Gjest Kira med en av hver Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 I år skal vi for første gang på skikkelig chartertur Jeg må innrømme at jeg aldri har vært på det før, og det har heller ikke fristet før nå når man har små barn. Da er det greit med alt på et sted, hehe! Vi har derfor bestemt oss for å reise til Mallorca, og lurer på om noen har et sted og eventuelt hotell å anbefale der. Vi drar med barn på 2,5 år og 5 mnd. På forhånd takk
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Ikke Magaluf i alle fall, det er partyplass nr 1. Er ikke Alcudia på Mallorca tru? Det skal visst være familieplass.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Ikke Magaluf i alle fall, det er partyplass nr 1. Er ikke Alcudia på Mallorca tru? Det skal visst være familieplass.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 (endret) Vi var på mallorca i sommer i forbindelse med en cruisetur. Da fikk vi mange fine timer i en liten kystby som heter Sollér. Det er en fantastisk koselig plass som ikke er _for_ turistifisert, med koselige, trange gater og trikk fra "sentrum" til stranda (eller taxi selvsagt). Masse koselige cafeer og restauranter, og den eneste toglinja på mallorca går fra Palma til Sollér - en fantastisk tur Det var en utrolig fin plass, men når det kommer til hoteller osv, så er jeg usikker, siden vi kun var der på en dagstur. http://www.sollernet.com/indexen.html Når vi skal tilbake til mallorca så skal vi helt klart bo der Det er under planlegging! ..Når jeg tenker meg om vet jeg ikke om det er noe typisk chartersted. Men hvis dere skal på chartertur så går det an å ringe selskapet og høre hvilke steder de anbefaler småbarnsfamilier å dra til Endret 13. april 2012 av Mentha & Junior
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Vi har vært flere år på Mallorca. Har alltid vært på Sunwing Resort Cala Bona. Vært veldig fornøyd der. Fint familiested. Ikke noe spesielt bråk fra nattklubber etc. Fin strandpromenade, fin lang Strand. (Cala Millor). Mange fine butikker, både langs strandpromenaden, og om du tar turen opp i sentrum er det fin gågate der. Flere marked man kan reise til. (bl.a. Sineu og Manacor). Veldig enkelt med bussen som stopper rett utenfor hotellet. Hotellet er delt i tre hotellbyggninger; Jasmin, Mimosa og Bouganvilla. Prisene varierer litt etter hvor du bor, men vi har bodd flere ganger på Jasmin. (bestill med havutsikt eller delvis havutsikt, så kommer slipper du forhåpentligvis bakkenivå) Der er det helt greit. Ellers har vi bodd på hovedbygningen, Bouganvilla. Har likt oss best på Jasmin da, selv om det ikke er basseng rett utenfor der.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 SunWing Resort Alcudia. Vi drar for tredje år på rad. Genialt med unger
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Vi har vært flere år på Mallorca. Har alltid vært på Sunwing Resort Cala Bona. Vært veldig fornøyd der. Fint familiested. Ikke noe spesielt bråk fra nattklubber etc. Fin strandpromenade, fin lang Strand. (Cala Millor). Mange fine butikker, både langs strandpromenaden, og om du tar turen opp i sentrum er det fin gågate der. Flere marked man kan reise til. (bl.a. Sineu og Manacor). Veldig enkelt med bussen som stopper rett utenfor hotellet. Hotellet er delt i tre hotellbyggninger; Jasmin, Mimosa og Bouganvilla. Prisene varierer litt etter hvor du bor, men vi har bodd flere ganger på Jasmin. (bestill med havutsikt eller delvis havutsikt, så kommer slipper du forhåpentligvis bakkenivå) Der er det helt greit. Ellers har vi bodd på hovedbygningen, Bouganvilla. Har likt oss best på Jasmin da, selv om det ikke er basseng rett utenfor der. Vi har også vært på samme hotell og syntes det var veldig bra..og ikke minst veldig lettvint når man har små barn. Et lite pluss i tillegg (for meg ihvertfall) var at det nesten utelukkende var barnefamilier der, så null problem om barna ikke satt stille ved frokosten feks. En annen ting var at det kun var mammakropper ved bassenget, sånn at jeg også turde sole meg i bikini:) Lollo og bernie er topp også!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 14. april 2012 #8 Skrevet 14. april 2012 Tusen takk for svar alle sammen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå