Gå til innhold

dere som er helsesekretærer, hvor mye tjener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal i gang med lønnsforhandlinger nå til neste uke og det er jeg som er skal forhandle frem (grøss). Vi er to sekretærer på to leger, begge jobber 100% og har en årslønn på 310 000 ,-. Altså ikke mye, vi ligger mellom 40-50 tusen under de andre i kommunen. Vi har de arbeidsoppgavene som en sekretær skal ha, men vi fryser vorter (noe vi har begynt med nå og det tar lang tid hvis vi må skrape osv...), ved behov så vasker vi over gulv, gjerne hver dag om høst og vinter, vi gjør generellt vedlikehold som å fikser ledninger, henge de opp, skru fast ting osv...vi handler inn hvis det er noe vi måtte trenge (mener ikke forburksmaterialle osv ), vi må f.eks gjøre private ting for legene som å frankere julekort (ikke at det tar lang tid og er noe problem, men vi gjør det jo) eller ringer et sted for å høre hvor legen kan parkere i en privat begravelse osv....dette er småting som er sjappe å gjøre, men vi gjør det....

Vi har lagt frem et krav på 350 000,- fordi de andre ligger på det nå og vil jo øke dette året og. Vi vet det er mye, men nå er vi lei av å være snille piker som hele tiden skal ta hensyn til at legesenterer er i en nyetableringsfase (vært det nå i 3 år og hvor lenge kan de bruke det?) Og hvorfor skal vi ha så mye mindre? Vi gjør en veldig god jobb, vi er veldig lite borte fra jobb (som så klart er en selvfølge da) og de vet at de kan stole på oss.

Så nå ønske rjeg å vite hva dere ligger på og om hva slags ekstra arbeidsoppgaver dere gjør ekstra?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg jobbet på legekontor fulgte vi akkurat tariff. Ene året fikk vi ikke gå opp i lønn engang, fordi legene hadde dårlig råd.... Men bryllup til en halv million, hytte på fjellet og ny bil hadde de penger til;)

Poenget er at det er vanskelig å få en god og fortjent lønn i det private. Da må det være leger som er villige til å gi ekstra for gode ansatte, og det er ingen av de jeg vet om som gjør det, desverre. De vet nok ikke hvor hvor godt de har det:)

Nå jobber jeg i staten med en topplønn på 338, ikke mye, men vi går jo opp nå i mai. Ville prøvd meg på 350 og heller gått med på å gå ned litt....

Skrevet

Hva har dere fått de siste årene? Har dere følgt prisveksten i samfunnet? Viss ikke, kan det være et godt argument, for da har dere faktisk fått mindre å rutte med og vært lønnstapere. Da bør dere få et godt hopp for å ta igjen det tapte. 310.000 er jo direkte dårlig betalt!

Skrevet

Hi, snakker vi om full ansinitet på 10 år her?

Skrevet

vi begynte å jobbe der i 2007 med en lønn på 285 000,-, hadde lønnsforhandlinger for 2 år siden og gikk da opp til 310 000,-. Ja dette er på 10 års ansenitet.

de kan tilby oss 4% økning, dvs ca 322 000,-, det er deres tilbud nå og sier at grunnen til at de ikke kan tilby mere er fordi senteret er i en fortsatt oppstartsfase, men hvor lenge kan de være det da? er som du over her skriver at de har jo råd til dyre ting selv, som bil, hytte osv...men å lønne oss, det er jo så klart litt vanskelig da, men denne gangen skal vi ikke gi oss, hvis vi må så kontakter vi forbundet vårt. vi har et stort press på jobb med nye oppgaver og arbeidsmengde så hvorfor skal vi ville jobbe for den lønna egentlig?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...