Gå til innhold

Er den første mest "spesiell"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at alle barn er like magiske å få! Men er ikke den første gang mest "spesiell"? Kanskje spesielt for menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er ekstra spesielt med den første, tror jeg at er hvordan vi som blivende og nybakte mødre legger merke til alle detaljer. Opplevelsens førsteinntrykk rett og slett

Skrevet

Jeg har født to ganger og første gang var det hele helt uvirkelig. Var vanskelig å fatte at fødselen var en del av meg og at barnet var vårt. Gikk mer opp for meg når vi fikk med oss barnet hjem :) Men med nr to så visste jeg jo litt mer om hva jeg gikk til og følte en enorm glede over å ha vært med å skape noe så utrolig som et barn. Så for meg var det "større" andre gangen :) Nå venter vi nr 3 og jeg håper jeg får minst en like stor opplevelse denne gangen også :)

Skrevet

For meg var andre fødsel minst like spesiell som den første. Bla var jeg mye mer til stedet enn under første fødsel. Den var så slitsom at når babyen til slutt kom ut tenkte jeg mest endelig ferdig enn jeg tenkte på å se og hilse på babyen. I tillegg måtte jeg sys en del og mens det ble gjort orket jeg ikke å forholde meg til å skulle holde babyen i tillegg, så han lå lenge på brystet til faren i stedet for mitt i begynnelsen.

Selvfølgelig var det veldig spesielt den første tiden med første, men jeg har likevel bedre minner om den første tiden med andremann ettersom jeg ikke var så sliten den gangen.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

De første 3 fødslene her var ikke mye spesielle for meg, de første to var ikke det for samboeren. (når ungene kom til måtte vi bare sitte der tafatt og se de dø) Men den andre fødselen var veldig spesiell for samboeren, da det var han som måtte ta sønnen vår på bringa med en gang han kom til (jeg besvimte) Som han sa til meg, han var nervøs for meg også, men det å få oppleve et helt nyfødt barn, hans barn, ligge på bring og prøve å forstå hvor han var kommet, det avar det støste samboeren har opplevd :) Siste fødselen ble nok mest spesielt for meg, enderlig en fødsel som gikk noenlunde rett for seg (om man ser bort fra sjokket over hurtig det gikk, og navlesnor rundt halsen) der og da var det bare et sjokk, men nå i etterkant føler jeg på hvor spesielt det er å få et helt nyfødt barn på bringa <3 Var jo en magisk opplevelse, enda det ikke føltes slik der og da..

Skrevet

For mødre er nok sistemann forever lillegull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...