Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Regner jo med at dette er individuellt som med alt annet, og vil også tro det er forskjell på jenter og gutter, men sånn ca? Jeg ser for meg ca 11 års alder på jenter og ca 12-13 års alder for gutter. Kan det stemme? Noen med store barn her, spesielt gutter, som kan svare på når deres barn sine føtter sluttet å vokse?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Gutten min er bare 11 år og foten vokser ihvertfall mye saktere. Han brukte str 39 og 40 i fjor og det gjør han i år også. Regner med de kommer til å vokse en stund til, og tror faktisk de vokser like lenge som ungen selv vokser. Jeg var ferdig utvokst da jeg var 14-15 år, da brukte jeg 37 i sko, men hadde mindre ben enn det ihvertfall ut barneskolen... Mener å huske jeg brukte 36 siste året på barneskolen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Gutten min er bare 11 år og foten vokser ihvertfall mye saktere. Han brukte str 39 og 40 i fjor og det gjør han i år også. Regner med de kommer til å vokse en stund til, og tror faktisk de vokser like lenge som ungen selv vokser. Jeg var ferdig utvokst da jeg var 14-15 år, da brukte jeg 37 i sko, men hadde mindre ben enn det ihvertfall ut barneskolen... Mener å huske jeg brukte 36 siste året på barneskolen. Grunnen til at jeg spør er at jeg er litt bekymret. Jeg har en gutt som er 9 år, han blir 10 år ut på høsten, og han er allerede oppe i str 41 i sko. Og han har da vokst jevnt 2 størrelser i året så langt, så tenker at om det skal fortsette i flere år til, så kommer han til å få noen vanvittig svære føtter... Og da blir det vanskelig å finne sko. HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Ser den, men hos gutten min som er 11 stoppet det plutselig opp. Han brukte stort sett 39 i fjor, og i år har han 39 i et par joggesko og 40 i fotballsko så han har vokst minimalt dette året.
HvittHus Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Hos jentene mine har fotveksten stoppet ved 13-14 årsalderen. Guttene derimot har vokst på beina fra til de var 16-17. Begge to er nå størrelse 44-45, og den yngste er ikke ferdigvokst enda. Størrelse 44-45 er nok ikke uvanlig stort for en mannefot idag, men blir den over 45, er det litt verre. Jeg tror du må regne med at gutten din vokser på beina en del år til, men det er ikke sikkert at veksten blir kjempekjapp fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå