Gå til innhold

Hmmm.... Er dett vanlig? (1. klassinger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg at skole er noe helt annet enn barnehage. Og barna må være mye mer selvstendige. MEN; jeg hugser fra da vi gikk på skolen at lærerene sa at vi måtte kle godt på oss. Som regel om vinteren, da enkelte hadde det travelt med å komme seg ut.

Eller de kunne si ifra i friminuttet at vi måtte gå inn å ha på mer klær.

Skjønner at de ikke kan gå og passe på alle, men en felles beskjed er vel greit ved dårlig vær?

I dag gikk jeg forbi fotballbanen i et friminutt. Var skikkelig surt, selv om solen skinte. Begge lærerene som var ute og passet på, hadde vinterjakker på og stod og hutret. En gutt hadde jakke på, mens resten sprang rundt i tynne gensere. Nesten som jeg hadde lyst å stoppe selv og si de måtte kle på seg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm nei det er ikke vanlig, men jeg kan vedd 10 kr på at de barna du så uten klør er barn som ikke hører.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vi har fått beskjed fra skolen i dag at vi må snakke med ungene våre om hvor mye eller lite klær de har lov å ta av seg. Noen unger ønsker å springe ut i t-skjorta allerede, mens andre går med ullundertøy fremdeles.

Skrevet

Det var snakk om minst 20 barn. Sønnen min begynner på skolen til høsten, og er veldig spent. Han er typen so er veldig distre, og kan riskikere å gå ut midt på vinteren uten klær. Bryr seg ikke om det er kaldt heller. HI

Skrevet

Du vet vel det at barn som løper rundt, er varmere enn de voksne som bare står å ser på?

Slapp av. Barn er ikke så dumme. De vet når de virkelig fryser, de også.

Skrevet

En 6-7 åring tenker ikke alltid på at det er kaldt ute. Og gidder sjelden å gå inn å ha på seg mer klær når de har det morsomt.

Skrevet

Da jeg jobbet som lærer i første klasse, var vær og klær en del av den daglige rutinen i samlingsstunden om morgenen. Snakket om det og tegnet på tavla. Når matpakka var fortært og friminuttet sto for tur, ga jeg en felles påminnelse om hvilke klær de skulle ha på seg, i tillegg ble jeg med ut i garderoben for å hjelpe til med påkledningen.

Men ikke alle lærere har samme rutiner, selv om jeg vil tro at de har sagt i fra om påkledning siden de er så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...