Gå til innhold

Utleieverdi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor i svarte svingende jeg kan rekne ut dette? Skatteetaten sine sider er jo håpløse. Jeg har søkt på google nå siste halvtimen uten å bli klokere. Kjenner jeg klikker snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Hva er det du skal leie ut?

Skrevet

Jeg leier ut et hus. Altså en enebolig. Den er skattepliktig, den er grei. Men det er utleieverdien som teller og ikke det vi faktisk leier ut for visstnok.

Skrevet

avhenger av hvor boligen er i landet. søk opp på finn.no. der ser du jo hva prisene ligger på i området der du skal leie ut..

Skrevet

Eh, er nok det dere leier ut for, altså utleieinntekten som er skattbar. Uttleieverdi brukes mhp om utleieinntekten er skattbar eller ikke, altså om du leier ut del av din bolig så må du bruke minst halvparten av boligen selv for at det skal være skattefritt, og da er det utleieverdien av den del av boligen du bor i som avgjør om halvparten blir brukt av deg, men dette er ikke aktuelt i ditt tilfelle.

Så glem dette, og før opp utleieinntektene dine minus utgifter så sitter du igjen med det skattbare beløpet.

Skrevet

Kattemamma som har rett her, det er pengene du faktisk tjener på å leie ut som er skattbare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...