Gå til innhold

Brio Happy Duo eller Emmaljunga Edge Duo?? Hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Står fast mellom Brio Happy duo og Emmaljunga Edge duo (foreløpig). Noen som har erfaringer og fordeler og ulemper med disse to? Får en oktoberbaby, så det er viktig at bagen ikke blir for trang iløpet av vinteren.

Sånn jeg har forstått det så er bagen større på edge'en, men samtidig så er den tyngre enn Brio'en. Og har også lest at den er udugelig som sportsvogn pga tyngden.

Er litt greit å ha en vogn som faktisk duger til sitt formål, men har heller ikke lyst til å bytte til sportsdel for tidlig.

Er selv ganske høy, så er også noe å tenke på at vognen ikke må være for lav for meg, så derfor ser jeg for meg teleskop håndtak. Alt i alt så er det vel mest brio'en jeg ser for meg at det blir, men det er jammen meg ikke lett dette her.

 

Tror nesten jeg må ta meg en prøvetur i butikkene rundt omkring å teste dem ut, og høre hva dem som jobber der anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for all del, ikke ta sport understellet om du velger emmaljunga... det veier et tonn!

solgte vogna etter 4 mnd pga at den var så tung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desemberbarn og valgte Brio Happy Duo, Elsker den vogna, og helt klart valgt den igjen.

Den er en drøm å trille, lett og fin vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også en brio happy duo, generelt er jeg fornøyd med den. Vi måtte bytte til sportsdel når gutten var 5 eller 6 mnd (husker ikje helt no..). Bagen i Emmaljungaen er nok en del lengre, men vi opplevde det ikje som noe problem å bytte da. Det jeg ikke er helt fornøyd med med brioen er at sportsdelen er nokså smal, gutten har hatt det litt trangt der no i vinter med alle klean og voksiposen. Han har vel egentlig ikje klaget, men jeg opplevde det som trangt.

 

Savner også muligheten til å "brette opp" håndtaket (for å spare plass på bussen/kafe) men lurer på om dette er mulig med de nyeste happy modellene..?

 

Brioen er veldig lett og fin og trille og jeg tror nesten at skulle vi kjøpt en ny vogn en dag hadde jeg valgt brio :) Ei i barselgruppa har Emmaljunga og ho syntes i grunn ikje den var verdt alle pengan (selv om den ER en god vogn).

 

Også synes jeg at understellet i brio happy er helt fantastisk! Veier lite og har MASSE plass til handleposer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Edge Duo og er SUPERfornøyd med den! Topp kvalitet, praktisk, PEN, og både forelder- og babyvennlig :)

Bagen er stor og lun - brukte den frem til jenta var 10 mnd! (kun dagsoving de siste 2 mnd da.)

Har classic-understellet.

 

Har ikke noe erfaring med Brio da, men synes Emmaljunga er penere/stiligere enn Brio ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Takk for flotte og innholdsrike svar, helper veldig :)

Regner med at det blir brio på oss ja, all the way.

Synes brio både er finere å se på og passer oss best. Har prøvd å trille den rundt i butikken og den virker jo super god og lett. Møter alle mine krav, både utseende og bruksmessig.

Vi er så heldige at svigermor skal kjøpe vognen til oss, så da er det bare å legge inn vognbestilling hos henne ;)

 

Så er det jo litt koselig å ha en vogn som ikke ALLE har, føler at "alle" kjøper emmaljunga for tiden :). Men har selv egentlig aldri vert noe voldsom tilhenger av emmaljunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Brio happy! Lettere enn Emmaljunga, solid og god plass i bagen og flott sportsdel. Masse lagringsplass under vognen og masse reflekser til mørke høstkvelder. Det var i allefall viktig for oss. I tillegg til at butikkene har den på lager. Alle Emmaljunga må jo bestilles flere måneder i forveien, så da var valget lett for oss. Det ble en Brio happy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Emmaljunga city cross? Den er ganske lik edgen, men mye lettere. Jeg har edge og er kjempefornøyd, det er bare det at den er litt tung, derfor vurderer jeg city cross til babyen som kommer i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Brio Happy i 2008 og ville aldri gått for den vogna igjen.

 

-Understellet rustet ganske kraftig til tross for lite bruk og at den alltid var lagret godt under tak.

-Teleskopstyret begynte å glippe fra festene (hullene) slik at det føltes utrygt å gå opp/ned trapp med vognen.

-Fotstøtten ramlet ned for et godt ord. Med fleece eller dunpose i vognen kunne det være vanskelig å se at den var ramlet ned før lillegutt skled lenger og lenger nedover.

-Baggen virket trang og lillegutt måtte bytte til sportsdelen på den kaldeste tiden av året.

-Kalesjen dekket ikke nok så sola virket å komme ned i vogna nesten uavhengig av hvor sola sto på himmelen.

 

Og:

-Borrelåsene på stelleveska som festes på vogna gikk til h.....e etter bare noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenlikne Brio 2008 med Brio 2012. Understellet er nytt, bagen har nye finesser med solskjerming og reflekser, teleskopet er mer solid og nå må bagen/sportsdelen snus, før var det håndtaket man vippet over for å endre kjøreretningen på vognen. Det er jo helt ulike vogner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, de nye brio happy vognene er super!Må ligge til at det også er veldig god fjæring, så kjempegode å trille på allslags terreng:) Jeg bruker min som sovevogn nå, tror ikke jeg klarer å selge den, for den er helt fantastisk som turvogn!(Jeg har søskenvogn nå,derfor den er sovevogn;)).

 

Synes brioen er myyyyye finere en emmaljunga også. Synes de vognene er på grensen til småharry med alle fargene og allt stoffet :P Men det er jo smak å behag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes brioen er myyyyye finere en emmaljunga også. Synes de vognene er på grensen til småharry med alle fargene og allt stoffet :P Men det er jo smak å behag =)

 

Helt enig der. Emmaljunga vognene er ikke særlig lekre å se på. Jeg synes de rett og slett er stygge :P Masse forskjellig stoff og rart designet spør du meg.

Brioen er mye mer min stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å sjekke priser på Brio Happy i Sverige, jeg kjøpte den vogna på happyland på svinesund for et par år siden og sparte mange penger på det den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Jeg får meddele beskjeden videre til svigers, da det er hun som frivillig har meldt seg til å betale for vognen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med min edge duo med sportsunderstell. Hadde en type cityvogn først (små hjul fremme), men for meg og lillegull ble dette altfor tungvindt om vinteren (stod fast i snøen). Syntes også det ristet veldig mye. Kjøpte derfor en edge duo, og siden har vi trillet overalt uten problemer. Også veldig praktisk at man kan sette opp barnet i bagdelen (ryggstøtte i bunnen som kan brukes når barnet er klar for dette). Er jo en stor "doning" av ei vogn, men jeg har ikke hatt noe problemer med å løfte den inn i bil, trille bakker eller å trille i butikker/ senter. Men det er jo fordeler og ulemper med alle vogner, så her gjelder det å vekte hva som er viktigst for en selv. Lykke til! Ps: jeg kjøpte i Sverige og sparte ca 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte edge duo til vår 1.barn født i november. Brukte bagen i 1år. Også brukt på barn nr, 2 og den er like fin. Ser ikke at den er brukt. Ikke falmet mye heller (vi har helsvart). Understellet er litt tungt å løfte inn i bil, men absolutt ikke tung å trille. Brio happy er mye tyngre. Har lånt mine venninners Brio vogner. 3 av dem har hatt Brio og ingen har vært fornøyd, men 3har hatt Edge duo og alle er fornøyd.... De er ikke fornøyd med Brio sin fordi den er tung å trille og har ikke holdt bra, deler som faller av. Så jeg vil absolutt anbefale Edge duo, og kjøp heller en lettere trille etterhvert hvis du trenger vogn å ha med på shopping og løfte inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...