. Mor ammer kanskje også og kan ikke være med på kosen.

Og barn merker og lukter alkoholen, samme som røyk. Du tar deg ikke en røyk og går rett til ungen og trykker den tett inntil deg. Man lukter jo selv når noen har røkt eller drukket.

Selv kan jeg fint ta meg en øl når barnet(a) har lagt seg, men ikke når han/hun er så liten! Er selv glad i en øl eller et glass vin men klarer meg fint uten, har også slutta å røyke så vet det er vanskelig. Men han trenger da ikke løfte på babyen. En er da 100 % edru av en grunn, hvis det skjer noe må en kunne kjøre eller være HELT klar.

Bare min mening som ble litt lang :P

Uansett, å ringe politiet var utrolig unødvendig og hvis du ikke sa ifra til mannen din på en ordentlig måte hva du mener om alkohol og babyen kan du skylde deg sjøl. Du burde absolutt beklage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...