Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #1 Skrevet 14. april 2012 Er grensen 7 eller 11 år? Når så barna deres disse filmene og finnes de med norsk lydspor?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 14. april 2012 #2 Skrevet 14. april 2012 (endret) Er grensen 7 eller 11 år? Når så barna deres disse filmene og finnes de med norsk lydspor? Ja de er på norsk og Gutten min fikk se første og andre filmen da han var 5 eller 6, han driver på 3 nå..han er 7. De blir jo verre og verre utover i serien. De to første er ganske greie Jenta mi på 5 1/2 har akkurat sett første filmen..går helt greit det altså Gutten min og kompisene går og leker harry potter på skolen, så tror det er mange som ser den før fylte 7 (han går i 1.klasse forresten ) Endret 14. april 2012 av Mine ♥ ♥ ♥
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #3 Skrevet 14. april 2012 Det er vel ikke samme aldersgrense på alle filmene. De tre første er jo relativt snille i forhold til de siste. Mine så den første filmen på DVD hjemme, med lyset på, relativt lav lyd, oss voksne i rommet og noen avbrudd under veis da de var 5 og 7. Jeg regner med at de får se de neste to i løpet av året, men de kommer ikke til å få se flere på noen år. De får heller ikke se filmene på kino der opplevelsen blir mer intens.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #4 Skrevet 14. april 2012 Er grensen 7 eller 11 år? Når så barna deres disse filmene og finnes de med norsk lydspor? Ja de er på norsk og Gutten min fikk se første og andre filmen da han var 5 eller 6, han driver på 3 nå..han er 7. De blir jo verre og verre utover i serien. De to første er ganske greie Jenta mi på 5 1/2 har akkurat sett første filmen..går helt greit det altså Gutten min og kompisene går og leker harry potter på skolen, så tror det er mange som ser den før fylte 7 (han går i 1.klasse forresten ) Takk for svar:) Har en på 5,5 år som har Såå lyst å se. Har sett 1 selv men det er mange år siden og husket ikke helt hvordan den var. Han er ikke så lettskremt av seg så kanskje vi skal prøve oss på den da. Andre innspill?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #5 Skrevet 14. april 2012 Er det ikke kun de tre første som finnes med norsk tale?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 14. april 2012 #6 Skrevet 14. april 2012 Jeg tror det skal gå bra jeg altså Er som nevnt over her, veldig greit om du/dere sitter sammen med han og ser (evt forklarer forskjellige ting). Bra filmer
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #7 Skrevet 14. april 2012 Mine gutter var 6-7 år før de så dem, og såpass bør de være synes jeg. De tre første filmene er dubbet til norsk, det er de minst skremmende av dem, men de blir mørkere og mørkere jo lenger du kommer ut i serien. Her i Norge synes de at de var satt altfor lav aldersgrense i resten av Europa, men siden det var en så stor film valgte de å sette samme aldergrense her i Norge. Det de valgte annerledes var å ikke dubbe filmene fra nr 4 og ut serien, for da luker de automatisk ut de yngste seerne. De er ganske skremmende og absolutt ikke filmer for barn under skolealder, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Min gutt på 4 år fikk lov til å se de to første filmene sammen med meg, og det gikk helt fint.
Gjest AnneS Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Mine to på 6 og snart 8 har sett alle filmene. Jeg tenkte ikke at de skulle få se de 3 siste pga at jeg trodde de skulle være for skumle, men de ble helt hekta og jeg så jo at det gikk bra at de så dem. Ingen mareritt eller redsel i etterkant De snakker masse om filmene og figurene Tror mye av grunnen til at det gikk bra var at jeg satt med dem og forklarte alt som skjedde hele tiden, og da fulgte jeg jo med om de syntes det ble for skummelt. Svarte på alle spørsmål så bra som jeg kunne Synes det er et herlig univers og digger at jeg har fått noen å snakke Harry Potter med! hehe. Gleder meg til de blir store nok til å lese bøkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå