Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Jeg liker det kjempe godt. Men jeg er en sånn type som liker "alle" typer navn. Både spesielle, nye, og gode gamle norske navn. Navn er morsomt!=) Skjønner Smilla er ganske spesielt for mange derfor lurer jeg på hva dere tenker?
Gjest mangebarnsmamma Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Kjempefint; både hyggelig og med litt "trøkk" Vet du hva det betyr og hvor det er fra?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Minnet om et møbel fra IKEA .... Æsj , nå følte jeg meg stygg, ikke meninga det altså
SuperMoM <3 Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Tenkte på hunden til læreren min fra da jeg gikk på ungdomsskolen når jeg leste det. Han hadde en hund som het det Jeg ville ikke valgt det som navn,men nå er det jo ikke opp til oss hva vi synes er fint og ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 får litt sånn "ringenes herre" fantasifigur følelse,men så lenge dere selv synes det er fint,så synes jeg dere skal bruke det.det viktigste er at dere som foreldre er fornøyd mener jeg:)
honningbien Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Det var ikke helt min smak. Men det viktigste er jo hva DU liker:)
holaho Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Jeg synes det er veldig søtt og pent, men personlig liker jeg navn med mer tyngde. men har absolutt ikke noe stygt å si om det. :-)
PeppaPig Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 Jeg syns ikke det var noe pent... Men smaken er som baken
Vogndilla Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Høres ut som noe man får kjøpt på IKEA, sorry
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #13 Skrevet 13. april 2012 Hun kommer til å bli mobbet......kanskje å overdrive, men alt for spesielt.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #14 Skrevet 13. april 2012 Er fint det Kjenner ei med nanet, så er vandt med det.. Å sei at hoblir mobba, er virkelig å overdrive! Det er jo svært vanlig å gje barn uvanlige navn for tda. Trur ikkje barn som vekse opp no vil tenke over at navn er uvanlige. Så dersom det et barn som mobbar på navnet, er det vel helst haldninger dei ar fått frå vaksne rubdt seg..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #15 Skrevet 13. april 2012 Tenker at det likner litt for mye på "snill-a" (som ei snill jente) eller "smil 'a" (som slang for smil da). Jeg liker også mange av de litt spesielle navnene, men synes liksom ikke de bør ha for mange assosiasjoner til andre ting, og her synes jeg desverre navnet kommer litt skjevt ut pga andre assosiasjoner. Ikke at det er noe stygg assosiasjon å minnes om SMIL eller SNILL. Men det blir kanskje litt rart bare. Milla, derimot, liker jeg bedre.
2,5barn+1engel Skrevet 13. april 2012 #16 Skrevet 13. april 2012 Det viktigste er jo hva du syns.. og navn vokser jo med barnet.. men navnet minner meg om hunden til bestevenninna mi..
Nikamo Skrevet 14. april 2012 #17 Skrevet 14. april 2012 Elsker navnet! Møtte en herlig liten Smilla da jeg gikk gravid med minstemor, og falt pladask for navnet Var likevel et annet navn vi gikk for, da det var en enda større favoritt, men synes fremdeles Smilla er nydelig!
Minipåvei Skrevet 14. april 2012 #18 Skrevet 14. april 2012 Smilla er flott, har du blitt inspirert av boken Frøken Smiillas fornemmelse for snø? Det er jo også en veldig kul rollefigur. Hun kommer selvsagt ikke til å bli mobbet for det (synes det er sykt å påststå, og med tanke på mange av de forferdelige navnene folk velger for tida skal det mye til for at barn vil mobbes for navn framover, tror jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå