Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Hvordan var det første døgnet etterpå? Hvordan var formen dag 2 og 3? Min 4 åring skal operere falske mandler/polypper neste uke.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Hvordan var det første døgnet etterpå? Hvordan var formen dag 2 og 3? Min 4 åring skal operere falske mandler/polypper neste uke. Her ble jenta operert når hun var 3 1/2 år. Første døgnet var alle ungene som ble operert innlagt med foreldrene det første døgnet. Snuppa var slapp og sliten og sengeliggende første døgn. Hun ble foret med intravenøs smertestillende. De resterende dagene var hun veldig redusert, fikk i henne lite mat. Men jeg lot henne drikke det hun ville (tappet brusen for kullsyre), vann og saft, og det gikk med mye saftis:-) Mtp at vi fikk med oss en resept på paralgin forte som jeg skulle gi med visse timers mellomrom, så var det viktig å få i henne noe, om så bare saftis , drikke og litt yoghurt.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Jenta mi fikk dren på begge ørene og fjernet polypper samtidig Hun var faktisk mer aktiv og frisk på oppvåkningen enn jeg var Jeg tenkte at jeg trengte sengen hun "lå" i mer enn henne Hun var bare helt frisk og helt apekatt rett etter oppvåkningen Jeg var utslitt av bekymringer i forkant, om hva vi gikk til i etterkant siden jeg ikke visste noe om det. Hun fikk smertestillende første kvelden(av meg, og hjemme), men var helt fin etter det Det ble bare så ekstremt stille når hun sov(unntatt første natten, da), at jeg tok meg selv i å sjekke mange ganger om hun i hele tatt pustet. Hun var 4 år da hun ble operert Ingen problemer, og ingen smerter etter hun våknet fra narkosen
2 små og en undulat Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Min yngste sønn øpererte bort polypper da han var 2,5 år. Da han våknet fra narkosen var han litt i ørska. Han ville gjerne leke, men klarte ikke sitte selv. Dette varte vel rundt en time etter at han våknet fra narkosen. Etter det var han seg selv, bare en litt trøttere variant. Vi dro hjem et par timer etter operasjonen, og da sovnet vi på sofaen. Etter 2-3 timer med soving våknet han og begynte straks å leke. Kl 19 sovnet han i senga som vanlig. Sønnen min så ikke ut til å ha noen smerter i ettertid. Derfor fikk han heller ingen smertestillende. Så operasjonen gikk over all forventning
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Jeg tok polypper da jeg var 15. Kjente ikke de hadde vært der engang. Litt størkna blod i nesen var alt som tydet på at der hadde vært et inngrep.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Sønnen min opererte bort mandlene sine da han var 6 år.I 2 uker karte han ikke å spise noen ting.Levde bare på vann,melk og is. Nå er han 13 år og vi angrer på at han ble operert.Han blir syk veldig ofte.Han har ingen mandler som hovner opp,og det merker han på øynene og halsen.Han samler seg lett til bakterier da det blir betent hver 2.uke.Angrer veldig på operasjonen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 To av mine gutter har også operert bort polypper i 3-års alderen. Ble skrevet ut samme dag og litt slapp første dagen men ellers i god form.. Ser at en har kommentert etter at gutten har operert mandlene men det er en helt annen operasjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå