tre håpefulle Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Og før noen freser og mener dette er uansvarlig så vil jeg si at jeg ikke snakker om "ingen karbohydrater og masse fett"- kosthold. Jeg snakker om mindre av de usunne karbohydratene som får blodsukkeret både til meg og den lille til å skyte i været, noe som ikke er så bra.. Jeg gikk på lavkarbo før jeg ble gravid, men sluttet like etter jeg fant ut jeg ble gravid, da jeg var redd den lille ikke skulle få det den trengte. Jeg visste ikke noe om lavkarbo og graviditet. Nå har jeg gått opp en del flere kilo enn jeg burde, og er litt over halvveis i svangerskapet. Jeg har derfor bestemt meg for å kutte ut sukker og hvete, samt potet, ris og pasta fremover, for å forsøke og begrense vektoppgangen litt. Har ikke noen planer om å øke fettmengden i kostholdet, da den nok er rikelig fra før av. Jeg skal passe på å få i meg nok karbohydrater som jeg må for at den lille skal ha det bra, og hjernen får vokse fritt. Har lest og funnet ut at om jeg får i meg minst 100karber pr dag, så er det rikelig både for meg og den lille. Drikker et par glass melk om dagen, litt frukt, litt grønsaker og masse salat for å få i meg den anbefalte mengden. Skal holde meg langt unna ketolyse. Jeg har laget meg lavkarbobrød med fullkorn, som nok er sunnere enn de fleste andre varianter en får kjøpt på butikken. Så føler alt i alt at både jeg og den lille vil få det mye med stabilt og bedre nå fremover. Noen andre med erfaring fra dette, noen tips på veien??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå