Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 dette høres kanskje litt rart ut da vi er i en alder av 27 og 28 år. Vi har to barn på 1,5 og snart 4 år. Men vi mangler noen gode venner. Vi jobber fullt begge to og bruker helgene på barna våres. Vi har et godt vennepar, hun har jeg vært venn med siden videregående og de har og 2 barn på ca samme alder. De har flere andre venner så er mye sammen med de så klart. Vi savner noen vi kan være sammen med, gå ut å spise middag med f.eks. og ha barn på samme alder som kan leke sammen, noen vi kan f. eks dra på ferie med, hvordan får man til det? Jeg er ikke den som buser frem, er nok litt sjenert i starten, men blir man kjent så prater jeg...hehe...det samme med mannen min. å bli kjent med noen i bhg er litt vanskelig da mange av de er mye eldre enn oss. Noen som har noen tips her? Takk på forhånd.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Jeg er like gammel som deg og sliter med akkurat det samme i barnehagen pga alder... har tenkt at hvis jeg får en til vil jeg kanskje være på alder med foreldrene da;) har barn på skolen og, og der er jeg hvertfall yngst... Nei jeg vet ikke....har liksom bare de samme gamle jeg og, he he
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Jeg tenker at å avskrive foreldrene i barnehagen som altfor gamle ikke er særlig smart. Hvor gamle kan de være? Dere er snart 30 år gamle og har små barn. Dere er vel ikke akkurat av den yngre garde. Jeg er 34 og føler meg som en av de eldre i barnehagen. Men jeg har mange venner under 30 likevel, de fleste av dem har jeg truffet pga mine små barn. Ellers tips: meld deg inn i en forening, påta deg verv, start en gruppe eller forening av noe slag, inviter til nabosammenkomster ol. Dere har jo størst sjanse for å lykkes dersom der eomgir dere med folk med samme interesser som dere selv.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Ingen tips desverre, men lurer på akkurat det samme. Er like gamle som dere, jobber og studerer, ett barn på 4 år. Innflyttere, men har bodd her i 4 år, så vi er vel ikke de flinkeste til nettverksbygging I barnehagen kjenner visst alle foreldrene hverandre fra før, og de er eldre og ikke interessert, desverre. På skolen er vi studenter på alt fra 18 til 50 år, spredt rundt i hele disktriktet, har ikke funnet noen det sier klikk med der heller. Venter spent på tips :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 HI her. Mange av de i bhg er rundt 40 år (ikke at det er gammelt, mente det ikke sånn) og jeg har heller ikke problemer med å være venner med de som er eldre enn meg, hun jeg jobber med er 38 år og vi har super kjemi. Men jeg føler kanskje at de er et annet sted i livet, veit ikke helt jeg, men ikke lett for meg å komme i kontakt med de da siden vi er nye i bhg og...Ikke lett det her...hehe
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Aldersforskjellen har ingenting å si! Bestevennina mi er 15 år eldre. Vi ble faktisk kjent gjennom jobben, begge var nye i byen og i ny jobb. Kan du ikke invitere ei fra jobben hjem tii dokke med mannen og barna? Det er sånn jeg startet. Til bursdagen min, da inviterte jeg mange fra jobben. Alle kom faktisk og vi koste oss. Etterhvert blir jo man bedre kjent og da holder man mere sammens med den man kjenner kjemien stemmer og man har like interesser. Gjennom barna kan jo man også bli kjent. Og naboer. Må bare ta det steget og invitere folk å være med på ting, på utflykter med barn for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå