Gå til innhold

Fødsel og barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har flere barn:

- Når på døgnet måtte dere til føden?

- Hvordan løste dere det med barnevakt?

Fødsel kan jo ta litt tid.

Prøv å svar kort da jeg er helt tåkete i hodet, ammetåka?! ;)

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midt i arbeidstiden (reiste halv 8 på morran), farmor kom hjem til oss og fulgte storesøster til barnehagen. Farmor hentet henne også i bhg, og tok henne med seg hjem. På kvelden reiste vi hjem igjen, og da var farmor og storesøster med og hentet oss. Var borte i 14 timer tilsammen.

Skrevet

Vi hadde ingen i nørheten som vi bare kunne ringe til på kort varsel. Så her kom svigermor og var hos oss 1 uke før termin. Så kom mine og avløste henne et par dager før termin.

Jeg fødte formiddagen etter mine foreldre kom, så dermed var både, farmor, mormor og morfar på plass som barnevakt. Og heldigvis for at barnevakt var på plass, for når vi skjønte fødselen var i gang gikk det så fort at vi måtte komme oss ut av dørene på få minutt.

Skrevet

Jeg merket at "noe" var på gang ved to tiden om natten. Ca kl 5.30 var riene såpass tett at jeg ringte jordmor. Rett etter å ha pratet med jordmor ringte jeg min far som kom hjem til oss slik at vi slapp å vekke barnet vi hadde fra før. Min pappa/bestefar til barnet begynte litt senere på jobb og han leverte og hentet i barnehagen de dagene vi var på sykehuset.

Samme dag som fødselen var kom da barnet sammen med besteforeldrene sine på sykehuset og fikk hilse på den lille.

Regner med vi gjør det samme denne gangen når vi nå venter nr tre:)

Skrevet

Jeg fødte på dagtid etter å ha levert i barnehagen selv. Bestefar hentet i barnehagen. Vi hadde avtalt at hvis fødselen startet om natta, så skulle vi ringe bestefaren som skulle komme til oss sånn at vi slapp å vekke eldste. Min største bekymring var at fødselen skulle ta kortere tid enn første som tok veldig kort tid, så vi hadde også en backupløsning hvor vi skulle ta med eldstemann til sykehuset og at han skulle bli plukket opp der av enten onkelen som bodde like ved eller bestefaren.

Skrevet (endret)

Nå kom jeg til å tenke på ei her innen for noen år tilbake. Hun leverte storesøsken i barnehagen om morgenen, så startet riene, dro på sykehuset og født, hentet barna i barnehagen med den nyfødte på armen.

Utrolig tøft, og ikke noe jeg hadde klart om jeg så hadde fått en million.

Selv hadde jeg familiemedlemer som bodde hos oss fra noen dager før termin til mannen kom hjem fra sykehuset.

Ingen av fødslene startet av seg selv, men endte med igangsetting på overtid eller ks.

Endret av Frokostquiz
Skrevet

Svigers bor på andre siden av landet, men var på besøk to uker før termin, og jaggu kom ikke vesla i rakettfart andre dagen de var her :)

Gikk noen timer med bare ubehag i magen før jeg ringte føden for sikkerhetsskyld, gubben hjem fra jobb og inn til føden reiste vi i tretida, og før fem var hun ute :)

Veldig glad at hun kom mens svigers var her, for da var største allerede hjemme fra bhg og sammen med besteforeldrene og vi koste oss på sykehuset noen dager, og det var ikke noe stress med barnevakt i det hele tatt :)

Lykke til!

Skrevet

vi hadde bestemoren som barnevakt egentelig.

vi fødte hjemme etter å ha blitt sendt hjem fra sykehuset.

storbror var dermed med på mye av fødselen.

han var 2 år.

sykebilen hentet meg og den nyfødte. vi var der i bare timer. så hjem igjen til storebror kom hjem fra barnehagen.

fødte kl 2 om natta.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Fødet 14 minutter over 5 på morgenen. Hadde avtale med svigers som bor i nærheten at vi skulle levere storebror der når vi skulle inn på føden (noe vi slapp, for han overnattet tilfeldigvis hos dem den natta!)

Ei venninne og mannen hennes leverte jentungen i barnehagen på vei til føden (8 om morgenen) og hadde avtalt med besteforeldre om henting, om fødselen drøyde lengre enn barnehagetiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...