Gå til innhold

Tips til å spare penger denne mnd? Mottas med takk :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med en 3 år gammel datter. Hvordan skrenke inn matutgiftene f.eks? Hvor mye penger er nok sånn ca for en mnd for to stykker, et voksen og et barn? Har ikke PEILING på hvor mye vi egentlig bruker på mat, men det er mye.. for vi småhandler mye :(

Har ca 25 000 i inntekt per mnd og har disse utgiftene:

Husleie 5580,- inkl strøm

Barnehage 2680,-

Lån ( autotrekk) 1000,-

Transport; Ca 400,-

Sats-regning 500,-

Tar kjøretimer og har oppkjøring i beg. av neste mnd, så denne mnd må jeg ut med først 2500,- , deretter 3000 ( ca til oppkjøring) og mellom 3-6 kjøretimer fram til oppkjøringen i mai.. Hver kjøretime koster nesten 600 kr!

Tlfregning. Betalte 800 kr denne mnd grunnet at jeg også betaler ned tlf som jeg bestilte for noen mnd siden.

Må bare bli kjempeflink å spare altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv handleliste, for minumum en uke av gangen, helst lenger. Så trenger du bare å kjøpe melk og brød ellers. Og hold deg til det! Lag liste over middager, gjerne middager man kan ha over 2 dager, og planlegg sånn at man kan bruke noe av de samme ingrediensene over flere dager.

Vi er to voksne, og bruker vel ca 3000kr på mat i mnd, men kunne klart å skrenket inn enda mer og! :)

OG; trål tilbudsaviser, handle ting der det er billig :) det kan man spare MASSE på!! :)

Skrevet

- ikke kast mat, bruk alle rester.

- ikke kjøp mer enn du trenger

- planlegg middager for minst 2 uker fremover og hold deg til den. Lag plass til

noen dager med restemat. Mye restemat kan fryses og spises senere

- bruk billigmerker

- kjøp ferskvare kjøtt som snart går ut på dato til halv pris (ikke som er gått ut på

dato). Noen butikker har det. Det er like bra, bare en bruker det med en gang

eller legger det i fryseren før det går ut på dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...