Gå til innhold

Bryllupsforberedelse i kirken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i år og har fått i likhet med alle andre her som skal gifte seg i år tilbud om å komme på bryllupsforberdelse i kirken. Det er to timer i helgen.

Er det noen som har vært på dette og vet hva det går ut på?

Vi har meldt oss på, men må si det frister å droppe det nå, men er redd vi går glipp av noe viktig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på det. Der jeg var, gikk de gjennom en del forslag til salmer, inngangsmarsj og utmarsj. Så gikk de gjennom hvordan selve vielsen foregår. De snakket også om hvilke papirer som skal fylles ut når osv. Du får eget møte med presten i tillegg, tenker jeg? Da kan dere jo gå igjennom hvordan dere skal stå osv. Hvis dere i tillegg ikke har noen problemer med å velge salmer og marsjer, er jeg usikker på om det egentlig har noe verdi. Men det møtet jeg var på varte bare ca en time, så vet jo ikke alt hva de skal gå igjennom hos deg?

Skrevet

Jeg har vært på det. Der jeg var, gikk de gjennom en del forslag til salmer, inngangsmarsj og utmarsj. Så gikk de gjennom hvordan selve vielsen foregår. De snakket også om hvilke papirer som skal fylles ut når osv. Du får eget møte med presten i tillegg, tenker jeg? Da kan dere jo gå igjennom hvordan dere skal stå osv. Hvis dere i tillegg ikke har noen problemer med å velge salmer og marsjer, er jeg usikker på om det egentlig har noe verdi. Men det møtet jeg var på varte bare ca en time, så vet jo ikke alt hva de skal gå igjennom hos deg?

Takk for svar :) Ja tenkte på salmer osv jeg også, men siden det varer i to timer er jeg usikker på om det er noe annet man bør få med seg også..

Hvordan selve vielsen foregår, er ikke det noe en øver på en gang før bryllupsdagen uansett?

Skrevet

vi gjorde i alle fall det. Du kan jo bare si at du ble forhindret fra å komme på dette opplegget når dere skal møte presten, og spørre om det var noe viktig dere burde fått med dere.

(jeg er samme person som har svart tidligere :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Vi var på det på tirsdag. Hørte forskjellige forslag til brudemarsj, salmer osv... Presten snakket litt om selve ekteskapet, og om kommunikasjon +++

Vi fikk beskjed om at vi kunne "bestille" en dag 2-3 uker før bryllupet hvor man går gjennom hele sermonien, da tar man også med seg brudefølget.

Jeg angrer ikke på at vi dro, mye grei informasjon å få med seg ;)

Skrevet

MÅ man ha salmer? Og hvor mange evt?

OG hvor mange "egne" sanger kan man ha med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...