Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Hva i all verden er det som får voksne mennesker til å twitre/dele på Facebook hver gang de tar seg en kopp kaffe i utlandet eller på Gardermoen? Endatil legge ut bilder av kaffekoppene sine? Og så får de sikkert 20 kommentarer av typen "ååååå, er så misunnelig!", "Ta med en til meg også", osv. Blir helt flau, jeg. Det er da for pokker bare kaffe, uansett hvor god de måtte synes den er (selv synes jeg den er kraftig oppskrytt). Men for mange er tydeligvis Starbucks det hippeste og kuleste i verden, en merkevare som egentllig ikke har noe med smaken på innholdet i koppen å gjøre. "Se, jeg drikker sånn kaffe som de har i Ameeeerika!" Trodde slikt var et fjortisfenomen, men nei da.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Nei, det er ikke kaffe! Det er sukker, melk, krem, karamell og masse annet snack. Og så selges det under "kaffenavnet" fordi vi da er dumme nok til å tro at vi drikker vår vante hverdagskaffe.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Hehe, enig Synes forøvrig at kaffe fra Starbucks smaker grusomt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Haha, takk for en god latter! Samme tanke har slått meg. Ei venninne er i New York og det hun gledet seg mest til var å ta en kaffi på Starbucks. Forrige kaffi jeg kjøpte på Starbucks var så dårlig at jeg måtte helle den ut.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Nå har det vel ikke kommet til norge enda, men jeg drar glatt til oslo for å kjøpe en kopp. Det er ufattelig godt, og en ekstra bonus når man først er i utlandet:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 jo, det ligger en starbucks på gardermoen/flyplassen syns og det er veldig oppskrytt da, men hver sin smak.
Gjest Ziva Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Nå har det vel ikke kommet til norge enda, men jeg drar glatt til oslo for å kjøpe en kopp. Det er ufattelig godt, og en ekstra bonus når man først er i utlandet:) Er de ikke på Gardemoen da? Mener å huske stort oppslag i rb.no om at de endelig var i Norge.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Det er vel bare for at vi ikke har i Norge, enda. eller jo vi har fått på Gardemoen. Jeg synes det er kjempe gøy med sånne små diller folk har, Det er da ikke værre en å spill wordfued, gå med Convers, eller være på Facebook... nei ikke kaste sten når man sitter i glasshus.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Åh, er det?? godt vi skal ut å fly om 2 uker da:) jeg elsker starbucks:) mamma sa også at hun ikke skjønte greia, og at hun aldri kom til å drikke det...så kjøpte jeg til hu når vi var i tyrkia i fjor, og vips så var det gjort:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Kaffe er kaffe og Starbucks er Starbucks. Jeg har selv jobbet som barista i 8 år, og vært med (dog ikke vunnet i nm i baristakunst, og synes jeg har grei peiling på kaffe. Er jeg i utlandet, er jeg alltid innom Starbucks. Men da drikker jeg ikke kaffekaffe, jeg drikker frappuchinoer og slikt søtt kliss som ikke er kaffe for kaffens skyld Vi har usedvandlig høy kvalitet på kaffebarkaffen her til lands, så Starbucks er sikkert skvip i manges øyne. Men i land som England har de veldig få gode kaffebarer, så da skammer jeg meg ikke over å gå på Starbucks og synke ned i utrolig gode stoler og få super service (de tigger om å få lage kaffen din på nytt om du ikke er fornøyd) og en stor kaffe, alt til en rimelig penge. Så koser jeg meg heller med snobberiet mitt hjemme i Norge, og bryr meg lite om hva andre liker eller hva andre syns om det jeg liker. (og forøvrig er det mye enkel dekafifnert latte med ekstra melk på gang blant damer i alderen 20-40 i Norge, så da er det ikke så rart det ikke er kaffesmaken de går etter i utlandet heller)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Nå har det vel ikke kommet til norge enda, men jeg drar glatt til oslo for å kjøpe en kopp. Det er ufattelig godt, og en ekstra bonus når man først er i utlandet:) Er de ikke på Gardemoen da? Mener å huske stort oppslag i rb.no om at de endelig var i Norge. Joda, har vært på Gardermoen i et par måneder. Kom fra flyet og var kaffetørst, men slo fra meg tanken på å kjøpe en kopp hos SB da jeg så prisene.
petite fleur Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Jeg er tydeligvis på en annen planet, for jeg har ikke fått med meg dette hysteriet i det hele tatt :-) Men unektelig litt sært å ta bilde av Starbuckskoppen sin og poste på fb..... Men så drikker jeg bare svart kaffe da, og svart kaffe er liksom svart kaffe uansett. (Skal innrømme at jeg syntes det var stas med så mange forskjellige donuts da jeg var på Dunkin`Donuts, men jeg tok ikke bilde av de...he he)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Kan ikke skjønne at det skal være særere enn bilde på feisbokk av de nybakte bollene ("Ååå, så flink du er", "Kan jeg få smaaake?") og annet vås folk legger ut..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Kan ikke skjønne at det skal være særere enn bilde på feisbokk av de nybakte bollene ("ååå, så flink du er", "Kan jeg få smaaake?") og annet vås folk legger ut.. Ingen har vel sagt at det ikke er like latterlig?
Kosedottene Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Hvis du setter pris på en god kopp kaffe, er nok ikke Starbucks stedet. "Tynt hos Starbucks" http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article710725.ece
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Kaffe er kaffe og Starbucks er Starbucks. Jeg har selv jobbet som barista i 8 år, og vært med (dog ikke vunnet i nm i baristakunst, og synes jeg har grei peiling på kaffe. Er jeg i utlandet, er jeg alltid innom Starbucks. Men da drikker jeg ikke kaffekaffe, jeg drikker frappuchinoer og slikt søtt kliss som ikke er kaffe for kaffens skyld Vi har usedvandlig høy kvalitet på kaffebarkaffen her til lands, så Starbucks er sikkert skvip i manges øyne. Men i land som England har de veldig få gode kaffebarer, så da skammer jeg meg ikke over å gå på Starbucks og synke ned i utrolig gode stoler og få super service (de tigger om å få lage kaffen din på nytt om du ikke er fornøyd) og en stor kaffe, alt til en rimelig penge. Så koser jeg meg heller med snobberiet mitt hjemme i Norge, og bryr meg lite om hva andre liker eller hva andre syns om det jeg liker. (og forøvrig er det mye enkel dekafifnert latte med ekstra melk på gang blant damer i alderen 20-40 i Norge, så da er det ikke så rart det ikke er kaffesmaken de går etter i utlandet heller) Kunne skrevet dette selv ! Jobber forøvrig også med kaffe til daglig.
I scream for icecream! Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Det er vel med Starbucks som med alle andre "merkevarer". En venninne av legger ofte ut linker og bilder av klær og sko hun liker på FB. De er sikkert svindyre, fine merker og sånne ting som jeg ikke har peiling på, men hva gjør vel det? Det er det hun interesserer seg for og blir glad av! Jeg har dilla på interiør og sikler etter dyre møbler og godt design. Det er det JEG interesserer meg for og blir glad av, selv om mange sikkert ikke skjønner greia med det heller. Jeg for min del skjønner ikke vitsen med å irriterer seg over sånne ting. Noen blir glad av kaffe, du blir sikkert glad av andre ting.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #19 Skrevet 12. april 2012 Det er vel med Starbucks som med alle andre "merkevarer". En venninne av legger ofte ut linker og bilder av klær og sko hun liker på FB. De er sikkert svindyre, fine merker og sånne ting som jeg ikke har peiling på, men hva gjør vel det? Det er det hun interesserer seg for og blir glad av! Jeg har dilla på interiør og sikler etter dyre møbler og godt design. Det er det JEG interesserer meg for og blir glad av, selv om mange sikkert ikke skjønner greia med det heller. Jeg for min del skjønner ikke vitsen med å irriterer seg over sånne ting. Noen blir glad av kaffe, du blir sikkert glad av andre ting. Det som er tullete er vel ikke at man blir glad, men at man føler at man er nødt til å dele det med andre. En venninne av meg er i Stockholm ca en gang i uken pga jobb, og hver bidige gang oppdaterer hun på Face at hun drikker frokostkaffen på Starbucks. Kan ikek annet enn å synes det er barnslig, jeg. Jeg blir glad av min egen morgenkaffe fra presskannen, men synes liksom ikke den er i allmennhetens interesse.
I scream for icecream! Skrevet 12. april 2012 #20 Skrevet 12. april 2012 Det er vel med Starbucks som med alle andre "merkevarer". En venninne av legger ofte ut linker og bilder av klær og sko hun liker på FB. De er sikkert svindyre, fine merker og sånne ting som jeg ikke har peiling på, men hva gjør vel det? Det er det hun interesserer seg for og blir glad av! Jeg har dilla på interiør og sikler etter dyre møbler og godt design. Det er det JEG interesserer meg for og blir glad av, selv om mange sikkert ikke skjønner greia med det heller. Jeg for min del skjønner ikke vitsen med å irriterer seg over sånne ting. Noen blir glad av kaffe, du blir sikkert glad av andre ting. Det som er tullete er vel ikke at man blir glad, men at man føler at man er nødt til å dele det med andre. En venninne av meg er i Stockholm ca en gang i uken pga jobb, og hver bidige gang oppdaterer hun på Face at hun drikker frokostkaffen på Starbucks. Kan ikek annet enn å synes det er barnslig, jeg. Jeg blir glad av min egen morgenkaffe fra presskannen, men synes liksom ikke den er i allmennhetens interesse. Men er det så viktig da? Hvis hun synes dette er noe hun vil dele, så gjør det vel ikke noe at hun gjør det? Og hvis hun får mange kommentarer, så er det jo tydeligvis mange der ute som synes det er interessant. Jeg orker ikke tenke på om alle på vennelista mi interesserer seg for det jeg legger ut eller ikke. Da blir man jo helt tullete. Og for the record; om noen synes jeg er barnslig, så får de bare synes det. Det er tross alt ikke det verste man kan være.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #22 Skrevet 12. april 2012 Uff så var det dette med å ikke se sine egene feil da...... skjønner ikke hvorfor man skal irritere seg over andre hele tiden, Folk synes det er råteit å henge her og... hvorfor tror dere at facebokk liker knappen ble fjernet.. jo for folk vil ikke vise hele verden at de er her..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #23 Skrevet 12. april 2012 Uff så var det dette med å ikke se sine egene feil da...... skjønner ikke hvorfor man skal irritere seg over andre hele tiden, Folk synes det er råteit å henge her og... hvorfor tror dere at facebokk liker knappen ble fjernet.. jo for folk vil ikke vise hele verden at de er her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå