Gå til innhold

Fødsel...å bli satt igang. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ha tvillinger å fødselen vil bli satt igang i uke 37 om ingenting har skjedd før det.

Jeg lurer fælt på hvordan det er i forhold til normalt forløp.

Hvor lang tid tar det før riene kommer?

Er det noen her som har hatt normal fødsel i tillegg som kan sammenligne og si om det var noen særlig forskjell?

Er det noe jeg bør vite eller forberede meg spesielt på?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, jeg har opplevd både å bli igangsatt og spontane fødsler. Min erfaring er at riene kan bli mer intense og komme hyppigere ved igangsatt fødsel. På samme tid som de har gått kjappere :) Jeg ble igangsatt da jeg fikk mine tvillinger, jeg ble også "pålagt" epidural, noe de sa var rutine ved tvillingfødsler. Vi blir ekstra passet på når vi får to " i slengen", så du er i trygge hender! Lykke til.

Skrevet

Eg har blitt satt igang begge gangene mine og hat berre positivt å sei. Då kan du ta forhåndsregler som epidural etc.

Du rekker liksom det du vil.

Eg brukte ingenting sist fødsel for å prøve det, og var veldig fornøgd!! Følte eg hadde kontroll o fødte på 1t og 5 min!!!!:)

Lykke til

Skrevet

Jeg ble satt i gang i uke 34 med første mann. (vannet gikk i uke 32) Fra de satte meg på drypp tok det ca 6 timer. Var en fin fødsel.

Nummer to gikk jeg til termin, fødsel startet med vannavgang. Gikk mye raskere denne gangen enn først gang. Fra riene startet gikk det en time til jenta var ute.

Jeg føler ikke at jeg hadde noe mer heftige rier da jeg ble satt i gang, en på min spontane fødsel. Føler i grunnen forløpet var ganske like, selv om det totalt sett var en raskere fødsel med nummer to.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. :)

Blir spennende dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...