Gå til innhold

Kan fastlegen ta feil, ang MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen nå, og han mente at jeg har mistet. :-(

Han ringte til sykehuset, slik at jeg skulle få komme på en UL, men der var det helt fult, så de kunne ikke ta meg imot i dag.

Jeg skal ringe ned for og avtale time til i morgen.... det blir noen lange timer.

Er det noen som har opplevd at fastlegen har tatt feil i et slikt tilfelle?

Jeg har hatt blødninger i 5 dager nå, men det er ikke mye. Det er blod på papiret bare.

Huff, ikke en god dag dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår så godt du er lei deg! :( leger kan også ta feil, kun UL kan gi sikkert svar. På hvilket grunnlag ga han deg "diagnosen" ? er du tidlig på vei?

Godt du slipper vente på ul så får du iallfall visshet! Håper det går bra med deg uansett utfall! :)

Skrevet

Har ikke opplevd dette selv men har en venninne som sto oppi det smme som du. Hun begynte å blø, og blødde litt i flere dager. Legen mente hun hadde abortert, og sa hun måtte bare dra hjem å vente på at fostret skulle blø ut. Hun stod på sitt og fikk ultralyd som viste et bankende hjerte. Hun var en del plaget med blødninger igjennom svangerskapet, men ut kom et velskapt lite barn.

Så ja legen kan ta feil, men de har også rett i mange tilfeller. Lykke til.

Skrevet

Har ikke selv opplevd at legen har tatt feil. Jeg hadde en spontanabort, og det var det. Men jeg har hørt om flere tilfeller hvor leger tar feil..

Det er jo forskjell på SA og MA..

Så lenge du ikke har fått det bekreftet at hjertet er sluttet å slå, eller at det ikke er noe der inne mer, så prøv å hold motet oppe.

Venninnen min begynte å blø tidlig i svangerskapet og da hun fikk sjekket med ul var alt i sjønneste orden med det fosteret som var der. De antar at hun hadde hatt tvillinger, og at den ene var abortert.

Så det kan være så mye. Prøv å slapp av til du har vært på ul. Lettere sagt enn gjort kanskje, men mitt beste råd :) Lykke til i morgen :)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Han mente dette på grunnlag av blødninger og at jeg kjente litt smerte da han kjente på magen.

Jeg er i uke 9.

Her i huset må jeg bare holde mote oppe, fordi jeg har flere barn. :-)

Blir godt og komme til UL i morgen.

Skrevet

Lykke til. Håper det går bra. Oppdater oss i morgen om hvordan det går :)

Skrevet

Ikke for å gi falske forhåpninger, men;

Første svangerskapet mitt opplevde jeg blødninger som økte på (startet med blod på papiret så ble det mensen lignende blødninger) i uke 8, hadde smerter i mage og rygg også, både legevakt legen og fastlegen sa at dette var en SA/MA. Jeg og samboeren forberedet oss på dette, etter yterligere 1 dag ringte vi ned på legekontoret på nytt, vi trengte en ultralyd for å få bekreftet hva legen sa, så vi kunne starte prosessen med å komme over dette. Da ville legen ha meg på ultralyd uansett, siden blødningene og smertene ikke stoppet (han mente det kunne være at jeg måtte på utskrapning)

På ultralyden fikk vi se den lille i magen, det gjorde så vondt, men så sa jordmora plutserlig at dette stemte da ikke med legens utsagn og tok en full oversikt. Viste seg at fosteret var i live, fikk både se og høre et herlig lite hjerte som slo i "reser fart" <3

Skrevet

Hvis legen ikke har konstatert synkende HCG-nivå hos deg, så vil jeg tro at kun små blødninger og smerter, slik du beskriver, like godt kan bety at alt er i orden. Lykke til!

Skrevet

Nå har jeg kommet hjem fra UL.

Fikk komme inn i kveld, orket ikke vente til i morgen.

Alt var i skjønneste orden. Det turna rundt en liten baby der inne!!! :-)

Fy flate for en god følelse.

Jippi!!

Tusen takk for svar og gode ord. :)

Skrevet

Hurra! Gratulerer, så fantastisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...