Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Vi er straks på flyttefot, og jeg skulle gjerne kvittet meg med litt ting og tang. Vi har ikke maaaaange ting (jeg er ikke en cluster-person), men føler at ting kan bli litt mer oversiktelig hvis jeg har litt færre ting.Problemet er at jeg ikke klarer å kaste noe... "Tenk hvis jeg får bruk for den en gang...", "Denne kan jeg jo sikkert bruke hvis..." osv. Det er lettere å gi bort, så noe kommer nok til å havne hos Fretex e.l. Hva kaster dere? Tar dere vare på f.eks.: permer med notater fra utdanningen deres? Vesker dere ikke liker? Gamle handuker? Trenger tips til hva jeg kan kaste - kanskje det fins ting jeg kan kvitte meg med som jeg ikke har tenkt på selv en gang... På forhånd takk for hjelpa!
Blabb00 Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Et tips gjelder klær: Har du ikke brukt det plagget på 1 år, så kast det. Du vil mest sannsynlig ikke bruke det igjen. Ellers, kast det du ikke har behov for. Ta deg selv i nakkeskinnet
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Da vi flyttet tenkte vi at det vi ikke hadde tatt frem eller brukt de siste to-tre årene, kom vi heller ikke til å bruke de to-tre neste årene, så det ble kastet eller gitt bort. Har ikke savnet noe av det ennå... Lykke til med flytting!
Himmel og hav Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Jeg leverer alt jeg ikke trenger lengre av vesker, duker, gardiner osv til et eller annet lokalt loppemarked ( korps, kor el). -Nå som dere flytter så er jo sånt som gardiner noe man ofte kan kvitte seg med en del av, for vinduene er ikke nødvendigvis like. -Klær som ikke er brukt på 2 år ( det er alltid en grunn til at de ikke brukes. Ikke fall i "den er jo egentlig fin"- fella!) -Alle ymse kopper og krus som bare samler støv. -Gamle blader, skolebøker som du knapt orket å ta i mens du studerte. - Halvparten av alt som er "kjekt å ha". Om du hiver det vil du neppe trenge noe særlig av det noen gang, og om så skulle være, så får du sikkert tak i det igjen. Hvor mange nøkkelringer og tomme isbokser trenger du egentlig? - Stygge sko, og pene sko som er for vonde til å gå i. De kommer aldri til å bli gode, og hvis det var så at du skulle tilby dem til søstra di, så gjør det nå eller hiv de Go' ryddesjau!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Takk for svar og inspirasjon! Flere tips mottas også med takk!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Møbler, gardiner og dilldall som antakeligvis ikke passer inn i den nye boligen, kan nok fint kastes eller selges. Gå igjennom "utstyr" (kjøkkenting, håndkler, sengetøy, osv) og tenkt ut hvor mye som er fornuftig å ha av hvert ting. Når man er to som flytter sammen og har alt fra det man hadde fra før av, er det lett å ende opp med 10 ulike sengesett og to ekstradyner Eller 20 middagstallerkener. Da kaster dere det styggeste og slitteste. Samme gjør dere om det er noe dere har tenkt til å oppgradere. Ting og klær dere ikke har brukt siste par årene kan nok fint kastes (gis bort helst, feks fretex). Gå igjennom klesskapet og kast også det som er slitt eller for lite/stort.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Jeg klipper ut artikler og bilder jeg vil ta vare på fra diverse blader, og så kaster jeg resten av bladet. Tar mindre plass!
Ikkenonick Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Jeg kaster ikke brukbare ting, jeg gir dem bort til noen som trenger dem. (Og da mener jeg ikke Fretex, men stort sett det lokale krisesenteret, eller tilsvarende) Og som flere over her har nevnt, har du ikke brukt det på et år eller så, nei da kommer du nok ikke til å bruke det heller (sko, vesker mv) Her har jeg begynt å legge slike ting i søplesekker/plastbokser etc, sette det til lagring et eller annet sted i huset eller skjulet og se om behovet for tingen melder seg. Gjør den ikke det og det ikke har noen sentimental/affeksjonsverdi, ja da forsvinner det i neste ryddesjau. Veldig greit egentlig, og jeg blir kvitt veldig mye jeg ikke trenger i slike sjauer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå