Gå til innhold

Norske kvinner som konventerer til islam...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en utstilling i dag og der var det en familie med to voksne og to barn. Far hadde et typisk arabisk utseende og var kledd i vestlige klær. Mor hadde et europeisk utseende, snakket kav trønder og var kledd i hijab og en uformelig fotsid dongerikjole. Hun var i tillegg høygravid og det såg tungvindt ut å vasse rundt i fotsid kjole.

Hva er det som får norske kvinner som etter all sansynlighet er født og oppvokst med vestlige verdier til å rette seg etter eldgamle tradisjoner som vi i dette landet har fjernet oss fra for hundrevis av år siden?

Det er ingen kritikk av hverken innvandrere eller muslimer, bare en ærlig og oppriktig forundring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kvinner, det ser man ofte også i innlegg her inne, som ønsker å leve slik man gjorde før der mor var hjemme med barna, der far tjener penger, far bestemmer, mor rydder og vasker osv.

Er ikke bare kvinner som konverterer som ønsker å skru tiden tilbake ;)

Skrevet

Helt idioti spør du meg... (Får vel verbalt bank jeg nå)

Skrevet

hehe...#2.. tja.. når jeg ser slik tenker jeg at enkelte muslimske menn er farlige.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Religionsfrihet og frihet til å kunne kle seg som man vil er fortsatt en fin ting, tenker jeg

Skrevet

Jeg tror folk som har vokst opp med mangel på kjærlighet er villig til å sette på seg skylapper når de møter noen som sier de er glad i dem.

Det er i hvertfall min erfaring. Var en gang med på å redde ei dame som hadde gått i denne fella og ikke klarte å komme seg ut av det da hun angret. Hun hadde lav selvtillit og var villig til å kaste ut alle verdier hun hadde fra barndommen bare for å høre ordene "jeg elsker deg".

Skrevet

Gikk i fotsie skjørt jeg da jeg var gravid :P Utrolig lettvint og komfertabelt ;)

Mange ser noe positivt i islam, eller fornuftig. Enkelte som finner sin mening med å leve via islam og.

Egentlig lett og vite, samme grunn som noen blir: kristne, ateister, budister, hinduister osv...

Skrevet

en i familien min konverterte for hun ville ha en fra afrika...greit nok det. Men han var ikke praktiserende når de møttes, var ute å festa hver helg osvosv...jo eldre han ble jo mer religiøs ble han..hun konverterte for å fortsette sammen med han..nå har hun 2 barn og hun er ikke til å kjenne igjen..får knapt lov til å prate. Skremmende er det. Syns alle kvinner bør se filmen ikke uten min datter!!!!!

Skrevet

"Syns alle kvinner bør se filmen ikke uten min datter!!!!!"

Nja... det blir som å be alle om å se "Der Untergang" for å vise hvordan hvite menn kan være.

Alle er IKKE like, ei heller muslimske menn.

Skrevet

Hei

Jeg har en jeg kjenner som har gjort dette, og hun er bare 22 år gammel.

Her er det ingen av grunnene som dere nevner ovenfor her.. men det er at hun har vært sammen med kjæresten sin siden hun var 15 og måtte da konvertere før de skulle gifte seg.

For noen er det lettere å bøye seg etter andres tro om man ikke er særlig religiøs selv.. nå skal jeg ikke si at jeg ville gjort det.. men kjærlighet kan gjøre så mangt med folk.

Og det er ikke alltid de gammeldagse stereotype-grunnene til at noen jenter velger dette.

Noen velger bare kjærlighet over religion:)

Skrevet

Det kan være noen er søkende fordi det er et slags religiøst tomrom i det norske samfunnet. Tidligere ble kristendommen veldig tydelig forkynt, men nå er kristendommen blitt veldig liberal. Kanskje de savner en tydelig religionsforkynnelse.

Skrevet

Alle er ikke like nei, det stemmer.

Hitler var en menn med visjon...han fikk med seg en hær ja, men det var fremdeles en mann med en visjon om en ren rase.

Skrevet

Har du tenkt på at hun kanskje har konvertert til Islam pga hun tror og finner en mening med det som står i Koranen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...