Gå til innhold

Barn som juger.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 5åring har plutselig begynt å juge, om alt mulig.......

Alt fra om han har hatt på ren truse, hvem som hadde en leke først, og så ille som at faren eller jeg "skader" han....

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, han snakket med han om at det er stygt å juge og at han ikke må gjøre det mer for da vet vi aldri om han snakker sant.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normal unge du har... Trøsten er at alle unger har slike perioder og at både andre foreldre og barnehagen er vant til mye rart. Ta det opp med dem for sikkerhets skyld da?

Skrevet

Husker det var en sånn periode ja når eldste var rundt fire-fem år... Hvis det var "uskyldige" røverhistorier så pleide jeg å si: "ja det var en fin historie".

Hvis det var mer alvorlige ting som at noen slo eller noe så følte jeg at jeg måtte si at det ikke stemmer og at man ikke må si ting som ikke er sant...

Men om vi var helt alene så hendte det at jeg overså det... da glemte han det for en stund. For ofte hvis vi var sammen med andre så kom historiene for å få oppmerksomhet eller for å tøffe seg litt...

Skrevet

Synes det er ganske ille at han kommer å sier at faren har slått han når faren hans ikke var i nærheten av han engang... en annen gang hyla han ut på rommet at jeg slo han, å jeg sto 3 meter unna han....

redd han skal juge om sånne ting i bhg også....

hi

Skrevet

min unge fortalte barnehagen at pappaen slo han.

eller det vil si at barnet mitt slo en av de voksne og når de spurte hvorfor sa han at pappa gjør sånn på meg..

I den perioden var ikke engang pappa med oss.. (6 mnd borte.)

ble kaldt inn på samtale, fikk skikkelig sjokk, men er jo glad de tar sånne ting alvorlig.

I etterkant har jeg tenkt at det kanskje var en missforståelse, for pappaen og gutten pleier å "lekesloss" der pappa holder gutten i armene og så spenner ben på han slik at han blir lagt ned i gresset.

For når jeg spurte sønnen min om hva pappa pleier å gjøre var det noe sånt han forlklarte. Så det at de sier sånne ting kan jo selvf. vær løyn, eller det kan nok bare være en missforståelse.

Jeg er veldig sikker på at pappaen ikke har slått han, men det er alikevel godt å vite at barnhagen tar det alvorlig. vi vil jo ikke at det skal skje flere christoffer saker.

Skrevet

Sønnen til en venninne av meg sa i barnehagen at faren dyttet han ned trappa hver gang han skulle legge seg...og unnlot å fortelle at moren sto nede og tok i mot.

Samme ungen sa også at han fikk leke med morens håndjern når hun ikke brukte de. Håndjerna var da armbåndene hennes.

Skrevet

Min sønn begynte å lyve da han var ca 3,5 år. Hadde en åpen dialog med bhg om dette, så de var fullstendig klar over problemet. Likevel slukte de rått løgner om at "pappa slår mamma, pappa slår lillebror" osv... Fikk helt sjokk den dagen barnevernet ringte og sa de hadde fått bekymringsmelding fra barnehagen. Jeg ante ikke at sønnen vår sa disse tingene i bhg.

Til #5: Barnehagen kunne ikke ha hatt alvorlige mistanker om at det sønnen din sa var sant, da ville de ikke innkalt til samtale. De har ikke lov å kontakte foreldrene når det er mistanke om vold i hjemmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...