Gå til innhold

Provosert og skuffet...


Mambaa

Anbefalte innlegg

Hei alle desemberjenter! Må bare klage litt her. Håper det er greit, for dette må jeg bare ha ut.

Jeg har termin 16. desember etter å ha vært ufrivillig barnløs i et år samt MA i januar. Dette har vi vært åpne om med familie, de vet hva vi har vært igjennom. Fordi alle er såpass informert om situasjonen vår allerede valgte vi i dag å fortelle svigerforeldrene mine at de forhåpentligvis kommer til å bli besteforeldre til jul. Og på dette reagerte de med å LE!! Sånn, hvor dumme går det an å bli som velger å få barn i desember liksom?? Jeg ble så utrolig skuffet... Jeg skal innrømme at desemberbaby ikke var planen i utgangspunket, men etter alt vi har vært gjennom det siste året er en baby hjertelig velkommen når som helst, bare det kommer til slutt. Men er det slik at jeg må forberede meg på disse holdningene fra andre når jeg forteller om termindato? Jeg kommer helt sikkert til å bekymre meg for at barnet kun er 5 1/2 år gammelt ved skolestart +++ nok for min egen del, men skal det trenge å være sånn at andre skal reagere på nyheten med å nærmest fortelle meg hvor dårlig planlagt de synes dette var? Godt mulig jeg er hormonell her, har egentlig et godt forhold til svigerforeldrene mine, men de traff nok et ømt punkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo sykt dårlig av svigerforeldrene din :( Merkelige folk! Skulle tro de var glade på deres vegne, spesielt ettersom de vet dere har prøvd en stund uten å lykkes. Vet du hva jeg ville ikke brydd meg så mye om hva andre sa, de viktigste er at spiren endelig sitter!!

Min eldste er født 22. des, og da hadde jeg termin 5/1. Så de små kommer når de er klare for det ;) Forresten var det ikke noe problem ang skolestart, det gikk så fint så. Kunne selvfølgelig se at han var yndre (pga str) enn de i klassen, som var født tidlig på året, men det vil jo jevne seg ut etterhvert.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?! Herregud, er det noe folk tenker på altså? Helt uakseptabel reaksjon syns jeg, de skal få et barnebarn og så bare LER de?? Er vel det samme hvilken måned barnet blir født i vel? Er ikke alle som er så heldige å bli gravide akkurat når de ønsker det.. Utrolig ufølsomt når de vet dere har prøvd lenge. Skulle ingen fått barn i desember, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-) så godt å høre at dere forstår, godt at det ikke bare er jeg som overreagerer... Dersom jeg får lov til å beholde denne tassen føder jeg gjerne på selveste julaften, alt for å slippe det marerittet det var å miste om igjen!! Det sa jeg til dem også, men er usikker på om de tok det til seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud altså. De har tydeligvis ikke opplevd mange vanskeligheter i livet, hvis de ser på det som et problem å bli født i desember. Har ingen råd om hva dere skal si til så ubetenksomme folk, men et eller annet bør dere pønske ut å ha klart hvis temaet skulle komme opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.....?????!!!!!

Her hadde jeg også reagert ja, hormonell eller ikke!!

 

Som en sliter selv, innrømmer jeg at jeg er svært hårsår når det kommer til dette med å planlegge når et barn skal bli født. Jeg ser jo at det er vanlig, men siden vi selv brukte lang tid, og måtte ha delvis hjelp, er vi takknemlige for i det hele tatt å være så heldige å bli gravide!!

 

Om det hjelper noe, kan jeg jo toppe deg og andre her inne siden jeg venter barn nr to født i desember!!!!! Slå den :P

 

For de som prøvde å kommentere måneden med nr 1, sa jeg ganske klart hva jeg tenkte om det og vårt slit for en baby. Da ble det fort stille.

 

Hadde faktisk sagt på en rolig måte til svigerforeldrene mine at vi bare er glade for at vi har blitt gravide etter å ha brukt så lang tid!

 

Ikke tenk på det, blir folk av desemberbarn også :) Og gratulerer så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha vår første nå i desember.. Vi har slitt en stund med dette, så spiren er mer en gjerne velkommen!

Jeg synes det er kjempefrekt å le av noe sånt. Som de andre sier, vi kan ikke alle velge selv. Hadde nokk kokt i topplokket mitt også om det var meg, med eller uten hormoner :) Nei kos deg med spiren å ta til deg de hyggelige kommentarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMathea

For noe tull å si! Jeg hadde blitt lei meg av en sånn reaksjon, de skal jo få et barnebarn - tenk så herlig!!

Jeg er selv født tett opp til jul og har termin nå 8. desember - det er helt fint! Er heldig å ha blitt gravid i 2 pp med førstemann og denne gang, men vi vurderte aldri å vente til en passende måned. Vi startet prøvingen når vi var klare og desember eller ikke, det kommer en nydelig liten baby:)

 

Med en sånn holdning hadde jeg ventet på dems initiativ dersom de ønsker å være innvolvert i deres graviditet.

 

Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gratulere så mye med den lille i magen. :) Hvis noen hadde gitt dere flere kommentarer så hadde jeg bare sagt at det hadde nå ingen betydning når barnet ble født. Desember er vel en like flott måned som alle andre måneder. Ufattelig at kommende besteforeldre kan reagere på en sånn måte.

 

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også reagert - utrolig teit og umoden kommentar av besteforeldre. Det er ikke bare å planlegge når et barn skal komme , de kommer når de kommer. Og desember er en like bra måned som andre. Er selv desember-barn og aldri hatt problemer med det! Kos deg med spiren i magen og lykke til. Blir jo verdens beste julegave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh, sÅ søte dere er!!! Sitter her med tÅrer i øynene, helt rørt over hvor greie dere er..:) Tuuuuusen takk for nydelige kommentarer!! Jeg ønsker at svigerforeldrene mine skal være involvert i oss og i graviditeten, men som du sier AnnaMathea, nÅ tror jeg det fÅr være opp til dem nÅ. De har ikke vært spesielt interessert i hvordan det har gÅtt med oss etter aborten heller, i alle fall ikke sammenliknet med mine egne foreldre (men til deres forsvar er det vel litt forskjell pÅ hvordan jeg og min samboer har hatt det etter aborten, sÅ de har nok ikke fÅtt med seg hvor ille jeg har hatt det). Jeg gleeeeeeeeeeeeeder meg til desember!!!! Tusen, tusen takk skal dere ha=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sist termin tidlig tidlig i januar, og jeg opplevde også som du at reaksjonen var blandet når jeg sa det. Fikk mange ganger høre, åå ja men tenk om den kommer i desember, nei uff håper den holder over året, osv.. og når jeg tenker meg om så var det sånn fra sivgers her også.. er det mulig... :(

så jeg hadde kanskje forberedt meg på at du får høre det flere ganger, uansett hvor teit og usakelig det er om du skjønner.. så er du mer forberedt neste gang noen sier noe så dumt. De aller fleste tenker jo ikke helt igjennom det de sier og er ikke helt er klar over hva de faktisk står å sier... men svigers burde for all del ha klart å tenke seg om før de åpna kjeften. Og i allefall latt være å le!!! herregud, en får jo nesten litt lyst til å slå til folk som gjør sånt..

Så nei jeg syns ikke du er hormonell eller overreagerer! og jeg kjenner mange fantastisk resurssterke desemberbarn, det jevner seg så fort ut det der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste. Får nr 2 i desmeber, og har ikke offret en tanke angående det! Blir en like fin baby om den kommer i desember eller juli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvordan folk tenker når de henger seg slik opp i måneden et barn blir født i. Det er jo ikke om det er desember eller oktober eller februar som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en latterlig reaksjon fra dine svigerforeldre. Det er jo sjeldent slik at noen planlegger å få barn i desember, det er jo ikke til å stikke under en stol, men en baby er i mine øyne velkommen uansett når. Jeg synes selv jeg har fått verdens fineste termin, 12.12.12. Om lille spire bestemmer seg for å klore seg fast og bli så er det samme for meg når han/hun kommer ut. Sist fikk jeg baby i juni, og det var jo ikke akkurat som om den sommern bød på så mye sommeraktiviteter...høhø....har vel aldri sittet så mye inne...bleikfis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti!!

Nei,usympatisk og egoistisk er det Å sitte Å le av noe sÅnt!

De er da klar over at dere har sliti ,sÅ Å regagere pÅ at det kommer barn i desember er jo bare slemt!

 

Jeg var skuffet og kommer til Å bli skuffet om det blir desember unge pÅ en mÅte,men det aller viktigste er jo at det er friskt og sunt barn og at det klarer seg. Min mann spøker om at jeg fÅr bare knipe igjen til januar ,men det er jo med smil om munnen..

 

Jeg hÅper ikke du fÅr flere slike reaksjoner ,og mest sannsynelig kommer du nok til Å fÅ bedre reaksjoner uansett en at de LER...

 

Makan...

 

Nei,blÅs i dem,og kos deg med at du er gravid og krysser fingrene om at det gÅr bra med dere denne gangen og at dere fÅr et sunt og flott barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...