Gå til innhold

Treåringen min nekter å drikke av kopp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre lenger. Synes jeg har prøvd alt mulig jeg.. Men, han nekter... Får han en kopp med vann, melk e.l. skal han ut på kjøkkenet for å helle det ut.. han blir helt vill.. nekter å drikke av det.. Enten det, eller så søler han det utover bordet eller gulvet. Jeg synes han er altfor stor for det tullet, men pappan gir han tutekopp og faktisk også tåteflaske hele tiden... Jeg tenker på å ta vekk alt av tutekopper, men da vi droppet tåteflaske, har han siden nektet å drikke melk.. selv om han får det i tutekopp.. en stabukk altså! Vi har lokket og lurt, kjøpt kopper med sabeltann og thomas toget og gud vet hva... han nekter likevel!

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En treåring går det an å snakke med. Fortell han at nå er han stor gutt og store gutter drikker av kopp. Tåteflaske og tutekopp er det kun små babyer som drikker av. Så enten kaster dere dem, gir dem til "smånissene" i hagen, babyene på sykehuset el, det som er lettest og som dere tror kan hjelpe. Det er jo også noen som kjøper leker i lekebutikken for smokkene når de slutter med dem og det går jo an å gjøre det samme med tutekopper/tåteflasker også.

Når det ikke finns noe annet alternativ, så kommer han til å gi seg og drikke av kopp. Går han i barnehage? Drikker han av tutekopp der også? Mest sannsynlig ikke og når det går bra i barnehagen, så går det bra hjemme også.

Gjest Miryks
Skrevet

Kast alt av tutkopper og flasker, og ikke gi ham noe valg. Han drikker når han blir tørst.

Leste først "Tenåringen min nekter å drikke av kopp".

øya ble litt store :D

Skrevet

om han får viljen sin er det selvfølgelig ingen grunn for han å drikke av kopp. Men er han tørst så drikker han av kom om ikke det er alternativer. Fortell ham at du og pappa har bestemt at siden han er stor gutt nå, så skal han drikke av kopp. Og IKKE diskuter. Tømmer han ut innholdet så la han gjøre det. Han drikker om han blir tørst.

Skrevet

Kast flaskene og tutekoppene, sånn at pappan ikke kan motarbeide deg. Han drikker når han blir tørst nok!

Skrevet

Eh ser ikke problemet jeg. Jaja kanskje med tåteflaskene, det er typisk baby, men tutkoppene er jo veldig gode de.

Her har poden aldri hatt tåteflask, men har alltid vært "avhengig" av tutkopp. Ikke fordi han ikke fikk til å drikke av kopp/glass, men fordi han likte tutkoppene best.

Han har hatt tutkopp helt til nå nylig han, og han er 4,5 år :P Da den siste tutkoppen var så slitt at han ikke fikk til å drikke av den så ble det stor sorg i huset hehe, så kjøpte jeg en kul drikkeflaske på H&M faktisk med Cars på. Ellers er jo imsdalflaskene ok.

Slik du beskriver det så er barnet ditt veldig bestemt, og dette betyr tydelig mye for ham. Han er bare tre år, la ham få kose seg med dette en stund til, det vil mest sannsynlig gå over av seg selv.

Skrevet

Om du vil han skal drikke av kopp, så kaster du flasker og tutekopp da.

Han drikker når han blir tørst. Ser ikke helt problemet?

Skrevet

Kast alt av tutkopper og flasker, og ikke gi ham noe valg. Han drikker når han blir tørst.

Leste først "Tenåringen min nekter å drikke av kopp".

øya ble litt store :D

Hehe, jeg leste også med samme halvdysleksi :P Og tenkte herregud, her har de en far som hjelper sønnen opprettholde "å være baby fetisj"!! Ha ha ha :D

Skrevet

Oh my god! Du kan ikke la ungen få trille deg rundt lillefingern, og la han drikke av tutkopp og tåteflasker til han er over 4 år!

Jeg hadde vært flau, om min 4 åring drakk av tåteflaske..

Signerer de andre som sier at du må gjemme vekk eller kaste de, for pappan motarbeider deg tydeligvis. Vil han gjerne at gutten skal være baby litt lenger kanskje? Han er stor gutt nå, og store gutter drikker av kopp...

Skrevet

Gi vann på flaske/tutekopp og melk/saft/brus alle andre "godsaker" i glass eller vanlig kopp

Skrevet

Jøss, her drikker datteren min på 16 mnd. av glass... Har gjort det i 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...