Gjest stårma Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Det blir bare verre og verre nå. han våkner hele tiden om natten, starter i 23 tiden og holder på til kl 5-6 og da står vi opp. bare små dupper innimellom. har nattavvent han med ammingen, men prøvde desperat å gi han pupp en natt her men han sovnet ikke. noen tips før å få han til å sovne igjen av seg selv de utallige gangene han våkner på natten? metoden nå er at vi holder han i hånden osv og sier det er natten, han bare hyler
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Huff, det hørtes utrolig slitsomt ut! Har han muligens ørebetennelse?
Gjest stårma Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Mulig det er separasjonsangst? Det er vel alderen for det. Men hvordan vet vi det?? Han våkner hele tiden og bruker så lang tid på å sovne igjen, alle de gamle "triksene" som virket på han før (gynge på sengen osv) virker ikke. Hvordan vet jeg om han evt har ørebetennelse? Takk for forslag:) Er jo noe som plager han, han vil jo sove men får det ikke til... men er så sliten nå, alle 3.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Gråter han når du går ut av syne? Det er et typisk tegn på separasjonsangst. Da er det ikke stort å gjøre med det, annet enn å være sammen med han så mye som mulig:) Om han har ørebetennelse vil det være smertefullt når han ligger fordi trykket i ørene blir høyere da, det var derfor jeg nevnte det. Er han mer fornøyd når du holder han oppreist, for så å gråte når du legger han ned? I så fall så kan du gi han en paracet en halvtime før han legges for en lur eller natten og se om det kan ha en effekt.
julibaby10 Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Her i huset også! MIn har holdt på en ukes tid nå. Han var syk, og etter det er alt snudd på hodet. Legger seg ca 19, og ingen problem å sovne. MEN våkner i 22-23-tiden, og er helt ifra seg. Han sover på eget rom. Vi går inn å holder han på magen, eller har hånden på kinnet hans helt til han roer seg og sovner. Da må vi LISTE oss ut! Han sover da resten av natta(som regel). Jeg lurte litt frem og tilbake på hvordan jeg skulle gripe dette fatt. En kveld ventet jeg litt for lenge med å gå inn, og det ble helt krise! Tydelig at han trenger trygghet. Nå tenker jeg det er viktig å vise at vi er der. Har også merket at han har blitt veldig mammadalt den siste tiden. Så fort kan det snu;-)
zassy☆ Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Her tror jeg det er seperasjonsangst, vi samsover nå, det fungerer godt, men sliter fortsatt litt med leggingen, i det siste har jeg lagt henne i vår seng og lagt meg sammen med henne, det har fungert kjempebra..men hvor bra det er i det lange løp vet jeg ikke, men veldig godt med kvelder og netter uten gråt. Hun er 8 mnd her også.
zassy☆ Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 jeg går ut når hun sover da, legger meg ikke for kvelden selv..
Prompeloff Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Vi sliter og med soving for tida, og har gjort det en stund. Snuppa er nettopp blitt 9mnd. Vi nattavvente, men så har hun vært syk og i tillegg kommer tennene på råd og rekke. Jeg lengter med andre ord etter en natts søvn Her sover hun gjerne fra 19.00 til rundt 01, og da starter sirkuset. Hun er våken en time. Prater og lager leven i senga, men gråter ikke. Hun sovner så av seg selv; sover en time og så er det på ann igjen Iom at hun sover på eget rom, blir jeg liggende våken og vente på at hun sovner. Hun sover ikke spesielt godt i senga vår heller. Akkurat det samme der... så jeg tror ikke det er seperasjonsangst. Jeg heller mot tenner og utviklingssprang. Jeg krysser fingrene for at det snart går over og at jeg får sove litt igjen p;)
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Hjelper ofte å gi flaske med melk! De blir jo litt avhengige av det, men det er relativt lett å kutte ut senere (blande ut tynnere til du bare har vann igjen). Så er problemet stort nok er det ved ett forsøk
Pix Skrevet 14. april 2012 #11 Skrevet 14. april 2012 Her er det også mye tull!! Hun er åtte måneder, har akkurat hatt 4. Barnesykdom og 4 tenner kommer ut en etter en. De siste nettene har hun sovet til 03 eller 05 og da er det fullt leven. Melk hjelper ikke, da kaster hun bare opp igjen og vi må skifte alt. Hva kan jeg gjøre?? Hun vil ikke sove i senga hos oss heller.. Ahhh!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå