Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Jeg har en 3mndr gml jente, og er ikke sammen med barnefar. Jeg har spurt barnefar om ikke foreldrene hans vil treffe henne, men de ønsker en dna-test først.. Dette er jo fordi barnefar har sagt at det er tvil om det er hans. Jeg prøvde å ringe farfaren hennes igår, og da sa han at han ville forholde seg til hva barnefar vil/tenker.. Og altså ikke ville treffe henne. Jeg er jo helt sikker på hva dnatesten vil vise, og det prøvde jeg også å formidle.. Jeg synes det er helt forferdelig at hun ikke skal ha besteforeldre på farssiden, da mine foreldre neppe vil fungere som ordentlige besteforeldre. (Pappa er alkoholiker, og mamma bryr seg lite om annet enn seg og sitt) Skal jeg prøve å ta kontakt når dna-testen foreligger? Skal jeg sende bilder?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 La det ligge! De vil helt sikkert ønske å bli kjent med henne når de er sikre på at de er blitt besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Overskriften din er litt misvisende for her er det ikke farfar som er ond og dum, men han er lojal mot sin sønn og avventer til resultatet av DNA-testen er klar. Det er ganske så grei skuring det.
Gjest Filifjonka Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Hvor intet er å hente, har selv kongen tapt sin rett. Jeg tror at mer pågåenhet fra deg dessverre bare vil øke konflikten med barnets far. Vent til DNA-testen er tatt og dere har et resultat. Så får du se hva som skjer. Det er en pen tanke av deg å ville sende dem bilder og gi dem kontakt med barnebarnet, men fra deres synspunkt er ikke dette bare koselig og flott og bra. Så trist det enn er. For den mannen som helst ikke vil ha kontakt med barnet, er sønnen deres. Og hvem vet hva han har fortalt dem om deg og barnet? Han har i hvert fall sagt at du ligger med flere og at han ikke er sikker på at dette er hans barn. Prøv å få kontakt med andre mennesker som kan bli et nettverk for deg og barnet ditt. Andre alenemødre kanskje? Noen litt eldre naboer eller venner som kan stille opp? Tanter, onkler, søskenbarn?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Kalde folk, det har jegopplevd for 20 år siden. Farfar og farmor nektet å han noe med min datter å gjøre da den barnslige sønnen deres løy å sa at han ikke var faren. De har ikke kontakt den dag i dag.De vet at hun er til, og de vet at dna test viste at han var faren.MEn, de tar ikke kontakt, og faren har fremdeles ikke tatt kontakt med sin datter selv i disse facebook tider. Tenker at min datter har hatt det like greit uten sånne kalde umoralske folk i livet sitt.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Du må nok prøve å se det fra deres perspektiv , de vil ikke bli glad i ett barn de tror de muligens ikke er besteforeldre til. De stoler på sinn sønn ,og støtter han. Men du skal se at når dna bevis foreligger så kommer de nok løpende
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Jeg har en 3mndr gml jente, og er ikke sammen med barnefar. Jeg har spurt barnefar om ikke foreldrene hans vil treffe henne, men de ønsker en dna-test først.. Dette er jo fordi barnefar har sagt at det er tvil om det er hans. Jeg prøvde å ringe farfaren hennes igår, og da sa han at han ville forholde seg til hva barnefar vil/tenker.. Og altså ikke ville treffe henne. Jeg er jo helt sikker på hva dnatesten vil vise, og det prøvde jeg også å formidle.. Jeg synes det er helt forferdelig at hun ikke skal ha besteforeldre på farssiden, da mine foreldre neppe vil fungere som ordentlige besteforeldre. (Pappa er alkoholiker, og mamma bryr seg lite om annet enn seg og sitt) Skal jeg prøve å ta kontakt når dna-testen foreligger? Skal jeg sende bilder? Høres ut som min situasjon det der. Da jeg fikk min jente, trodde barnefar og eksvigerfamilien inkl barnefar at barnet ikke var deres. Barnefar beskyldte meg for dette mest for å såre, mens eks svigerfamilien gjorde dette fordi barnet, ved fødsel, ikke utseendemessig lignet på farsfamilien. Jeg ville få ta en dna test for å få fastslå dette og for å slippe å høre på de sleivete frekke kommentarene fra eks svigerfamilien, men dette viste seg å bli såpass dyrt at jeg slo det fra meg. Men hvis barnefar selv hadde bedd om en dna test, da ville det visstnok ikke bli så dyrt. Men det var ikke barnefar villig til. Og så lenge jeg får bidraget jeg skal ha (måtte vel og merke ta det gjennom nav for å i det hele tatt å få noe bidrag) , så gir jeg blaffen, det blir deres tap ikke mitt eller barnets. Jeg hadde gitt blaffen, vil de ha en dna test så får de be om det og evt betale for den selv. Du selv vet jo sannheten, har de problemer med det, så er det deres problem.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Til deg nr. 7 så har vel BF erkjent farskapet siden du får bidrag eller har jeg misforstått noe?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Til deg nr. 7 så har vel BF erkjent farskapet siden du får bidrag eller har jeg misforstått noe? Nei, du har ikke misforstått:) Barnefar betaler bidrag på ett barn han påstår ikke er sitt. Forstå det den som kan:0) Og så lenge han gjør det, så gidder jeg ikke stresse med en dyr dna test for å bevise fakta for hverken han eller eks svigerforeldre Men som jeg skrev i forrige innlegg, barnefar beskylder meg for dette mest for å såre meg., tror jeg selv da. Foreldrene hans vet at han betaler bidrag, så jeg synest jo det er pussig at de fortsatt holder seg unna barnebarnet og fortsatt påstår at gutten deres ikke er barnefar..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 du kan ikke tvinge han til og se jenta di. vil han ikke så er det hans tap. er faren til barnet som burde ta tak i dette ikke du. faren får ordne alt som må vis farfaren vil ha dna test.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 Overskriften din er litt misvisende for her er det ikke farfar som er ond og dum, men han er lojal mot sin sønn og avventer til resultatet av DNA-testen er klar. Det er ganske så grei skuring det. Hm.. Klarer ikke helt å se hvorfor overskriften er misvisende. Jeg skriver vel ikke noen plass at farfar er hverken ond eller dum?
Kra-kra Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Vel, så lenge han tror han ikke er farfar, er det ikke så rart at han ikke vil treffe henne...?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #13 Skrevet 13. april 2012 Man kan ikke vinne. Hadde du ikke tatt kontakt eller tilbudt deg å sende bilder, så hadde de sikkert beskyldt deg for å nekte dem å se barnet. Personlig forstår jeg ikke hvordan folk klarer å holde seg borte fra det som kanskje er ens eget barn eller barnebarn.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #14 Skrevet 13. april 2012 her er det slik at familien til barnefar vil så gjerne har kontakt med meg og barnet, men barnefar vil ikke at de skal det til hensyn for hans nye familie. Men heldigvis driter farmoren og søskene hans i det og ringer meg og spør om ting. BF vil ha noe med barnet mitt å gjøre når det passer for han og når hans nye dame ikke er hjemme... på en måte kunne jeg ønske at de ikke hadde kontakt i det hele tatt..mye enklere å forklare ved ett senere tidspunkt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå