Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Vi krangler som bare det!! Orker ikke mer! Dette er jammen slitsomt...
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Tror det er veldig normalt. Man blir slitne, lei, frustrert og irritert. Har dere vært hos manuellterapeut eller kiropraktor? Dere har sikkert prøvd alt Du tror det kanskje ikke, men hold ut! Det går over!
Gjest Ziva Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Har dere prøvd kiropraktor? Altså på babyen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Nå har ikke vi opplevd kolikk, men langvarig søvnmangel(3 år+), hvis det kan sammenlignes. Vi krangler ikke, men stemningen og humøret er langt i fra på topp til enhver tid.
Gjest peacock Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Vi har ikke hatt kolikk men grining i ca 7 uker. MYE grining, men det var pga magevondt. Det beste man kan gjøre er å avtale å bære over med hverandre og akseptere at forholdet er i unntakstilstand for en periode. Minn hverandre på at DET GåR OVER! Småbarnslivet er hårdt. Lite alenetid, lite søvn og lite overskudd. Sådan er det bare. Det beste man kan gjøre er å akseptere det og utsette sine egne behov for en periode. Men kanskje noen kan avlaste litt innimellom?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Vi tar det på rundgang, går runder rundt i huset. Ufattelig slitsomt til tider. Vi prøver så godt vi kan å forholde oss rolige, men det er jammen ikke lett. Avogtil må man bare ut og trekke 10 minutter med frisk luft for å roe seg ned. Men det ER slitsomt å ha barn. Minifom, malt, manuellterapaut, kiropraktor, fysioterapaut.. Prøv. Og minn dere selv på at de verste mnd er de 3 første. Så pleier det normalt sett å gå bedre etter det..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Har prøvd ALT fra kiropraktor, ammete, minifom, massasje, bæresele, sukkervann, kuttet ut diverse mat og drikkevarer. Men ingenting hjelper! Syns så synd i mini men kan ikke hjelpe. Vi krangler så busta fyker! Itillegg til å være trøtt og utslitt hakker vi på hverandre og kritiserer. Ikke noe kjekt! Blir kjempe lei meg:(
Gjest peacock Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Har prøvd ALT fra kiropraktor, ammete, minifom, massasje, bæresele, sukkervann, kuttet ut diverse mat og drikkevarer. Men ingenting hjelper! Syns så synd i mini men kan ikke hjelpe. Vi krangler så busta fyker! Itillegg til å være trøtt og utslitt hakker vi på hverandre og kritiserer. Ikke noe kjekt! Blir kjempe lei meg:( Ordet unnskyld er veldig bra. Og en kram :-) Bær over med hverandre, dere er slitne. Skjønner at det ikke er morsomt, men det går over!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Føler med deg, og det eneste jeg kan si er at det blir bedre!! Kolikk gjør noe med forholdet uten tvil, men hvis man bestemmer seg for det, så vil dere komme styrket ut av det. Datteren vår hadde kolikk i 3mnd. Hun begynte å hyle 18.30 HVER dag, og holdt på til rundt 08 om morgenen. Kun små øyeblikk der hun sovnet på armen min innimellom. Vi fikk ikke fordelt noe særlig, mannen jobbet da på gardemoen md vedlikehold av gulv der, og det foregikk mellom 20-06, så han var stort sett borte når det stod på. En natt fikk jeg avlastning av mamma, men det var det. Svigermor skulle passe henne en natt vi sov der, og hun skulle ta seg av frøkna, men svigermor sovnet kl 01, så jeg måtte ta over. Det er et mareritt, og man blir sliten, irritabel og kanskje sint mot babyen... Søk råd hos helsesøster, og ta i mot all avlastning hvis dere kan få det. Et argument jeg ofte hører er at pappa må sove for han skal på jobb.. Men hva med mor da? Hun skal også være uthvilt nok til at hun kan ta vare på et barn.. Vår redning ble en stol/huske fra fisher price, som gynget henne litt i søvn, og hun sov litt i den. Jeg husker veldig lite fra disse mnd, og det synes jeg er veldig trist. Jeg ser også på bilder og synes jeg ser helt syk ut... Hva kranger dere om? Har dere prøvd kiropraktor? Fenikkelte? Sukkervann var "suksess", roet henne litt, har dere prøvd dette? Hvis du ammer, kan det være matvarer barnet reagerer på?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 Nå har ikke jeg hatt kolikkunge, men i babyperioden gjentok jeg dette mantraet for meg selv hele tiden; "Det går over. Det går over. Det går over." Greier du holde det i hodet, og bare "akseptere" at situasjonen er som den er akkurat nå- og at det _går over_-, så er mye gjort..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Det sliter noe enormt og for første gang i vårt 10 år gamle forhold krangla vi på en slik måte at jeg gremmes ved å tenke tilbake på det. Man blir så frynsete og lunten så kort at det kan ikke forklares for andre som ikke vet hva kolikk er. Men som peacock sier, det er en unntakstilstand. Hørte etter vi var ferdig med vår periode om noe som het kolikktelefonen, har du søkt hjelp der? Sett tilbake har vi sett nye sider av hverandre, det er en stresset situasjon der begge parter føler seg enormt utilstrekkelig. Ingenting blir rett, alt er feil, det er en periode der jeg som nybakt mamma hadde tanker og følelser jeg håper jeg slipper å møte igjen. Tror det er viktig at du formidler hva som kan hjelpe deg, hvordan du tenker og hva som den andre parten helst bør unngå både å si og gjøre som trigger deg akkurat nå. Man gidder jo ikke de store diskusjoene, men ta dere tid til å minne hverandre på hvordan den andre har det og samtidig en peptalk om det som har vært bra den dagen. Får du noe avlastning/hjelp ?`Jeg var veldig motvillig til å ta imot hjelp, hvordan har du det?
Gosseklompen Skrevet 14. april 2012 #14 Skrevet 14. april 2012 Har du prøvd lunket kamomillete med sukker i på flaske! Har hørt det skal gjøre underverk.
Mamma til 2j Skrevet 14. april 2012 #15 Skrevet 14. april 2012 2243 er foresten HI.. Hva betyr HI? Ser det står mange steder, men skjønner ikke hva det betyr :-)
mrsrogaland. Skrevet 14. april 2012 #16 Skrevet 14. april 2012 HI er den som er trådstarter. Hun som skrev innlegget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå